Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Uff, jeg glemte at jeg hadde tatt pillen i morges, så jeg tok en til nå..

Får vel bare la være og ta en i morgen da? Sånn at det ikke blir mere rot på brettet..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det går helt fint så lenge du passer på at det aldri går mer enn 36 timer mellom pillene. Du må m.a.o. kanskje forskyve litt på tidspunktet da du pleier å ta pillen til du er i gjenge igjen, men noe stort problem er det ikke!

Skrevet

Takk :)

Så jeg bare hopper over i morgen da, og fortsetter som normalt på brettet på lørdag?

Skrevet

Ja, men da må du huske å ta den tidlig lørdag morgen. Det viktige er som sagt at det ikke går mer enn 36 timer.

Skrevet (endret)

Ikke hopp helt over, det blir feil. Da blir det som om du glemmer en pille, og du er ikke lenger beskyttet.

Edit: Det er verre å ta en pille for lite enn en for mye.

Endret av Miros
Skrevet

Gjør som Leo sier du ;)

Skrevet

Ja, men jeg blir nødt til og vente til lørdag morgen med og ta en da, for ellers blir det ikke nok piller på brettet til resten av mnd.

Skrevet

Du mangler jo bare en pille, ergo får du bare mens en dag tidligere..

Alt forskyves bare en dag. Det kan jo ikke være SÅ krise?

Skrevet
Ikke hopp helt over, det blir feil. Da blir det som om du glemmer en pille, og du er ikke lenger beskyttet.

Jo det er hun så lenge hun sørger for at det ikke går mer enn 36 timer mellom hver pille!

Hvis hun f.eks. har tatt den pillen som var ment å tas i morgen nå i kveld kl. 21, så er hun fremdeles beskyttet hvis hun sørger for å ta lørdagens pille før kl. 9 lørdag morgen. Deretter må hun passe på å ikke ta søndagens pille for sent på kvelden.

Hvis man vil holde på rutinen, kan man også gjøre slik Chiquita sier og ta en pille til vanlig tid i morgen. Det eneste som skjer da er at man får mensen en dag tidligere. Ulempen er imidlertid at dagen på brettet ikke lenger stemmer og det er fort gjort å bli i tvil om man har tatt dagens pille og dermed gjenta tabben.

Skrevet
Ulempen er imidlertid at dagen på brettet ikke lenger stemmer og det er fort gjort å bli i tvil om man har tatt dagens pille og dermed gjenta tabben.

Nå kan imidlertid dagen på brettet ikke stemme stor alikevell da, siden dama var i tvil om hun hadde tatt dagens pille. Da burde hun jo sett at torsdagens pille allerede var borte ;-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...