Gå til innhold

Å pendle med en fremmed


Gjest Gjest_gjest_*

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_gjest_*

En dame som har barn i samme barnehage som oss spurte pent om å sitte på med oss, da hun etter skillsmissen ikke lenger hadde bil. Dette skal vare frem til mai/juni, begynte før jul. Vi kjenner ikke denne damen fra før av ( jeg og min mann) Vi pendler alle til samme sted, og kjører ca 4 mil en vei.

I går kom hun ut til bilen før meg, og satte seg FORAN, så da jeg kom, måtte jeg sitte bak i min egen bil. Både jeg og min mann ble så paff, så jeg satte meg bare bak. Men føltes helt merkelig å ha et fremmed kvinnemenneske i forsetet, mens jeg satt bak. Hva hadde dere gjort? Synes dere det er ok, eller merkelig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg synes det er litt merkelig, ja. Hadde nok ment det samme om det var en venn også, synes det er merkelig når kamerater av kjæresten min setter seg forran selv om jeg er med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest-Cecilie
En dame som har barn i samme barnehage som oss spurte pent om å sitte på med oss, da hun etter skillsmissen ikke lenger hadde bil. Dette skal vare frem til mai/juni, begynte før jul. Vi kjenner ikke denne damen fra før av ( jeg og min mann) Vi pendler alle til samme sted, og kjører ca 4 mil en vei.

I går kom hun ut til bilen før meg, og satte seg FORAN, så da jeg kom, måtte jeg sitte bak i min egen bil. Både jeg og min mann ble så paff, så jeg satte meg bare bak. Men føltes helt merkelig å ha et fremmed kvinnemenneske i forsetet, mens jeg satt bak. Hva hadde dere gjort? Synes dere det er ok, eller merkelig?

Hmm...jeg ville nok automatisk satt meg i baksetet.Det faller seg naturlig for meg å tenke slik.Men hvis du passer på å hver gang komme henne i forkjøpet, og setter deg foran,vil hun nok etterhvert ta hintet vil jeg tro?Det er ikke alltid så enkelt å ta opp slike ting med en man ikke kjenner så godt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest-Cecilie
Hmm...jeg ville nok automatisk satt meg i baksetet.Det faller seg naturlig for meg å tenke slik.Men hvis du passer på å hver gang komme henne i forkjøpet, og setter deg foran,vil hun nok etterhvert ta hintet vil jeg tro?Det er ikke alltid så enkelt å ta opp slike ting med en man ikke kjenner så godt.

Hvis jeg var henne,ville jeg automatisk satt meg i baksetet,og det ville falt meg helt selvfølgelig.Det er det jeg mener :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_trådstarter_*

Ja, jeg har jo alltid kommet først, dermed satt meg foran. Jeg hadde helt klart satt meg bak hvis det var jeg som pendlet med andre. Nei, jeg kommer til å si fra hvis hun setter seg foran igjen. Jeg orker ikke sitte bak i min egen bil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fragment

Det kan jo tenkes at hun trodde du ikke skulle være med akkurat den dagen, dersom du normalt setter deg i bilen før henne. Uansett høres det litt spesielt ut, og hadde det vært meg hadde jeg satt meg bak.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Pupsilure

Hun er vel ikke så vilt fremmed lenger hvis hun har kjørt med dere siden før jul? :) Hadde det vært første gangen, så selvsagt hadde det vært rart. Men hvis hun altså har kjørt med dere mange ganger syntes jeg ikke det var noe rart at hun satt seg foran en gang. Kanskje tenkte hun at det virket litt teit å sette seg bak når hun kom først. Kanskje tenkte hun ikke over det, bare satte seg foran. Jeg ville ikke sagt noe om det. Skjønner det ikke er noe kult, men du klarer vel å sitte bak noen ganger? Pass på å komme først da vet du :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Jeg setter meg alltid bak når jeg sitter på med et par, og jeg synes det høres litt snålt ut å sette seg fremst. Det er hovedsaklig fordi paret da har "faste plasser" i bilen.

Men jeg ville -ikke- sagt noe til henne. Det virker bare så utrolig barnslig.. "Nei, JEG vil sitte i forsetet!" Voksne mennesker begynner da ikke å krangle om hvem som skal sitte fremst. Det er da ikke noe problem for deg å sitte i baksetet? Det gjør jo ikke noe? Om det er så viktig for deg å få sitte fremst, så får du heller skyndte deg ut i bilen så du kommer først.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Jeg synes det var en smule merkelig ja.

Men hadde sikkert ikke gjort så mye med det, hadde satt meg bak.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Piper
Jeg hadde ikke giddet å si i fra. Det gjør ikke vondt å sitte i baksetet.

Jeg hadde sagt i fra, for jeg blir dårlig av å sitte bak i bilen. Må se veien hele tiden, og derfor hadde ikke jeg akseptert at noen satte seg foran.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har dere kjørt åtte mil sammen hver dag i tre måneder og er fortsatt fremmede for hverandre? Det må være noen pinlige kjøreturer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_inka_*

Dette hørtes merkelig ut? Kanskje hun bare glemte seg bort? Det tror jeg.

Men hvis det er slik at hun er så frekk så må du si i fra til henne. Hun trenger da tydeligvis å bli satt på plass!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest lillebøll

Snodig. Jeg ville nok satt meg bak og ikke sagt noe til henne, kan hende hun trodde du ikke skulle være med. Fortsetter hun så si du blir kvalm bak og vil sitte framme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En dame som har barn i samme barnehage som oss spurte pent om å sitte på med oss, da hun etter skillsmissen ikke lenger hadde bil. Dette skal vare frem til mai/juni, begynte før jul. Vi kjenner ikke denne damen fra før av ( jeg og min mann) Vi pendler alle til samme sted, og kjører ca 4 mil en vei.

I går kom hun ut til bilen før meg, og satte seg FORAN, så da jeg kom, måtte jeg sitte bak i min egen bil. Både jeg og min mann ble så paff, så jeg satte meg bare bak. Men føltes helt merkelig å ha et fremmed kvinnemenneske i forsetet, mens jeg satt bak. Hva hadde dere gjort? Synes dere det er ok, eller merkelig?

Når man pendler sammen får man fort liksom sine faste plasser. Siden dere har pendlet en stund - forstår jeg riktig? - så har dere vel også innarbeidet dere en slags rutine på hvem som sitter hvor. Det er litt pussig at det mønsteret blir brutt uten videre. Og siden du funderer på hvorfor dette skjedde, så må vel dette bruddet på mønsteret blitt oppfattet som ukorrekt? Hvis slike ting gjentar seg, da ville jeg nok ta saken opp. Det er tross alt din bil og din eiendom som en utenforstående midlertidig er avtalt invitert inn i.

Når det gjelder denne ene gangen, da vet jeg ikke helt hva jeg ville gjort. Men jeg vet at ting som gjør meg paff og forbauset, det pleier jeg å si i fra om. Det er nå en gang slik jeg er. Men vi er forskjellige. Og godt er det.

Endret av Pastor Knut
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Gerd_*

Jeg ville sagt i fra i en høflig tone om at hun burde sette seg i baksetet.

Det virker som om hun har blitt litt for varm i trøya og da er det bare rett og rimelig å si ifra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...