Gjest Valiant Skrevet 7. mars 2008 #1 Skrevet 7. mars 2008 La oss si hypotetisk. At du fikk 975 Milliarder. Eneste du måtte gjøre hvar og ikke se ditt barn igjen på 2 år. Hva hadde du gjort sakt nei til 975 milliarder. Eller lat være og se ungen igjen på 2 år. Slik at du fikk 975 milliarder.
lille katt Skrevet 7. mars 2008 #2 Skrevet 7. mars 2008 Jeg hadde takket nei til 975 milliarder. Hadde ikke engang overveid det.
Dult Skrevet 7. mars 2008 #3 Skrevet 7. mars 2008 Nei takk. Klarer meg ikke uten å treffe barna mine.
Gjest Frk.Uhåndterlig Skrevet 7. mars 2008 #4 Skrevet 7. mars 2008 Valgt bort pengene. Mere "rik" ved å ha mitt barn ved min side enn mange penger. Mitt barn måles ikke i penger. Ville ha klart meg bra uten disse miliardene.
Gjest blåmobil Skrevet 7. mars 2008 #5 Skrevet 7. mars 2008 La oss si hypotetisk. At du fikk 975 Milliarder. Eneste du måtte gjøre hvar og ikke se ditt barn igjen på 2 år. Hva hadde du gjort sakt nei til 975 milliarder. Eller lat være og se ungen igjen på 2 år. Slik at du fikk 975 milliarder. jeg bare lurer på hvorfor du stiller akkuart DET spm og akkurat den penge summen?
Dalila Skrevet 7. mars 2008 #6 Skrevet 7. mars 2008 Nei takk. Får klare meg med de pengene jeg har. Årene med barna mine får jeg aldri tilbake.
Kosemose Skrevet 7. mars 2008 #7 Skrevet 7. mars 2008 Tja, kommer an på hvor gamle barna mine var. Hvis de var 44 og 48 så hadde jeg kanskje overveid det
Gjest Valiant Skrevet 7. mars 2008 #8 Skrevet 7. mars 2008 jeg bare lurer på hvorfor du stiller akkuart DET spm og akkurat den penge summen? Fordi jeg følte for det... Det er grunnen det var den summen jeg følte for å skrive. Det er grunnen beklager at jeg ikke har noen bedre grunner
Gjest Frk.Uhåndterlig Skrevet 7. mars 2008 #9 Skrevet 7. mars 2008 Tja, kommer an på hvor gamle barna mine var. Hvis de var 44 og 48 så hadde jeg kanskje overveid det Da kunne vel jeg også ha overveid det
theamoren Skrevet 7. mars 2008 #10 Skrevet 7. mars 2008 hehe for et spørsmå.. hadde sagt glatt nei til pengene... Selvfølgelig!.. ikke falt meg inn å velge penger
theamoren Skrevet 7. mars 2008 #11 Skrevet 7. mars 2008 Tja, kommer an på hvor gamle barna mine var. Hvis de var 44 og 48 så hadde jeg kanskje overveid det signerer denne også
Kosemose Skrevet 7. mars 2008 #12 Skrevet 7. mars 2008 Kom til å tenke på at det finnes en god del mødre som er nødt til å forlate barn(a) sine kanskje så lenge som i 2 år, for å reise til rike, vestlige land og tjene penger som de kan sende hjem så barna deres skal overleve. Tror ikke summene disse kvinnene sitter igjen med (for å vaske husene våre, blant annet) kommer helt opp i 975 milliarder, men de gjør det likevel for de har ikke noe valg. Kanskje verdt å tenke på det et øyeblikk...
Dult Skrevet 7. mars 2008 #13 Skrevet 7. mars 2008 Kom til å tenke på at det finnes en god del mødre som er nødt til å forlate barn(a) sine kanskje så lenge som i 2 år, for å reise til rike, vestlige land og tjene penger som de kan sende hjem så barna deres skal overleve. Tror ikke summene disse kvinnene sitter igjen med (for å vaske husene våre, blant annet) kommer helt opp i 975 milliarder, men de gjør det likevel for de har ikke noe valg. Kanskje verdt å tenke på det et øyeblikk... Helt forferdelig å tenke på att dette er de nødt til å gjøre får å overleve..... :gråte:
Gjest Gjest-M- Skrevet 7. mars 2008 #15 Skrevet 7. mars 2008 Mine barn hadde helt sikkert tvunget meg til å ta pengene, de er så fordømt materialistiske.... Dumme spørsmål får dumme svar....
Kosemose Skrevet 7. mars 2008 #16 Skrevet 7. mars 2008 Helt forferdelig å tenke på att dette er de nødt til å gjøre får å overleve..... :gråte: Ja, og det sier noe om hvor store forskjeller det er i verden, når vi ikke ville vurdert det engang for mange milliarder, mens disse kvinnene gjør det for hardt arbeid og luselønn...
Gjest lillebøll Skrevet 7. mars 2008 #18 Skrevet 7. mars 2008 Det spørs hvilken situasjon jeg var i når tilbudet kom. Slik jeg har det i dag så hadde jeg takket nei. Men som sagt over, det er flere livssituasjoner og i en verre situasjon kunne jeg nok tatt valget om å tjene penger heller enn å være med barna. Må man så må man.
Gjest Frk.Uhåndterlig Skrevet 7. mars 2008 #19 Skrevet 7. mars 2008 Ja takk begge deler. Er ikke det mulig? Neeei, det var enten eller slik jeg forstod det! Tror ikke lureri er med heller, der vi sier ja til pengene uten å dra fra barna (i smug altså )
~Minni~ Skrevet 7. mars 2008 #20 Skrevet 7. mars 2008 Nå har ikke jeg barn så jeg har vel egentlig ikke rett til å svare... Jeg er ening med alle over her som sier at tid med barna er verdt mer enn penger. Hvis jeg måtte bruke opp pengene på meg selv og mine nærmeste hadde svaret vært blankt nei. Men tenk hvor mye en veldedig organisasjon kunne få gjort for 975 milliarder kroner hvis jeg donerte det bort. Jeg kunne sannsynligvis ha reddet flere titusener barn fra å dø og gitt dem en utdannelse og et godt liv. Noe som kanskje igjen ville ha spedd seg videre til neste generasjon. Jeg tror jeg hadde fått veldig dårlig samvittighet av å tenke på hvor mye godt jeg kunne ha fått gjort for andre hvis jeg bare hadde latt være å se mitt eget barn på to år. Det er jo i den store sammenhengen ikke akkurat noen verdenskrise. Men nå var jo dette et fryktelig hypotetisk spørsmål da. Regner med at jeg slipper å forholde meg til denne problemstillingen hvis jeg noen gang skulle få barn
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå