Gå til innhold

Prolaps i nakken

Fremhevede innlegg

Gjest Tulleruska
Skrevet

Noen som har plager med det?

Har slitt i et år nå. Til tider meget smertefullt. Er til fysioperapi,men det holder ikke lenge.

På det verste må jeg være hjemme fra jobben. Har mange korte sykmld det siste året. Fungerer ikke på det verste.

Hva hjalp deg?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg gikk først en stund med det, før jeg fikk hjelp. Var først til en udugelig fysioterapeut. Han la varmeputer på i 15-20min og deretter "ristet" han i nakken min.. Hadde alltid hodepine da jeg gikk der i fra.

Kom etterpå til en som var kjempeflink. Han merket at det var en skive som var sklidd ut, og gått hull på, så væska som kom ut gjorde det verre. Hadde ikke fått diagnosen før da.

Han gav meg i tillegg til god behandling noen øvelser å gjøre hjemme.

Har etter det gått nå og da til kiropraktor, men utbytte av det.

Så det kan hjelpe å bytte fysioterapaut, og ikke minst å holde seg aktiv. Jeg merker det med en gang, dersom jeg ikke har vært aktiv nok.

Gjest Gjest
Skrevet
Jeg gikk først en stund med det, før jeg fikk hjelp. Var først til en udugelig fysioterapeut. Han la varmeputer på i 15-20min og deretter "ristet" han i nakken min.. Hadde alltid hodepine da jeg gikk der i fra.

Kom etterpå til en som var kjempeflink. Han merket at det var en skive som var sklidd ut, og gått hull på, så væska som kom ut gjorde det verre. Hadde ikke fått diagnosen før da.

Han gav meg i tillegg til god behandling noen øvelser å gjøre hjemme.

Har etter det gått nå og da til kiropraktor, men utbytte av det.

Så det kan hjelpe å bytte fysioterapaut, og ikke minst å holde seg aktiv. Jeg merker det med en gang, dersom jeg ikke har vært aktiv nok.

men man kan vel bli bra igjen?

Gjest Gjest_TBee_*
Skrevet

Hei

Jeg hadde det vel som deg i omtrent 7 mnd, fikk medisiner, kortisonsprøyter og prøvde akupunktur uten at det hjalp. De intense smertene fortsatte, den ene armen begynte og dovne i større og større grad, og jeg begynte å bli temmelig utmattet og sliten. Legen undersøkte meg fikk mistanke om prolaps og henviste meg kjapt til en nevrolog for videre utredning.

Nevrologens utredning bekreftet mistanken og jeg ble innlagt samme kveld.

Enden på dette ble da følgende operasjon da jeg hadde begynt å få forbigående lammelser.

Så mitt råd er, få legen til og henvise deg til nevrolog om du har tilsvarende plager og om ingenting annet har hjulpet deg hittil.

God bedring!

Hilsen TBee

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...