Gjest panic Skrevet 7. mars 2008 #1 Skrevet 7. mars 2008 var i samme rom som ei venninne av meg for to dager siden, i omlag halvannen time. vi gav hverandre en klem, og samme natta/neste dag fikk hun omgangsyken. ....hvor smittsomt er dette? kan jeg gjøre noe nå for IKKE å bli smittet av henne? det er noe av det aller aller verste jeg vet! takknemlig for svar!
Supraspinatus Skrevet 7. mars 2008 #2 Skrevet 7. mars 2008 http://www.lommelegen.no/php/art.php?id=367333
Gjest Sisu Skrevet 7. mars 2008 #3 Skrevet 7. mars 2008 var i samme rom som ei venninne av meg for to dager siden, i omlag halvannen time. vi gav hverandre en klem, og samme natta/neste dag fikk hun omgangsyken. ....hvor smittsomt er dette? kan jeg gjøre noe nå for IKKE å bli smittet av henne? det er noe av det aller aller verste jeg vet! takknemlig for svar! Vel - er du smittet av henne så er du... Sånn generelt ellers er jo god håndhygiene alfa og omega for å forebygge smitte både til deg selv og andre. Håndvask før matlaging og måltider, etter toalettbesøk, butikkturer etc... Visste du forresten at en undersøkelse viste at det stedet med desidert flest suspekte bakterier og virus er... håndtakene på handlevogner.
Gjest Piper Skrevet 7. mars 2008 #4 Skrevet 7. mars 2008 Noen får det, mens andre får det ikke. Men det er smittsomt, og en god del blir smittet av det. Jeg har vært i nærheten av mange barn som ahr hatt det, både rett før, under og etterpå, men bank i bordet jeg har ikke fått det.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå