Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hurra! :juhu: :juhu: :juhu:

Det nærmer seg vår og jeg er kjempespent på hva som dukker opp i bedene i hagen min! Vi kjøpte hus i vinter, så jeg aner ikke hva snøen skjuler av stauder og vårblomster.

Er veldig glad i å holde på i hagen, men liker lettvinte løsninger og pene blomster som blomstrer lenge og er lette å stelle.

Noen som har gode tips til hva jeg bør satse på av stauder og blomster? Har lyst å gå igang med det samme! :hoppe:

Jeg elsker tulipaner og krokus, men har naturlig nok ikke fått satt løk her i høst. Kan jeg plante noe i potter for å få tulipaner og krokus i vår? Påskeliljer skal jeg ordne etterhvert, men vil ha tulipaner!!!

Skal vente til etter påske med å plante ut stemor, i fjor måtte jeg berge dem fra snøstorm. :goodbye:

Våren kommer aldri tidlig nok for meg!

Videoannonse
Annonse
Gjest Yihaa
Skrevet

Så vidt jeg vet er det nok ikke mulig for deg å få krokus og tulipaner til våren.

Skrevet

Hva med å kjøpe dem i potte og så sette i urner eller i bedene? Har sett sånne potter både med krokus, narsisser og tulipaner både på plantasjen og blomsterbutikker. De står jo i jord og er ferdig "vintret" og klare til å blomstre.

Har selv en stor krukke med hvite klokkenarsisser og aprikosrosa primula på trappa, den har blomstret i to og en halv uke nå :) Det er vår!

Skrevet

Takk for svar. Da springer jeg til Plantasjen i morgen den dag!

Noen som har tips til lettstelte og pene stauder?

Gjest Headbanger
Skrevet
Takk for svar. Da springer jeg til Plantasjen i morgen den dag!

Noen som har tips til lettstelte og pene stauder?

Stauder fås i alle høyder, fra krypende puter opp til over to meter. De tidligste begynner å blomstre når snøen går, og de seneste slutter når snøen kommer. Enkelte stauder er vintergrønne også. Fargespennet på blomsten er fra hvitt til nesten svart, og hva man syns er pent, er veldig personlig.

Jeg vil anbefale deg å bruke sommerblomster i år. Da kan du bruke tid til å se på stauder, lese deg litt opp og komponere et bed med stauder og løk som gir deg blomster fra vår til høst. Suksess i blomsterbedet avhenger av kunnskap. Lykke til! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...