Gå til innhold

ppiller

Fremhevede innlegg

Gjest Jente16
Skrevet

Hei! Er det farlig å ha sex samme dag som man tok første pilla på brette?

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Hei! Er det farlig å ha sex samme dag som man tok første pilla på brette?

Nei farlig er det ikke, men om du spør om man er sikret mot graviditet, så er svaret nei. Har du ikke fått noen veiledning sammen med pillene??? Ingen bruksanvisning i boksen osv?

Skrevet

Det spørs om du begynner med dem når du "skal" eller ei.

Les pakningsvedlegget, de fleste piller jeg har lest på er sikre fra første dag dersom du begynner dag 1 i en syklus (den dagen mensen kommer) Pillene virker forsåvidt ikke så mye den dagen, men det er på en tid i syklusen at du ikke blir gravid likevel, så så lenge du fortsetter med pillene hver dag så er det greit sånn. Begynner du derimot midt i en syklus, så står det nok i pakningsvedlegget hvor lenge du må ta dem før de er trygge.

Gjest Jente16
Skrevet
Det spørs om du begynner med dem når du "skal" eller ei.

Les pakningsvedlegget, de fleste piller jeg har lest på er sikre fra første dag dersom du begynner dag 1 i en syklus (den dagen mensen kommer) Pillene virker forsåvidt ikke så mye den dagen, men det er på en tid i syklusen at du ikke blir gravid likevel, så så lenge du fortsetter med pillene hver dag så er det greit sånn. Begynner du derimot midt i en syklus, så står det nok i pakningsvedlegget hvor lenge du må ta dem før de er trygge.

Jeg begynte etter at sukkerpillene tok slutt. Da tok jeg første pillen, og hadde sex noen timer senere. Bør jeg kjøpe angrepille?

Skrevet

Du mener første pille på brettet, men ikke første brettet ditt? Du går fast på p-piller, og har begynt på nytt brett? Da er du trygg, så lenge du tar en pille hver dag ja!

(men seriøst, les pakningsvedlegget, der står dette. Om du har rotet det bort finner du det på http://www.felleskatalogen.no/pasientutgave/ )

Gjest Jente16
Skrevet
Du mener første pille på brettet, men ikke første brettet ditt? Du går fast på p-piller, og har begynt på nytt brett? Da er du trygg, så lenge du tar en pille hver dag ja!

(men seriøst, les pakningsvedlegget, der står dette. Om du har rotet det bort finner du det på http://www.felleskatalogen.no/pasientutgave/ )

Nei, det er ikke første brette mitt. Men første pillen på det nye brette. Jeg gikk syv dager på "sukkerpillen" også tok jeg første pille på det nye brette, og hadde sex noen timer senere. Mener du at jeg er trygg da, om jeg tar pille hver dag?

Jeg har lest pakkevedlegget, men jeg skjønte det ikke helt..

Skrevet

Ja, når du går på piller hver dag, selv om 7 av dem er sukkerpiller (eller om du går på piller i 21 dager og har en ukes pause, det blir det samme) er du trygg alle dagene, også den første dagen på brettet.

Gjest Jente16
Skrevet
Ja, når du går på piller hver dag, selv om 7 av dem er sukkerpiller (eller om du går på piller i 21 dager og har en ukes pause, det blir det samme) er du trygg alle dagene, også den første dagen på brettet.

Å, takk gud.. Nå begynte jeg å bli småurolig.. Hehe.. Takk for hjelpen :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...