Gå til innhold

Offentlig amming av store barn

Fremhevede innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

Hvor lenge er det melk i puppen etter at man har født? Er det mulig å amme noen etter 5 år?, 10 år?

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Hvor lenge er det melk i puppen etter at man har født? Er det mulig å amme noen etter 5 år?, 10 år?

I hovedsak er det etterspørselen som regulerer tilbudet, så hvis man ammer sammenhengende, er det for mange mulig, ja. Men slutter man å amme, kan man ikke nødvendigvis begynne på igjen (selv om det også kan gå an i en del tilfeller.)

Gjest Kelsey i.i.
Skrevet

Tulla mi er snart 19 mnd, og jeg ammer offentlig enda. Når det er sagt er det ikke særlig ofte det skjer lengre, for resten av verden er mye mer spennende enn mamma :)

Dessuten ammer jeg jo ikke når hun er sulten i samme grad som før. For da får hun jo i 99% av tilfellene fast føde. Men heller når hun er trøtt, lei seg, litt syk, sliten etter en lang dag på farten osv.

Gjest Kelsey i.i.
Skrevet

Også glemte jeg jo selvfølgelig å svare på hvor jeg synes grensen går. Og jeg synes ikke det er noen grense egentlig, det får være opp til hver enkelt å bestemme. Av de få prosentene som fortsatt ammer i 3-4 års alderen så er det jo bare en liten prosentandel av de igjen som synes det er komfortabelt å amme i offentlighet.

Når det gjelder tulla så er det snakk om så få ganger at jeg regner med at det blir slutt etterhvert uten at vi tenker over det en gang.

Skrevet

Har selv fire barn som jeg har ammet, men når ungen kan spise mat og drikke av kopp, så er det vel ikke noe vits i å amme offentlig?

Skrevet

Når barna begynner å gå og klarer å finne frem puppen selv, da synes jeg det er på tide å gi seg.

Skrevet
Den dagen barnet kan spise fast føde så stopper det for min del...Hjemme kunne jeg ammet frem til barnet er 1 til 1 1/2 år alt ettersom....

Samme her. Når barnet spiser annen mat ammer jeg ikke offentlig.

Datteren min er 8 mnd, om jeg har ikke ammet offentlig siden juletider.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...