Gå til innhold

Olje ved intimvask

Fremhevede innlegg

Gjest Tibsima
Skrevet

Etter en omfattende soppinfeksjon som jeg har fått bort ved hjelp av difucan så har jeg fått veldig såre og tørre slimhinner på de indre kjønnsleppene og rett innenfor åpningen til sjeden. Fikk et tips om å vaske meg med vann med litt babyolje i nedentil av en venninne for å gjøre slimhinnene mer våte. Er dette noe som fungerer eller bør jeg holde meg unna?

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest
Skrevet

Uten å være lege, vil jeg anta at det aller beste er å la naturen gå sin gang. Vask deg forsiktig utvendig med varmt vann og la resten være i fred.

Det å vaske seg for mye kan i seg selv føre til soppinfeksjon, og mange tåler ikke noe annet enn varmt vann her nede. Dersom man generellt har lav talgproduksjon behøver man heller ikke å vaske seg så mye, med tanke på lukt, fordi man naturlig produserer mindre væske her. Dersom man da vasker vekk det lille man har blir det tørt. Jeg kan ikke bruke noe annet enn varmt vann (ikke en gang intimsåpe), og får kløe og plager med en gang jeg prøver noe av dette.

Dersom dette ikke fungerer etter et par uker ville jeg nok gått til lege. Det finnes også noen piller på apoteket som heter Vivagt som skal være med på å stabilisere ph-verdi i skjeden. Den skal også finnes i intomsåpevariant. Men jeg vil råde deg til å rett og slett la det være i fred en stund, om det ikke gjør veldig vondt selvsakt, slik at kroppen kan komme tilbake til sitt normale mønster. Men som sakt, jeg snakker bare basert på mine erfaringer og min egen kropp. Det er fullt mulig at dette ikke gjelder for deg, og det beste er nok å oppsøke råd på apoteket/lege

Skrevet

Tråden er ryddet i henhold til reglene

Trampe -mod-

Skrevet

Babyolje skal ikke brukes intimt bare så du vet det....

Gjest Gjest
Skrevet
Babyolje skal ikke brukes intimt bare så du vet det....

Hvorfor ikke? :sjenert: Det har jeg alltid brukt til å barbere med og også som glidemiddel...

Gjest Gjest
Skrevet
Hvorfor ikke? :sjenert: Det har jeg alltid brukt til å barbere med og også som glidemiddel...

Da har du hatt flaks som ikke har blitt gravid ;)

Alt fett tærer på kondomer, og slitte kondomer ryker skremmende fort.

Skrevet

Legen min sa at det ikke var bra for bakteriefloraen blant annet. Det er ikke laget for å brukes intimt, og kan derfor gjøre skade. Du kan bruke det etter barbering, bare du ikke gnir det inn i slimhinnene og innover.

Gjest Gjest
Skrevet
Da har du hatt flaks som ikke har blitt gravid ;)

Alt fett tærer på kondomer, og slitte kondomer ryker skremmende fort.

Går på p-piller jeg så.. :gjeiper:

Gjest Gjest
Skrevet
Legen min sa at det ikke var bra for bakteriefloraen blant annet. Det er ikke laget for å brukes intimt, og kan derfor gjøre skade. Du kan bruke det etter barbering, bare du ikke gnir det inn i slimhinnene og innover.

oK, takk for svaret. Kjøper aco el noe i stedet jeg da!

Skrevet

Ja, og glidemiddel finnes jo til sitt bruk. Ellers er det mange her som sverger til vibratorrens for å smøre inn etter intimbarbering :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...