kitteh Skrevet 10. mars 2008 #1 Skrevet 10. mars 2008 Jeg har aldri før vært plaget av PMS (det nærmeste jeg kom var at jeg lettere fikk hodepine uken før mensen, og det var det), men nå det har tatt en helomvending. De siste månedene har det vært helt grusomt. Uka før mensen kommer og jeg blir trist og lei og bare noe bittelite går feil så setter jeg meg ned og gråter. Jeg hulker faktisk mens jeg sitter her og skriver dette, helt uten grunn. Det er latterlig! Er det "normalt"? Kan PMS dukke opp selv om man aldri ha vært plaget av det før, eller burde jeg begynne å lete etter hva det er som forårsake dette?
t_one Skrevet 10. mars 2008 #2 Skrevet 10. mars 2008 Jeg opplevde en økning i pms og humørsvingninger da jeg gikk på p-piller. Jeg forstod ikke hvorfor jeg ble så raskt sint, misfornøyd og lei meg. Så sluttet jeg tilfeldigvis på pillene pga en operasjon, og nå er humøret helt annerledes. Har så klart litt opp og nedturer (er jo kvinne..), men generelt sett mye mer positiv, blid og lett å være med. Kan det hende du har startet på noen nye piller? Det var forskjell hos meg fra merke til merke.
DDuck Skrevet 10. mars 2008 #3 Skrevet 10. mars 2008 jeg har aldri vært noe spesielt plaget av PMS før, men for noen år siden kom det snikende uten at jeg hadde begynt eller sluttet på noe prevansjon.. så man kan vel si at det kom t av det blå ja.. :klø: Jeg har det på samme måten som du.. INGENTING skal til før at jeg sitter å hulker... gråter til og med av reklame på TV jeg (KID reklamen som gikk før valentinesday med det fine sengetøyet som sto I love you på...)
Emile Skrevet 10. mars 2008 #4 Skrevet 10. mars 2008 Er det "normalt"? Kan PMS dukke opp selv om man aldri ha vært plaget av det før, eller burde jeg begynne å lete etter hva det er som forårsake dette? Ja, desverre! For meg har det blitt verre og verre, samtidig som jeg de senere årene prøver så godt jeg kan med å takle det. Dvs at jeg sier til meg selv at "det er bare pms, verden holder ikke på å gå under", men det er ikke like enkelt bestandig. Og jeg har hverken begynt eller sluttet på noe som inkluderer hormoner av noe slag, dette er noe som kommer fra meg selv. Men som sagt, jeg synes tross alt det er litt lettere å takle i dag enn for 5 år siden. Kanskje jeg er veldig treig? Som trengte så lang tid på å skjønne at det var pms? :klø:
kamela Skrevet 10. mars 2008 #5 Skrevet 10. mars 2008 Dette kan nok dessverre bare dukke opp, hos meg begynte det med at jeg var "post"menstruell, og så endret det seg til PMS.
kitteh Skrevet 10. mars 2008 Forfatter #6 Skrevet 10. mars 2008 Argh! Nesten så jeg håpet at noe var galt, for dette er slitsomt. All ære til kvinner som lever med dette og som klarer å takle det! P-piller har jeg unngått i noen år nå, og den eneste "medisinen" jeg har tatt siden forrige sommer er noe smertestillende etter en tannlegetime. Usj. Kanskje det forsvinner ut av det blå også? Lov å håpe?
yoga Skrevet 10. mars 2008 #7 Skrevet 10. mars 2008 Jeg sliter også med heavy pms.. Som har blitt verre og verre det siste halve året. De siste dagene før menstruasjon er nesten alt håpløst, og jeg fryktelig sliten og trett. Så det går utover så mye annet og.. Har nå nettopp begynt med p-piller igjen for å se om dette kan lette litt på både det og smertene.. Er noe ordentlig dritt ja.. Så føler med dere alle
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå