Gå til innhold

"Hvorfor vil du jobbe hos oss?"

Fremhevede innlegg

Gjest Gjest_Helene_*
Skrevet

Skal fylle ut internettsøknad. Og "Hvorfor ønsker du å jobbe hos oss?" er et av spørsmålene som må besvares.

Jobben er i klesbutikk. Jeg trenger penger, er interessert i mote og vil heller jobbe med klær enn dagligvarer eller annen jobb. Det kan jeg jo ikke skrive. Men jeg sitter bom fast....

Hjølp! :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg synes du godt kan skrive at du er opptatt av klær. Personlig interesse for det en skal jobbe med er alltid en fordel.

Kjør på!

Gjest Jessica-Oslo
Skrevet
Værsåsnill!

Skriv noe som: jeg har vært innom dere ved flere anledninger og fått inntrykk av at det er en veldig trivelig arbeidsplass. At moter interesserer deg veldig .At det blir en drømmejobb som du vil bli glad i. Selger de annet enn klær som f.eks smykker, undertøy, sko kan du jo skrive at en arbeidsplass som har ALT på et sted er midt i blinken for deg og at du ikke kan tenke deg en bedre arbeidsplass.

Vær positiv i tonen, samtidig som du ikke overdriver det helt. (Du trenger ikke ta med alle pungtene over... i tillegg kan du jo skrive med egne ord og ditt eget særpreg). Du skal jo skrive noe du skal kunne gjengi på et intervju.

Og som du selv skrev: ikke nevn mangel på penger, lyst til å slippe unna dagligvareforretninger osv..det tolkes stort sett som negativt ladet ..

LYKKE TIL!!!

Gjest Stjernedryss
Skrevet

Hva med å skrive at du er opptatt av klær og at du ønsker en karriere innenfor bransjen?

Skrevet

Jeg synes det høres greit ut å skrive at du er opptatt av klær, moter og stil. Og jeg vil si at det er viktig å kle seg "orndentlig"(dvs. ikke joggesko og dengeribukse)når du skal møte arbeidsgiveren.

Skrevet

Liker du å møte nye mennesker? I såfall er jo det en god grunn til å søke. Masse kunder hver dag med forskjellige behov.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...