Sørlandsmamma Skrevet 6. mars 2008 #1 Skrevet 6. mars 2008 Jeg lurer på å kjøpe Kenwood Major... Eller en annen Kenwood. Hva er forskjellen på en Mega og Major? Hvor mange watt bør den helst være på? Har lyst å bake hjemmelagde brød, fikk aldri det hjemme og det elsker jeg! Blir sikkert mest til gjærbakster... Men sikkert mer forskjellig ting etterhvert, er ikke så veldig på bakinga ennå Setter stor pris på svar! De er jo ganske dyre, så den ene var 5000 kr! Men er jo verdt det hvis de holder i 30år +
Tusenfryd Skrevet 6. mars 2008 #2 Skrevet 6. mars 2008 vet ikke noe om forskjellen, men jeg har en Kenwood major og er fornøyd med den. (jeg fikk min så jeg jobbet aldri med å undersøke forskjeller, ulike maskiner etc.)
Sørlandsmamma Skrevet 6. mars 2008 Forfatter #3 Skrevet 6. mars 2008 Men er det stor forskjell på 900w og 1200w tror du eller noen andre? Uff, har såååå lite peiling på dette her
Gjest Gjest Skrevet 6. mars 2008 #4 Skrevet 6. mars 2008 Ja, det er stor forskjell. Jeg har den med lavest watt. Kjøpte den for litt ovger et år siden og trodde Major var Major (som det var før), og sjekket derfor ikke wattstyrken. Min mor kjøpte Major for over 30 år siden, og de er i stadig bruk enda. Min Major holder nok ikke så mange årene til. Den sliter skikkelig når jeg elter brøddeig med 1,1 l væske. Jeg må være i nærheten hele tiden, for plutselig klarer ikke maskinen å elte deigen rundt, og stopper helt opp mens mskinen går på tomgang. Skal du bare bake kaker og små deiger går det nok helt bra med den laveste wattstyrken. Jeg kjøpte min på tilbud til 2.000,-, men etter det jeg vet nå, hadde jeg gladelig betalt mer for å få en med skikkelig wattstyrke.
Gjest Gjest Skrevet 6. mars 2008 #5 Skrevet 6. mars 2008 Jeg lurer på å kjøpe Kenwood Major... Eller en annen Kenwood. Hva er forskjellen på en Mega og Major? Hvor mange watt bør den helst være på? Har lyst å bake hjemmelagde brød, fikk aldri det hjemme og det elsker jeg! Blir sikkert mest til gjærbakster... Men sikkert mer forskjellig ting etterhvert, er ikke så veldig på bakinga ennå Setter stor pris på svar! De er jo ganske dyre, så den ene var 5000 kr! Men er jo verdt det hvis de holder i 30år + Major den største. fantastisk maskin. den har du i evigheter. Min mor har hatt den i 35 år. utrolig at de lager så sterke maskiner, folk bytter jo de ikke ut... Den pisker alt fra et egg til store ting. helt uunværlig på et kjøkken.
:-) anna Skrevet 7. mars 2008 #6 Skrevet 7. mars 2008 Jeg har også Major. Og jeg elsker den, hverken mer eller mindre!!!! Fikk en sånn pakke med maskin, to boller, blender, eltekrok, k-krok og visp. Samt kjøttkvern) (Kjøpt på Smart club) Jeg vet ikke hvor mange watt den er på. Var og kikka etter nå, men det står ikke noe sted på maskina i allefall. Da jeg skulle bestemme hva jeg ville ha var jeg mest opptatt av at bollen skulle være stor nok til brødbakst. Jeg pleier å bake brød i min en gang i uken, og de blir perfekte hver gang. Og maskinen klarer deiga som bare det. Ettersom jeg har to boller lager jeg to deiger, og elter dem etter hverandre. Dermed får jeg fire store brød av en brødbakst. Har brukt den til en del andre ting også. Det fine med Kenwood er at man får kjøpt så mye ekstrautstyr. Og om noe går i stykker så er det lett å få tak i nytt. Enten det er bolle eller visp eller hva det måtte være.
HeleneHarepus Skrevet 10. mars 2008 #9 Skrevet 10. mars 2008 Har en på 1200 watt og den er MYE bedre enn 900 watts maskinen en venninne har. Vill spandert de ekstra kronene på den med størst styrke. Det er en maskin du har i mange år og da er differansen liten.
Loevinna Skrevet 10. mars 2008 #10 Skrevet 10. mars 2008 Jeg har også Major (er ikke sikker på styrken da men..), og den kjøpte jeg på tilbud til 3999 tror jeg det var.. (kostet vel nesten 6000 om jeg ikke husker feil. Og jeg er stor fornøyd med min
Yummy_Mummy Skrevet 11. mars 2008 #11 Skrevet 11. mars 2008 Jeg har også en Major, kjøpte en slik pakke som andre har snakket om på tilbud (ca 2500 tror jeg). Ser at akkurat den samme i stål er betydelig dyrere, så dersom ikke utseende er det viktigste (og det er det nok ikke når man velger en kenwood major), så anbefaler jeg den hvite. Jeg har også kjøpt en del tilleggsutstyr, og er storfornøyd med det, for da er den ofte i bruk.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå