Gå til innhold

Utslett under arm

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg har lenge nå hatt et sviende utslett under den ene armen.

På sitt beste er det bare et rødt merke som er litt hardt, skorpe aktig liksom.

Men når det blir ille er det veldig rødt, utenom mitten av området som er hvit. Det kommer vondt luktende veske fra dette området og svir noe utrolig.

Moren min sier det er armeuslett og at hun har det samme under brystene.

Men jeg vet ærligtalt ikke, og håpet det var noen her som kunne forklare meg hva dette er og hva jeg kan gjøre med det.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ville gått til legen.

Skrevet
Jeg ville gått til legen.

planlegger å gå til legen, men må få byttet først. For legen jeg har nå klarer jeg ikke snakke med om noe som helst. Siden han aldri noen gang har gitt meg intrykket at han faktisk vil hjelpe meg. Har følsen av å bare kaste bort tiden hans når jeg er der, og at jeg er et lite barn, siden jeg ikke vet alt som er å vite og heller spør han om hjelp. Så ikke særlig koselig og oppsøke den legen for meg, så gjør det bare når jeg må.

Gjest Gjest
Skrevet

Gå til legen og få sjekket det ut. Ingen her kan si deg hva det er uten å se utslettet. Vi kan foreslå (mitt gjett er sopp) - men vi kan ikke vite, og utslettet blir definitivt ikke bedre av at du starter en eller annen feilbehandling selv.

Gjest Gjest
Skrevet

Svetteutslett, allergi, sopp?

Men du behøver ikke vente til byttet er gjennomført (det er den 1 i neste måned), så sant du har råd. Hadde neppe prioritert det selv, men ikke gå ut fra at du automatisk ikke får hjelp selv om fastlegen du har nå er dårlig. Andre alternativer finnes, om du har råd eller ork.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...