Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Syklist
Skrevet

Bruker dere sykkelhjelm når dere sykler eller er det teit??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, og det er vel det motsatte som er teit.

Folk har generelt alt for oppblåst ego, til å skjønne at fremmede mennesker de passerer i 30 Km/t neppe ofrer en syklist en tanke, hvis ikke syklisten setter i en høyrøstet langtrukken fis, idet hun passerer.

Og så finnes det et vell av hjelmer å velge iblant, fra tradisjonelle sykkelhjelmer, til mer inline/skate-aktige hjelmer.

Har sett endel schnertne schneller som ble temmelig usexy, etter en flytur i lav høyde over styret, fremprovosert av fortauskant og effektiv forbrems. Man skal være temmelig hardcore sadist for å tenne på ei bærte i fluoriserende klær, med blodet silende fra en nese som ser ut som rå kjøttdeig, og en flenge som gir et flyktig glimt av pannebeinet.

Men for all del. Kle deg i fluoriserende, eller bruk refleksvest, så du blir sett av de "store" trafikantene. Og kjøp deg ei billig dusjhette til å ha under hjelmen i regnvær, eller regntrekk til hjelmen (det er fint om vinteren, for å tette luftehullene.)

God tur : )

Gjest Tigress
Skrevet

Sjølvsagt, eg har livet kjært.

Skrevet

Nei, det gjør jeg ikke.

Skrevet

Ja, det gjør jeg, og jeg ser helt teit ut med sykkelhjelm. Men nå vil jeg heller se teit ut enn å være teit, evt død.

Skrevet

Jeg bruker ikke hjelm og vet d er teit..... :sukk:

Er 23 år nå, men klarer ikke å komme over min tenåringsfobi for hjelm.

Skrevet

Når jeg sykler med hunden er det i hvertfall et must. Er vel ikke like flink ellers, men har ambisjoner om å bli det...

Gjest Tigress
Skrevet

Det er mange kule hjelmar, blant anna har Giro masse fint, og det same har Bell, Met og Limar. Sørgeleg nok må ein opp ein del i pris for dei som ser bra ut, men dei er verdt prisen når ein samstundes får så bra lufting som toppmodellane gjer. Passar betre gjer dei også, og hovudet blir ikkje sjåande så stort og rart ut.

Skrevet

Jeg bruker også hjelm. Synes det er et must!

Burde vært påbudt!

Skrevet
Jeg bruker også hjelm. Synes det er et must!

Burde vært påbudt!

Er det ikke snakk om at det skal bli påbudt da tro? Mener jeg har hørt det... Er enig i at det burde være slik, det kan sammenlignes med påbudet om bilbelte, synes jeg.

• 5 uker senere...
Skrevet
Er det ikke snakk om at det skal bli påbudt da tro? Mener jeg har hørt det... Er enig i at det burde være slik, det kan sammenlignes med påbudet om bilbelte, synes jeg.

Det er ikke påbudt å vente på et påbud ;)

Skrevet

Naturligvis bruker jeg hjelm! Enten jeg skal sykle 2 mil på jobb eller en halv kilometer på butikken.

Gjest Gjest
Skrevet

Bruker alltid hjelm. Har noen skrekkhistorier oppi ermet.

Gjest Helt hode
Skrevet

Bruker hjelm når jeg sykler like selvfølgelig som jeg bruker bilbelte når jeg kjører.

Hva er grunnen til å ikke å bruke hjelm?

Skrevet

Jeg bruker ikke hjelm, kjipt å innrømme, men slik har det blitt etter ett par år hvor jeg syntes det har flaut og nå glemmer jeg det alltid.. Veldig dumt for det er hodet som er mest utsatt og en hjelm hjelper mye..

Skrevet

Jeg beklager avsporingen, men jeg måtte bare fortelle dette:

Jeg så feil og trodde denne tråden lå under Seksualitet, så jeg trykket på den og forventet noe heeelt annet... :ler:

Men siden jeg er her: Hjelm er viktig. Bruk hjelm! :fy_fy:

Skrevet

Jeg bruker hjelm.

Jeg synes det er uansvarlig å ikke bruke det.

Skrevet

Nei, ærlig talt. Det vil aldri være sykkelhjelmer i mitt hus, det er helt klart.

Skrevet
Jeg beklager avsporingen, men jeg måtte bare fortelle dette:

Jeg så feil og trodde denne tråden lå under Seksualitet, så jeg trykket på den og forventet noe heeelt annet... :ler:

Men siden jeg er her: Hjelm er viktig. Bruk hjelm! :fy_fy:

Og noen sier at jeg tenker mye på sex.. (kremt kremt Alice)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...