Gå til innhold

KJOLER STØRRELSE 42 OG OPPOVER

Anbefalte innlegg

Gjest forvirret brud
Skrevet

Jeg må kjøpe meg kjole snart og har i grunnen utsatt dette en del fordi jeg er så usikker på om jeg får tak i kjoler i min størrelse. Jeg er vel størrelse 42, kanskje 44. Og ikke så veldig høy. Kan jeg gå i vanlig brudebutikk å prøve kjoler? Var innom brudekjolen og der hadde de et stativ med kjoler som var over str. 40 og de andre stativene var stort sett str 38. Har ikke lyst på en sånn typisk stor dame kjole, men en helt vanlig kjole brudekjole. Men orker ikke å dra dit og ingen av de kjolene jeg vil ha passer. Synes det blir flaut :S

Hva er normalt nå man prøver kjoler, prøver man kjoler selv om de er for små og så bestiller de riktig størrelse?

jeg skal gå ned en del i vekt før bryllupet,men må snart begynne å tenke på kjole for det er jo ikke så mange måneder igjen.

Trenger litt tips av noen som vet litt mer rundt dette. Evt hvilke salonger som har bra utvalg når det gjelde størrelser .

Videoannonse
Annonse
Gjest forvirret brud
Skrevet

Glemte å si at jeg bor i osloområde

Skrevet

De alller fleste brudebutikker har kjoler i større størrelser så ikke ta sorgene på forskudd! Str 42 er da heller ikke en veldig stor størrelse, det ligger forresten en tråd på bryllupsklar.dk om brudekjoler fra str 48, der ser du hvor mange store bruder der er og hvor mange som ser kjempeflotte ut i sine kjoler :) Kjenner flere større bruder som har funnet kjoler på brudesalonger som har passet perfekt og de har sett helt utrolig nydelig ut alle sammen!

Hvilke salonger som har store størrelser vet jeg desverre ikke, men vil anta at de fleste salonger har kjoler som skal passe de aller fleste (og husk at størrelsene på brudekjolene vanligvis er anerledes enn vanlige klær). Generelt er mange fornøyde med Kristins i Lillestrøm, vil anta at de har kjoler i alle størrelser :)

Lykke til :)

Skrevet

Jeg er selv 44/46 og prøvde kjoler hos Kristins brudesalong i Lillestrøm, fantastisk god service. Prøvde flere kjoler som passet fint, men hu dama som hjalp meg fant drømmekjolen min (som ikke så ut som drømmekjolen på hengeren, men på meg derimot), jeg tror de som jobber der vet godt hva som passer deg... så jeg skal ha en vakker tradisjonell kjole, som er finere på meg og andre over 42, enn den er på de skinny modellene til Benjamin Roberts.

Greia er at kjolen var litt dyr, men no visste jeg hva kjole det var, hvilken størrelse det var, jeg søkte på Finn.no...og fant flere som selgte denne kjolen i riktige størrelse. Så da fikk jeg kjøpt den til halv pris. :)

Gjest Gjest_Moo_*
Skrevet

Du trenger ikke bekymre deg. Brudebutikkene kan det de driver med og hjelper deg finne det som ser fint ut til deg. Jeg er heller ingen str. 38, men fant allikevel drømmekjolen. Angående lengde, kan kjolene legges opp.

Kos deg med prøving og finn heller en kjole du ser fantastisk ut i akkurat nå. Mange går ned noen kilo før bryllupet pga alt stresset uansett.

Og en annen ting... kjolene er så fantastisk vakre at du føler deg som en prinsesse uansett antall kilo. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...