Daiquiry Skrevet 5. mars 2008 #1 Del Skrevet 5. mars 2008 Min kjære og jeg har en diskusjon på gang om hvilken dialekt som er finest av bergensk og trøndersk. Jeg er bergenser og han er trønder og begge mener jo selvfølgelig at den ene kommer til å score lavere enn den andre!!! Så hjelp meg nå å få et svar her...;-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 5. mars 2008 #2 Del Skrevet 5. mars 2008 Bergensk er definitivt og uten tvil finere enn trøndersk. (Trøndersk er faktisk nesten like ille som stavangersk! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 5. mars 2008 #3 Del Skrevet 5. mars 2008 Bergensk uten tvil, og eg er ikkje bergenser. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daiquiry Skrevet 5. mars 2008 Forfatter #4 Del Skrevet 5. mars 2008 Hjertelig!!! 2-0 til meg, foreløpig.....;-.) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Supraspinatus Skrevet 5. mars 2008 #5 Del Skrevet 5. mars 2008 Bergensk! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Valiant Skrevet 5. mars 2008 #6 Del Skrevet 5. mars 2008 Bergensk er finest.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amalie_85 Skrevet 5. mars 2008 #7 Del Skrevet 5. mars 2008 øøøh.....nå vet jeg ikke om jeg tørr svare en gang jo. Men jeg syns begge er, hva skal jeg si, litt lite melodiøst. Men egentlig er det vel bergens. Men er det en skikkelig innbarka bergenser ville jeg heller valgt trøndersk sjø Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Alvilde Skrevet 5. mars 2008 #8 Del Skrevet 5. mars 2008 Bergensk er definitivt og uten tvil finere enn trøndersk. (Trøndersk er faktisk nesten like ille som stavangersk! Siddis er jo herlig!! Av trøndersk og bergensk, som for meg er å velge mellom pest og kolera, ville jeg valgt trøndersk. Rett og slett fordi opplevelsen av 24 seksåringer som skråler "God MÅÅRÆÆÆÆÆÆÆN!!!!" i kor en mandag morgen sitter i enda, selv om det er 7 år siden jeg bodde i Bergen. Hehe. Dessuten er min nåværende sjef trønder, så jeg er vel programforpliktet til å heie på Rosenborg og la barten gro. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
theamoren Skrevet 5. mars 2008 #9 Del Skrevet 5. mars 2008 Definitivt Bergensk! kan ikke sammenliknes... syns jeg. Bergensk er nydelig og trøndersk er grusomt... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest antigartner Skrevet 5. mars 2008 #10 Del Skrevet 5. mars 2008 Bergensk er finest, uten tvil! Jeg har bodd og jobbet både i Bergen og Trondheim, og synes bergensk gjør noe med meg som trøndersk ikke gjør. Det er noe med energien og kjappheten til bergensere som gir meg mye mer kreativitet og pågangsmot enn træge trøndere. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bloom Skrevet 5. mars 2008 #11 Del Skrevet 5. mars 2008 Bergensk. Trønderdialekt er forferdelig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
¤flicka¤ Skrevet 5. mars 2008 #12 Del Skrevet 5. mars 2008 Trønderdialekt er finest, uten tvil! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Badiane Skrevet 5. mars 2008 #13 Del Skrevet 5. mars 2008 Jeg må si at jeg er ikke mindre enn dypt sjokkert over flesteparten av svarene i denne tråden. Selvfølgelig er trøndersk finest!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
gladpia Skrevet 5. mars 2008 #14 Del Skrevet 5. mars 2008 Trøndersk selvfølgelig!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daiquiry Skrevet 5. mars 2008 Forfatter #15 Del Skrevet 5. mars 2008 hehe...da er stillingen 8-4 til meg, foreløpig....min kjære er veldig konkurransepreget, så dette blir spennende!!! (jeg MÅ vinne....hahahahaha) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mrs. K Skrevet 5. mars 2008 #16 Del Skrevet 5. mars 2008 Ikke noe å diskutere! Trøndersk selvfølgelig Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 5. mars 2008 #17 Del Skrevet 5. mars 2008 Her er ikke tvil, Bergensk er finest!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Mirina Skrevet 5. mars 2008 #18 Del Skrevet 5. mars 2008 Trøndersk! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest *Mim* Skrevet 5. mars 2008 #19 Del Skrevet 5. mars 2008 Sorry, jeg synes bergensk er fryktelig. Min stemme går til den trivelige trønderdialekta. Spennende om dere får barn - skarretrøndersk? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
La Luna Skrevet 5. mars 2008 #20 Del Skrevet 5. mars 2008 Absolutt ikke bergensk i hvert fall, alt annet utenom det! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå