Gå til innhold

Kjøpe bruktbil!

Netten

Anbefalte innlegg

Jeg skal kjøpe bruktbil for første gang (ikke noe dyre greier, sånn rundt 30-40.000) og lurer på om noen kan hjelpe meg å liste opp ting jeg trenger å spørre om?

Hva bør jeg spørre om på telefon før jeg evt. ser på bilen f.eks? Jeg er ganske grønn her, så hadde vært fint med en liten liste :sminkedokke:

Tusen takk for svar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Gjest

Rust (sjekk kanaler etc du kan bruke en magnet for å sjekke om kanalene er bygget opp med glassfiber,sparkel e.l andre former for plastikk), om den har vært skadet (på noen som helst måte), Km stand (hvis den kjørt svært lite bør du spørre om årsaken til dette, sjekke servicehefte (om den har fulgt service jevnlig, sjekk heftelser på den (er vel brønnøysundregisteret tenker jeg), om den bruker olje i det hele tatt (det er viktig), Spør om den er "tett" i rundt pakningene (hvis det er olje rundt toppakningen så er det bare å si "adjø":)

Det er sikkert mer, men er da en begynnelse.

Du bør ikke kjøpe bil på egenhånd hvis du ikke har snøring. Min er faring med bilkjøp er at det skal ikke så mye til før du treffer S.vindel. Og det gjelder også de "profesjonelle" som selger fra butikk. Ta med deg en som kan litt bil! Er litt for kjipt å bli lurt første gang en skal kjøpe bil:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal selge min bil, og kvir meg til å få slike spørsmål, for jeg vet ikke annet om den enn at den er rød og går fremover.lol

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Her er noe å gå ut fra, ta gjerne med en bilkyndig når du skal se på bilen, eventuelt få tatt en kjøpstest av den. Mye rart på markedet nemlig :jepp:

Sjekkliste ved kjøp av bruktbil

Bilens tilstand er gjerne en kombinasjon av vedlikehold, alder og kilometerstand. Er du på jakt etter en eldre rimelig bil, må du selvfølgelig være forberedt på å slå av på kravene. Vær likevel nøye med at bilen er trafikksikker og i forskriftsmessig stand. .

Innlegget er endret iht reglene. Les mer her.

Yvonne (mod)

Endret av Yvonne
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei og takk for svar!!

Da har jeg kjøpt ny bil :) Tok med meg pappa og en bilmekanikerkompis, så de sto for spørsmål og grundig sjekk av det meste! :lur: Hadde ikke gjort dette på egenhånd, nei! :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...