Gå til innhold

Tannleger i Oslo - priser?

Fremhevede innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg må til tannlegen for å sett fylling i jekslene. Hvor mye vil det koste meg å fikse 3-4 slitte jeksler? Snakker vi om tusener av kroner her?

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest
Skrevet

Veldig enkelt å svare på: JEPP!! Tusenvis av kroner. Mulig det kan være en del å spare på å melde seg som pasient hos Odontologisk Institutt i Geitmyrsveien - men da er det studenter som fixer biffen.... en vurderingssak,med andre ord..... ;)

Skrevet
Veldig enkelt å svare på: JEPP!! Tusenvis av kroner. Mulig det kan være en del å spare på å melde seg som pasient hos Odontologisk Institutt i Geitmyrsveien - men da er det studenter som fixer biffen.... en vurderingssak,med andre ord..... ;)

Jeg har vert hos studentene i geitemyrsveien og vil bare i at dei er flinke!!!

Jeg har fått topp behandling og veldig bra oppfølging der.

Og alt blir hele tiden følt opp og sjekka av lærerne.

Eneste er at man må ha god tid når man går der.

Jeg har spart MANGE tusen kroner på å gå til tannlegen der. :ler:

Gjest Gjest
Skrevet
Jeg har vert hos studentene i geitemyrsveien og vil bare i at dei er flinke!!!

Jeg har fått topp behandling og veldig bra oppfølging der.

Og alt blir hele tiden følt opp og sjekka av lærerne.

Eneste er at man må ha god tid når man går der.

Jeg har spart MANGE tusen kroner på å gå til tannlegen der. :ler:

Hei!

Du kan IKKE spare mange tusen iallefall. De fleste tannleger tar rundt kr 950 for et normalt hull i en jeksel. 4 hull koster da rundt kr 4000. Hvert hull utgjør ca 45 min. arbeid. Inkl materialer og alt. Håndverkerfirmaet vi brukte skulle ha kr 850 pr time eksl materialer. Dyrt å gå til tannlegen sa du?

Skrevet

Jeg betalte 900 for fyllingen og 100 for bedøvelsen på Storo Tannklinikk.

Det tok tannlegen ca 10 min, så jeg lurer litt på hva en tannlege som bruker 45 min egentlig gjør..

Gjest Gjest
Skrevet
Hei!

Du kan IKKE spare mange tusen iallefall. De fleste tannleger tar rundt kr 950 for et normalt hull i en jeksel. 4 hull koster da rundt kr 4000. Hvert hull utgjør ca 45 min. arbeid. Inkl materialer og alt. Håndverkerfirmaet vi brukte skulle ha kr 850 pr time eksl materialer. Dyrt å gå til tannlegen sa du?

Jeg sparte MANGE tusen på å gå til studentene, jeg hadde ikke vert hos tannlege på mange år og jeg har tatt 7 små hull og trekt to visdomstenner. Ene visdomstanna måtte oppereres ut.

Pluss noe behandling av tannkjøttet.

Men som sagt, man må ha god tid for å gå der og dei tar ikke alle som vil.

Et annet tips ang tannlege (dette er utenom det ts spurte om) er at tannlege i Thailand er billig og BRA!!

• 2 år senere...
Skrevet

Jeg reist til tannlege i Litauen.

Flyreise, hotellopphold og betalingen til tannlegen var totalt mye mye billigere enn tannlege i Norge. Sjekket 20 tannleger i Norge. Kunne ikke matche prisen (inkludert flyreisen og hotel) i det hele tatt. Var der i en uke med betalt flyreise (968 tur/retur) hotel (1000kr for 8 netter). Totalt med tannlegen, reise, hotel innkludert sparte jeg 7500kr.

Nå skal det sies at jeg måtte gjøre en omfattende operasjon på 10 tenner og fikse noen andre pga litt hard kontakt med bakken på en sykkeltur. Gjorde det groveste her i Norge, det kostet meg ca.25000kr (billige i Litauen, men det var for langt unna). Så reiste jeg som sagt til Litauen og gjorde resten. Selv oss en "veldig dyr" tannlege i Litauen sparte jeg altså mange tusen kroner. Han var veldig proff, rask og i tillegg fikk jeg noen papirer slik at tannlegen i Norge skulle forstå hva som hadde blitt gjort.

Tennene var nesten som før ulykken og selv i dag 2 år etterpå så ser de nesten perfekt ut. :D

Nå hadde jeg kanskje litt flaks som kjenner folk i Litauen, men de sier at det er mye billigere i utlandet. Men jeg tror ikke du sparer så mye om du ikke har noe omfattende som skal gjøres. Reiser ikke dit for bare litt tannpuss.

Tenkte det var en nyttig liten historie i denne tråden.

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Jeg betalte 900 for fyllingen og 100 for bedøvelsen på Storo Tannklinikk.

Det tok tannlegen ca 10 min, så jeg lurer litt på hva en tannlege som bruker 45 min egentlig gjør..

Det tar tid å legge en fin komposittfylling, uansett hvor flink man er. Har tannlegen brukt lang tid på en enkel fylling kan man nesten være sikker på at den er godt utført.

Hilsen tannlegestudent :)

Gjest perleraden
Skrevet

Jeg reist til tannlege i Litauen.

Flyreise, hotellopphold og betalingen til tannlegen var totalt mye mye billigere enn tannlege i Norge. Sjekket 20 tannleger i Norge. Kunne ikke matche prisen (inkludert flyreisen og hotel) i det hele tatt. Var der i en uke med betalt flyreise (968 tur/retur) hotel (1000kr for 8 netter). Totalt med tannlegen, reise, hotel innkludert sparte jeg 7500kr.

Nå skal det sies at jeg måtte gjøre en omfattende operasjon på 10 tenner og fikse noen andre pga litt hard kontakt med bakken på en sykkeltur. Gjorde det groveste her i Norge, det kostet meg ca.25000kr (billige i Litauen, men det var for langt unna). Så reiste jeg som sagt til Litauen og gjorde resten. Selv oss en "veldig dyr" tannlege i Litauen sparte jeg altså mange tusen kroner. Han var veldig proff, rask og i tillegg fikk jeg noen papirer slik at tannlegen i Norge skulle forstå hva som hadde blitt gjort.

Tennene var nesten som før ulykken og selv i dag 2 år etterpå så ser de nesten perfekt ut. :D

Nå hadde jeg kanskje litt flaks som kjenner folk i Litauen, men de sier at det er mye billigere i utlandet. Men jeg tror ikke du sparer så mye om du ikke har noe omfattende som skal gjøres. Reiser ikke dit for bare litt tannpuss.

Tenkte det var en nyttig liten historie i denne tråden.

Gjest Perleraden
Skrevet

Jeg har vært hos en veldig flink tannlege i Alanya.

Reiste nedover i regi av Tyrkiatjenester, og de hjalp meg med både hotell og flybilletter.

Oppholdt meg to uker i sol og varme, fikk fikset tennene og alt sammen rimeligere enn tannlege hjemme.

Tannlegen min hjemme skryter av den tyrkiske tannlegen jeg var hos :-).

Anbefales på det varmeste!

Skrevet

Hei!

45min på et hull da tror jeg tanlegen har sovnet, maks 10min er min erfaring og så er prisen gjerne 950.

40min. arb=3800=ekstremt dyrt håndtverk=ran.

• 2 år senere...
Skrevet

Tråden er ryddet for reklame.

Ninuska_, mod

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...