Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Jessica-Oslo
Skrevet

Hei!

Går med en drøm om å åpne en egen klesforretning og lurer i den forbindelse på hva leieprisene per kvm er på kjøpesenterene?? Er klar over at det er fryktelig dyrt, men har liksom ikke noen konkrete tall å gå ut ifra..

Er det noen her som driver egen butikk uavhengig av de store kjedene hadde det vært supert å komme i kontakt med dere, jeg har en hel haug av spørsmål så dette blir garanert ikke siste gang jeg dukker opp her... :lur:

På forhånd takk for all hjelp og råd!

-Jessica

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er helt umulig å svare på uten nærmere opplysninger. Det kan variere fra under NOK 1000 per m2/år til i alle fall det tjuedobbelte. Hvor i landet, hvor i byen, hvilken type senter, hvor i senteret, hvilken størrelse på lokalet, hvilken standard etc etc.

Gjest Jessica-Oslo
Skrevet
Det er helt umulig å svare på uten nærmere opplysninger. Det kan variere fra under NOK 1000 per m2/år til i alle fall det tjuedobbelte. Hvor i landet, hvor i byen, hvilken type senter, hvor i senteret, hvilken størrelse på lokalet, hvilken standard etc etc.

Ah..der ser man hvor lite jeg veit, hehe..

Da regner jeg med at det blir av den dyrere sorten ettersom jeg er bosatt i Oslo-området..er vel ikke her det er kjent for å være billigst :gråte:

Men kan du si meg sånn ca hva max prisen per kvm er i et svært senter som Oslo City? Forstår at det er umulig å vite konkret men det kan ihvertfall gi en liten pekepinn på hvor mye noen bedrifter faktisk må ut med.

Gjest Gjest
Skrevet

Det kommer også ann på hvor på Oslo City det er, og hvor store arealene er. Jo mindre arealer, jo høyere kvm pris. Og jo bedre beliggenhet, jo høyere kvm pris. Tror på kjøpesenter i oslo kan du regne med minimun 3.000,- pr. kvm pr år, i tillegg må du regne med å betale en omsetningsbasert leie, felleskostnader (4-500 kr. pr kvm) medlemsavgift i senterforningen, og felles markedsføringsbidrag. Også må du stille depositum eller garanti for 6 mnd av husleie og felleskostnader.

Gjest Gjest
Skrevet
Det kommer også ann på hvor på Oslo City det er, og hvor store arealene er. Jo mindre arealer, jo høyere kvm pris. Og jo bedre beliggenhet, jo høyere kvm pris. Tror på kjøpesenter i oslo kan du regne med minimun 3.000,- pr. kvm pr år, i tillegg må du regne med å betale en omsetningsbasert leie, felleskostnader (4-500 kr. pr kvm) medlemsavgift i senterforningen, og felles markedsføringsbidrag. Også må du stille depositum eller garanti for 6 mnd av husleie og felleskostnader.

Jeg ville nå sagt MINIMUM det dobbelte på kjøpesenter i Oslo, og da med en stor butikk. Det er som du sier billigere per kvm dersom butikken er større.

Men TS: Ta nå bare kontakt med et par sentere, så får du høre.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...