Gå til innhold

feste perisenner i nye h-vinduer m/ventil


Nemmera

Anbefalte innlegg

Noen som har en idé om hvordan man skal gjøre det? De gamle vinduene våre hadde ikke ventiler i overkant, men det har disse. Ventilen kommer jo da i konflikt med festing av perisienner. Noen som har vært borti dette, og hvordan løste dere det da i så fall??

Endret av Nemmera
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg løste det ved å skru bort ventilen, og legge litt veggisolasjon i åpningen. Så festet jeg persiennen. Det blir iallefall god lufting i huset, og det er bare bra. har aldri fukt i vinduet, selv på kalde vinterdager. Synes det fungere godt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok. Det er ikke en mulighet for oss, vi må ha denne ventilen, bl.a. pga av peisfyring. Men ellers ville jo selvfølgelig dette vært en mulighet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Noen som har en idé om hvordan man skal gjøre det? De gamle vinduene våre hadde ikke ventiler i overkant, men det har disse. Ventilen kommer jo da i konflikt med festing av perisienner. Noen som har vært borti dette, og hvordan løste dere det da i så fall??

festet persiennen i underkant. Vises jo ikke...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gamlegode10na

Hei. Jeg har også toppsvingvinduer med ventil. Jeg festet persiennene mine i øvre karm. La mellom ca en pekefinger i ventilens åpen stilling, og monterte persiennene der. Nå kan jeg uten problem lukke/åpne ventilen. Persiennene henger altså ikke helt inntil vinduet, men det synes ikke, og det gir like god solskjerming.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Tull@_*

Jeg har også løst dette problemet med å feste persiennene i øvrekarm slik som Gjester også har gjort.

-Tull@

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...