Gå til innhold

Irriterende post..

Fremhevede innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

Vi har bodd her nå i litt over 4 måneder, og får fortsatt mye post hver dag som er til tidligere huseiere!

Har bedt de fler ganger om å få ordnet adresseendring osv, for det begyner å bli slitsomt og fryktelig irriterende å få fyllt opp postkassen med post som ikke er vår!

Er det noe vi kan gjøre for å slippe å måtte sende alt i retur hele tiden, eller la det hope seg opp her så de kan hente det når det passer for de?

Lurer litt på va vi kan gjøre for å løse dette!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis dere har sagt i fra flere ganger, så hadde ikke jeg følt meg særlig forpliktet til å ta vare på posten til de forrige eierne. Kanskje dere kan skrive en lapp på postkassen om at Ola Sløving ikke bor her?

Hva slags mennesker melder ikke fra om adresseendring, tro? Kan jo gå glipp av mye viktig post slik.

Skrevet

Kanskje det hjelper å si ifra til posten? :vetikke:

Gjest Gjest
Skrevet

Ja, vi har sagt i fra fler ganger, men de innsisterer på at de har endret adresse.

Men de kan umulig ha gjort det. Vi får regninger, lønnslipper,(!) post fra mobilselskap, blader og bøker i de er medlem i osv, og jeg har bedt de gi beskjed til hver enkelt at de har endret adresse i tillegg til folkeregisteret, men neida..

Nå har vi et lite skap i gangen som er fylt med deres post som vi må returnere, eller vente til de finner det for godt å hente selv.

Kanskje vi bare rett og slett skal gjøre som venus* sier, skrive en svær lapp på postkassa om at xx og xx IKKE bor her lenger !

venus* ; Hadde du kastet posten deres rett og slett? Det er jo tross alt viktig post!

Får høre om de har noe forslag nede på postkontoret, vi kan jo ikke akkurat ringe rundt for de og ordne opp for dem.. Slitsomt..

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg har både en sløv postdame som putter naboenes post i min kasse, og sløve eks-naboer som fremdeles får posten sin sendt til meg, og jeg putter alt sammen i den røde kassa. Det er sjelden andres brev kommer hit mer enn en gang, så de havner visst rett etter at jeg har sendt dem i retur :)

Skrevet
venus* ; Hadde du kastet posten deres rett og slett? Det er jo tross alt viktig post!

Får høre om de har noe forslag nede på postkontoret, vi kan jo ikke akkurat ringe rundt for de og ordne opp for dem.. Slitsomt..

Hm...nei, hadde nok ikke kastet det. Selv om det ville vært fristende :)

Jeg ville satset på lapp i første omgang.

Skrevet

Da jeg flyttet for 10 mnd siden meldte jeg flytting til folkeregisteret, sendte melding til alle forbindelser med ny adresse, meldte flytting til posten som jeg siden har fornyet over to perioder... enda så dukker post opp på min gamle adresse :sukk:

Skrevet

Da jeg fikk posten til tidligere beboere, så ringte jeg posten og sa ifra om at de ikke bodde her lengre, og at det ville vært flott om jeg slapp å få mer av deres post.

De hadde også meldt flytting mener jeg å huske, men de gav en ekstra beskjed til postbudet, og da sluttet posten deres å komme til meg mer.

Skrevet

hadde du sagt i fra så mange ganger og de ikke hadde giddi å gjort noe med det, så hadde jeg nok kastet det etterhvert ja.. :sjenert:

Gjest Gjest
Skrevet

Tusen takk for svar! :)

Vi får kontakte postsentralen og gi de beskjed på ny og se om det hjelper da!

Skrevet
Vi har bodd her nå i litt over 4 måneder, og får fortsatt mye post hver dag som er til tidligere huseiere!

Har bedt de fler ganger om å få ordnet adresseendring osv, for det begyner å bli slitsomt og fryktelig irriterende å få fyllt opp postkassen med post som ikke er vår!

Er det noe vi kan gjøre for å slippe å måtte sende alt i retur hele tiden, eller la det hope seg opp her så de kan hente det når det passer for de?

Jeg er enig med deg i at dette er jæ**** irriterende. Der jeg leide før fikk vi post til de som hadde bodd der hele året vi selv bodde der. Hun ene som hadde bodd der var veldig ansvarsfull og ringte stadig å spurte etter post/kom å hentet den. Da var det greit. Hun andre brydde seg ikke og jeg må vel inrømme at posten hennes etterhvert havnet på enden av kjøkkenbenken før den falt ned bak kjøleskapet.

Da vi selv kjøpte leilighet og flyttet merket vi at det ikke bare bare er å endre adresse. Selv om jeg gjorde det til folkeregisteret, posten, jobben, mobiloperatøren etc så skjedde det stadig vekk at post ikke kom. Posten var til og med så frekke at de la en lapp i postkassa mi etter at de hadde måttet omlevere fra den gamle adressen om at de tilbød ettersending av post SELV OM JEG ALLEREDE HADDE BESTILT OG BETALT (i dyre dommer) FOR DET.

