Leo Skrevet 5. mai 2003 #21 Skrevet 5. mai 2003 Det absolutt beste jeg vet er pinnekjøttet på julaften, men sjarmen ligger nok i at det er den ene gangen i året. Elsker ellers alt hvor friske tomater er en viktig ingrediens, d.v.s bruchetta (Stavet riktig?), Pizza Margeritha, tomatsalat og skikkelig hjemmelaget tomatsuppe. Oppskåret tomat med pepper og salt på en skive ferskt brød og et glass melk er også nydelig! Utenlands i en lengre periode savner jeg makrell i tomat, mager leverpostei og knekkebrød. I store deler av verden savner jeg også norsk grovbrød! Kan leve med brødet rundt Middelhavet, men hater stort sett brødet ellers. Fant greit brød i USA, men lette i tre stater før jeg fant brødkniv som skar skiver etter "norsk standard"
Gjest Diva Skrevet 5. mai 2003 #22 Skrevet 5. mai 2003 Sjokoladekake i flere varianter :D Gulrotkake med sånn herlig glasur:) Lasagne : - ) Fersk loff rett fra bakern - eller hjemmebakt Farris / Frisk Vann Skinkepizza - hjemmelaget Konfektkake, konfektbiter, Sara Bernhard kaker Kyllingfilet med basmatiris og en god kremet saus Espresso Ja, ble møe dette her..hehe :D
kristine 80 Skrevet 5. mai 2003 #23 Skrevet 5. mai 2003 ÅÅÅ det er mye det... MEN det aller beste er pinnekjøtt med kålstappe. Nummer to er potetball med alt tilbehør... jommey
maiaa Skrevet 5. mai 2003 #24 Skrevet 5. mai 2003 Jeg er fullstendig sjømatfrelst! Reker og krabbe og blekksprut og fisk og blåskjell og ..... ALT ER JO SÅ GODT! namnamnamnamnam....
Kalas Skrevet 5. mai 2003 #25 Skrevet 5. mai 2003 Pinnekjøtt er det aller beste i hele verden! Dessuten får jeg en litt sånn primitiv følelse når jeg spiser det - lammefett som drypper nedover haka og et godt tak i beinet med lanken... Det jeg ikke klarer meg uten: Ostepop!
anine Skrevet 5. mai 2003 #26 Skrevet 5. mai 2003 Varmt nybakt grovbrød med brunost. Sjømat i alle fasonger. (Blir fryktelig sulten av dette temaet)
Iset Skrevet 5. mai 2003 #27 Skrevet 5. mai 2003 ååårh dere må slutte å skrive om så mye godt, jeg blir ur-sulten av dette temaet jeg og!!!!! spiser jo hele dagen jo :oops: Iset
Piglet Skrevet 5. mai 2003 #28 Skrevet 5. mai 2003 Ynglingsmat: Lasagne Tapas Indrefillet av lam m/ tilbehør Hjemmelaget pizza Skalldyr Potetmos Trojka - som jeg aldri får, fordi den bare selges i Norge Sjokoladekaker Nybakt brød De fleste pasta retter Piglet
Veslejenta Skrevet 5. mai 2003 #29 Skrevet 5. mai 2003 Pinnekjøtt Fenalår (helst ordna selv) Lasagne Hjemmelaget Pizza Nystekte Boller
'Lilly' Skrevet 6. mai 2003 Forfatter #30 Skrevet 6. mai 2003 Ynglingsmat: ...Potetmos... Piglet Jeg er helt hekta på potetmos altså!!! I alle mulige varianter og til all mulig mat.... merkelig........ I tillegg er SJOKOLADE veeeeldig farlig..... namnam Grillmat er supert. Så mye deilig man kan grille; med mange deilige marinader og MASSE deilig tilbehør (kanskje bl.a. potetmos..... :D )
Lula Skrevet 6. mai 2003 #31 Skrevet 6. mai 2003 Det er helt umulig å si! Jeg liker ALT, hva som er ALLER best varierer fra dag til dag og minutt til minutt
Gjest Étoile Skrevet 6. mai 2003 #32 Skrevet 6. mai 2003 Å det er mye det...... Alt til sin tid! -Fersk hjemmebakt brød er jo nyydelig! Litt lunkent med smør og kanskje litt brunost... -Elsker hjmmelaget potetmos med litt hvitløk i -Mammas fiskesuppe! Hun har så mye snadder oppi, ingefær, fennikkel, masse grønnsaker, hvitvin og selvfølgelig fisk og skalldyr av forskjellige slag... -Komler -Pappas julemiddag: vanligvis rype og tiur med grønnsaker, fantastisk saus av kraften og tyttebær -Ferske reker, nykokte rett fra fiskebåten.... (SÅÅ enig med deg Midnattsol, ikke lett å få tak i gode reker i Oslo! :x ) -For ikke å glemme søtsakene... kunne holdt på med denne lista i en evighet... men brownies og andre tunge sjokoladekaker og Crème Bruleé er favoritter..... Og jeg sier ikke nei takk til kald Foie Gras med en god Eiswein.... Veldig glad i mat jeg!! Og best er det når maten er heelt fersk, uten halvfabrikata etc.... Hmm ble sulten nå!!!
koldbruna Skrevet 10. mai 2003 #33 Skrevet 10. mai 2003 Det beste jeg vet er hjemmelaget Lasagne. Det er snadder det med godt brød og en salat til.Nam nam koldbruna
Tusseline Skrevet 11. mai 2003 #34 Skrevet 11. mai 2003 Fersk reke og krabbe en vakker sommerdag på kaien i Stavanger. Det finnes ikke noe bedre!
-Fisken- Skrevet 11. mai 2003 #35 Skrevet 11. mai 2003 IS! is, is og atter is.. Digger is Klarer meg heller ikke uten tab x-tra.. Det må være det beste som finnes det.. Ååååååå..mmmmmm. Nybakt, varmt brød er heller ikke så værst.. Som allerede nevnt mange ganger her.. Med brunost.. Te er namme-nam da. Og epler.. Nøtter er også kjempegodt, og tørket frukt. Når det gjelder middag er pasta det beste, men også alle typer sjømat. (godt og kombinere og da) Klarer meg virkelig ikke uten salat til middag hver dag heller..
pusla Skrevet 11. mai 2003 #36 Skrevet 11. mai 2003 Jeg er et matvrak av dimensjoner, så jeg liker veldig veldig mye, men jeg får ikke noe bedre enn fårikål. Kan spise det hele året rundt, og gjerne mange dager etterhverandre når jeg først er i gang (fårikål er jo som kjent best dagen etter). Ellers kan jeg nok ikke klare meg mange dagene uten cola eller cola light, og en annen ting jeg må ha med jevne mellomrom er sånne max-boller på boks. :oops: Flaut, vet det, men det bringer meg tilbake til barndommen og jeg synes det er kjempegodt
Gjest Anonymous Skrevet 12. mai 2003 #38 Skrevet 12. mai 2003 Mousakka! Min absolutte favoritt ...og så ville jeg ikke vært uten den fantastiske indiske kokeboken min... Hei Arwen! Hva heter den kokeboken? Er det lett å få tak i alle ingrediensene i daglivaren? Håper du svarer!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå