Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Holder det at jeg skriver "søker herved permisjon til dato...." eller må jeg ha med noe mer?

sjefen min vet årsaken; må jeg skrive den i søknaden?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva med å spørre sjefen?

Jeg har alltid oppgitt grunn (har søkt, og selvsagt fått, da det står at vi har krav på, velferdsperm i forbindelse med begravelser en del ganger de siste årene) da fikk jeg beskjed om å skrive dato og årsak i en mail som jeg sendte kontorsjefen. Men dette varierer vel me årsak og arbeidsplass, størrelse etc.

Skrevet
Hva med å spørre sjefen?

Jeg har alltid oppgitt grunn (har søkt, og selvsagt fått, da det står at vi har krav på, velferdsperm i forbindelse med begravelser en del ganger de siste årene) da fikk jeg beskjed om å skrive dato og årsak i en mail som jeg sendte kontorsjefen. Men dette varierer vel me årsak og arbeidsplass, størrelse etc.

Det gjelder ikke en dato, men to år.......

Skrevet

Altså, jeg mente "fradato og tildato" men jeg har hittil søkt permisjon for bare et par dager.

Jeg skal snart søke en lengre, men det er fødselspermisjon da, og da skal søknaden inneholde spesifikke datoer for start og slutt av permisjon, og når jeg evt tar ut ferie, termindato, og andre sånne ting.

Men altså, uansett hvor lang permsijon det gjelder... er det sjefen din som behandler søknaden, eller noen andre? Om det er noen andre, så vet jo ikke de årsaken selv om sjefen vet det, og om sjefen vet det, så er det vel ikke farlig å skrive det om det er han som skal behandele den? Men spørr sjefen du, hvordan det er krav til søknaden?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...