Så jeg ville nok hjulpet de som bodde der før dere dersom de viste litt intresse for det selv. Dersom de ikke gjør det ville jeg nok laget en ventepose og så ventet litt og så kastet den i søppla...

Skrevet

Dette er det samme som jeg og samboeren min opplever, og har opplevd de siste 9 månedene.

Kjæresten min kjøpte leilighet i juni, og de som bodde der før hadde flyttet ut 2-3 måneder før dette. Så og si hver uke får vi post til de tidligere eierne, og har ringt til posten 15-20 ganger de siste månedene for å si ifra. Og hver gang vi ringer sier de det samme "det er bare våre navn som er registrert på postkassen, og at de skal ta det opp med distribusjonen for å få en stopp på dette". Hver gang vi har snakket med dem er det 2 uke uten posten deres, før det begynner igjen.

Så nå er vi forbi stadiet drittlei, og vet ikke hva vi skal gjøre hvis det ikke blir slutt på dette...

Gjest Wolfmoon
Skrevet

Hva med bare å stryke over adressen, skrive feil adresse, og så legge den i en rød postkasse. Da vil iallefall de som sender posten merke at de har feil adresse.

Skrevet

Posten er elendig på slikt, og man kan melde adresseforandring til man blir blå uten at posten kommer riktig. Vi får fortsatt post til leieboere som bodde her for femten (!!!!!) år siden!De har meldt endring og jeg vet ikke hvor mange ganger vi har varlset , allikevel kommer posten hit.

Også noe så enkelt som hentelapper på pakker er et evig styr. Vi er siste husnummer som skal hente på kiosk nede i gata, men problemet er at lappene sier vi skal hente der, men pakkene som regel er et annet sted. Har klaget mange ganger, men det virker som det er dønn umulig å få pakkene til riktig utleversingsted.

Gjest Raptuza
Skrevet (endret)

Det får vi og med jevne mellomrom. Han som budde her før er pensjonist og har visst ikkje orka å omadressera....Vi har budd her no i halvanna år.

Endret av Raptuza
Gjest Gjest
Skrevet

går ut fra at navnet til tidligere eier er fjernet fra post kassen?

slikt kan skje, selv om en har mekdt ifra. Skjedde med oss også. Til slutt sto jeg ute å ventet på posten kom......etterpå gikk jeg bort og spurte hvordan han hadde fått jobb i posten.????hva eg mente+ Jo, jeg går ut ifra at en må kunne lese for å utføre jobben? Jo, selvsagt må en det , sa han. ja, men vis meg hvor det stårXXXX XXX XXXXX på postkassen da? Slik ble det slutt.

Skrevet

Vi har det på akkurat samme måte, og etter et halvt år begynte jeg å kaste posten. Jeg gidder ikke en gang å stryke over navnet og legge det i nærmeste røde postkasse, for den er over en km unna. Har gitt beskjed til posten, men ingenting hjelper. Da er det ikke mitt ansvar lenger (ikke det at det noen gang har vært det).

Skrevet
går ut fra at navnet til tidligere eier er fjernet fra post kassen?

slikt kan skje, selv om en har mekdt ifra. Skjedde med oss også. Til slutt sto jeg ute å ventet på posten kom......etterpå gikk jeg bort og spurte hvordan han hadde fått jobb i posten.????hva eg mente+ Jo, jeg går ut ifra at en må kunne lese for å utføre jobben? Jo, selvsagt må en det , sa han. ja, men vis meg hvor det stårXXXX XXX XXXXX på postkassen da? Slik ble det slutt.

Hehehe, neste gang skal jeg ta godt i mot postmann når han kommer!

Og selvfølgelig er de tidligere navnene byttet ut ;)

Var faktisk ikke klar over at dette var et så vanlig problem!

Vi selv hadde ikke noe problem etter vi flyttet, og har fått posten vår fra omtrent dag 1 :)

Vi har gått her og irritert oss grønn over de tidligere eierene, men da er det kanskje ikke bare deres skyld :fnise:

Jeg håper vi slipper å måtte sitte her med dobbel post i lang tid fremover hvertfall..

Skrevet

Jeg flyttet nå nylig, og sa fra i god tid til posten.

All reklame og søppelpost kommer på døra mi som aldri før, men for å få den andre og viktige posten måtte jeg si ifra til hvert enkelt firma som sender dem ut.

F.eks måtte si ifra til arbeidsgiveren min for å få lønnsslippene hjem til meg, ellers endte de opp på gammel adresse.

Gjest Gjest
Skrevet
hadde du sagt i fra så mange ganger og de ikke hadde giddi å gjort noe med det, så hadde jeg nok kastet det etterhvert ja.. :sjenert:

Dette er forbudt og forbundet med relativt strenge straffer, så jeg ville vært forsiktig med det. Og ja, det gjelder selv om det havner i din postkasse mot din vilje.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...