Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Jeg beklager avsporingen, men jeg måtte bare fortelle dette:

Jeg så feil og trodde denne tråden lå under Seksualitet, så jeg trykket på den og forventet noe heeelt annet... :ler:

Men siden jeg er her: Hjelm er viktig. Bruk hjelm! :fy_fy:

Det ene utelukker vel ikke det andre? - Bare å skru av setet det...

Dessuten er det foruroligende mange kvinner som kommer av å sykle, og da er det helt klart smart å bruke beskyttelse :lur:

• 1 måned senere...
Skrevet

Jeg bruker alltid hjelm.. Men nå sykler jeg kun for treningen da, og da går det jo unna for det meste.

Nå bruker jeg mamma sin hjelm da, det er en rød Belle og ser helt grei ut. Men ikke noe mer heller.. hehe! Tenkte å kjøpe en ny hjelm på XXL, så de har en ganske fin Limar.

Nå føler jeg meg som da jeg var liten. Syklet rundt i gata med den rød "bolle-hjelmen" hengene bakpå nakken. :fnise: ikke til så veldig stor nytte for å si det sånn.

Men bruk hjelm folkens.

Jeg er alltid flink til å ta en god forbikjøring når en syklist er foran meg på veien, men når det er noen uten hjelm tenker jeg at da syns de vel ikke det er så nøye med det livet de har så da trenger vel ikke jeg jobbe så mye for det heller.

Neida.. venter jo til det er klart med å kjøre forbi de også, men jeg tenker litt sånn hvertfall.

Skrevet

Jeg bruker alltid hjelm, har hatt såpass mange møter med asfalten at jeg har lært nytten.Jeg sykler året rundt, både som transport og som trening, og til tider går det kjapt unna.

Og at hjelm ser så teit ut? Jeg synes det ser mere teit ut uten. Blir litt som å se voksne ute i båt hvor alle unger har vest, men den voksne trenger ikke for h*n flyter så godt ?

Jeg har en snasen hjelm med lysdioder bak og på sidene. God lufting og skjerm foran som tar unna det grovste av regnet. Genialt.

Skrevet
Jeg bruker alltid hjelm, har hatt såpass mange møter med asfalten at jeg har lært nytten.Jeg sykler året rundt, både som transport og som trening, og til tider går det kjapt unna.

Og at hjelm ser så teit ut? Jeg synes det ser mere teit ut uten. Blir litt som å se voksne ute i båt hvor alle unger har vest, men den voksne trenger ikke for h*n flyter så godt ?

Jeg har en snasen hjelm med lysdioder bak og på sidene. God lufting og skjerm foran som tar unna det grovste av regnet. Genialt.

Helt enig med deg!

Hørtes fin ut den hjelmen, hva er det for merke? :)

Skrevet

Ja, det er teit og ja jeg bruker det.

Som barn/tenåring hadde jeg flere ublide møter med asfalten etter hendelser av typen "sykkel stoppet, syklisten gjorde det ikke". Nærmeste jeg noen gang kom en hodeskade var da jeg slo inn fortennene etter å ha flakset rett over styret (løsgrus i veien :kjefte: ). Men tror ikke en sykkelhjelm kunne berget tennene, så vidt vites har de ikke ansiktsbeskyttere..... Derimot kunne knebeskyttere og hansker vært lurt på denne kroppen her. Har ikke tall på antall ganger håndflatene er flådd.

Skrevet

Denne hørtes fin ut. Hvilket merke er det? Hva kostet den ca.?

Gjest Naria
Skrevet

Jeg sykkler ekstremt sjelden og når jeg gjør det bruker jeg ikke hjelm. Da jeg brukte sykkling som trening brukte jeg selvsagt hjelm.

Skrevet
Denne hørtes fin ut. Hvilket merke er det? Hva kostet den ca.?

Merket husker jeg ikke, er elendig på å huske slikt. (Den henger ute i garasjen, og jeg orker ikke springe ut....lat i dag...). Den kostet litt over fire hundre, tror jeg, kjøpte den på Intersport i fjor.

Gjest Peachbud
Skrevet

Jeg bruker hjelm. Er så kul ellers at det veier opp for hjelmen. Har dessuten ikke lyst på kraniebrudd.

Skrevet

Hvor er alle dere som bruker hjelm da? Det er SVÆRT sjelden jeg ser syklister med hjelm, utrolig nok. Selv har jeg hverken sykkel eller hjelm, men hadde jeg hatt sykkel, hadde jeg definitivt brukt hjelm! Mulig jeg vil se teit ut med hjelm på, men jeg vil nok se enda teitere ut siklende i en rullestol... ;)

Skrevet

Hei.

Jeg kjøpte meg sykkelhjelm i 2007 og har brukt den så og si på hver sykkeltur etter det. Jeg husker så godt en episode da jeg skulle sykle på butikken - en tur på ca 3 minutter, og så kom en hel gjeng med barnehagebarn forbi .. og så hørte jeg han ene ropte "hun har ikke hjelm" .. så etter det begynte jeg å bruke den på alle turer - uansett hvor kort de er :)

Her et bilde av meg i farta på vei til Huk sommeren 2007 - med hjelm!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...