Gå til innhold

Hvilken er finest?

Daiquiry

Anbefalte innlegg

Min kjære og jeg har en diskusjon på gang om hvilken dialekt som er finest av bergensk og trøndersk. Jeg er bergenser og han er trønder og begge mener jo selvfølgelig at den ene kommer til å score lavere enn den andre!!! Så hjelp meg nå å få et svar her...;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Gjest

Bergensk er definitivt og uten tvil finere enn trøndersk. (Trøndersk er faktisk nesten like ille som stavangersk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

øøøh.....nå vet jeg ikke om jeg tørr svare en gang jo. :ler:

Men jeg syns begge er, hva skal jeg si, litt lite melodiøst. Men egentlig er det vel bergens. Men er det en skikkelig innbarka bergenser ville jeg heller valgt trøndersk sjø

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bergensk er definitivt og uten tvil finere enn trøndersk. (Trøndersk er faktisk nesten like ille som stavangersk!

:regler: Siddis er jo herlig!!

Av trøndersk og bergensk, som for meg er å velge mellom pest og kolera, ville jeg valgt trøndersk. Rett og slett fordi opplevelsen av 24 seksåringer som skråler "God MÅÅRÆÆÆÆÆÆÆN!!!!" i kor en mandag morgen sitter i enda, selv om det er 7 år siden jeg bodde i Bergen. Hehe.

Dessuten er min nåværende sjef trønder, så jeg er vel programforpliktet til å heie på Rosenborg og la barten gro. :ball:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Definitivt Bergensk! kan ikke sammenliknes... syns jeg. Bergensk er nydelig og trøndersk er grusomt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest antigartner

Bergensk er finest, uten tvil!

Jeg har bodd og jobbet både i Bergen og Trondheim, og synes bergensk gjør noe med meg som trøndersk ikke gjør. Det er noe med energien og kjappheten til bergensere som gir meg mye mer kreativitet og pågangsmot enn træge trøndere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Badiane

:overrasket:

Jeg må si at jeg er ikke mindre enn dypt sjokkert over flesteparten av svarene i denne tråden. Selvfølgelig er trøndersk finest!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

hehe...da er stillingen 8-4 til meg, foreløpig....min kjære er veldig konkurransepreget, så dette blir spennende!!! (jeg MÅ vinne....hahahahaha)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest *Mim*

Sorry, jeg synes bergensk er fryktelig. Min stemme går til den trivelige trønderdialekta. :)

Spennende om dere får barn - skarretrøndersk?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...