Gjest Gjest_Janne_* Skrevet 9. mars 2008 #1 Skrevet 9. mars 2008 Hei! Jeg her nå snart ei uke over tiden for mensen.. Prøver å bli gravid så jeg hadde ett håp om at vi endelig hadde klart det men testene er ikke enige i det Jeg har gått ned noen kilo i det siste men er fortsatt over grensa for "undervektig" BMI(i den grad det har noen betydning..) Kan det være derfor mensen lar vente på deg? Sikkert veldig individuelt selfølgelig, men jeg trodde det skulle drastiske vekttap til før mensen ble utsatt? Finner ingen annen logisk forklaring.. Igrunn ganske frustrerende Håper noen har ett lite vink til meg
yoga Skrevet 9. mars 2008 #2 Skrevet 9. mars 2008 Alle kropper er jo veldig forskjellige. Men har du gått ned mye i vekt på kort tid kan det være en forklaring. Fordi kroppen holder litt igjen pga stor omveltning. Men uteblivende menstruasjon kan også komme av mye stress og det å ha mye å tenke på. Rett og slett psyken.. Og kanskje det kan ha noe med det å gjøre? Det er jo ikke akkurat "avslappende" å vente på en positiv test...!
Gjest Gjest_Janne_* Skrevet 9. mars 2008 #3 Skrevet 9. mars 2008 Det skal væra sikkert og visst Kan nok væra en kombinasjon av stress og vekttap kanskje da.. Men kunne igrunn godt tenke meg å få den igjen snart ellers blir det jo ikke no baby :gjeiper: Tusen takk for svar=)
Gjest Bolledeig Skrevet 9. mars 2008 #5 Skrevet 9. mars 2008 Hvis du går og stresser og venter på mens kan det utsette det Prøv å ikke tenke på det, da kommer den gjerne.
Frk Johansen Skrevet 11. mars 2008 #6 Skrevet 11. mars 2008 Jeg trodde det skulle veldig drastiske vekttap til før mensen blir borte, jeg slanket meg 25 kilo på 6 mnd og den ble aldri borte av den grunn, nå gikk jeg fra lett overvektig til normalvektig, men selv da jeg for fire år siden ble skilt og raste ned 8 kilo så jeg så syk ut uteble ikke mensen. Slapp av så dukker den nok opp, eller så slår det bare ikke ut på testen din enda. Lykke til med familieøkningen!
yoga Skrevet 11. mars 2008 #7 Skrevet 11. mars 2008 Frk Johansen: Når det gjelder vekttap og fravær av menstruasjon, så er dette veldig individuelt. Mange, som deg, tåler mye vektnedgang uten at det får konsekvenser for menstruasjon. Mens andre igjen veldig fort mister menstruasjonen, kun etter litt vektnedgang. Men som regel gjelder dette kvinner som ligger nederst på normalskalaen i vekt.. Så på det du spør om finnes det nok ikke noe fasitsvar
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå