Gjest Gjest_Tinka_* Skrevet 5. mars 2008 #1 Del Skrevet 5. mars 2008 kaninen min som er snart 5 år har veldig lange klør. Bør de klippes og hvordan gjøres i så fall det? Bare rett av med ei saks,eller? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trampe Skrevet 5. mars 2008 #2 Del Skrevet 5. mars 2008 Jeg har alltid klippet klørne på mine kaniner selv, og jeg bruker vanlig negleklipper. Bare pass på at du ikke klipper for langt inn og skader nerven, så går det helt fint. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
la Flaca Skrevet 5. mars 2008 #3 Del Skrevet 5. mars 2008 Er klørne veldig lange så har nerven rukket å strekke seg ganske mye også. Så du må klippe litt og litt. En gang i uka for eksempel. Så vil nerven trekke seg tilbake igjen i løpet av lang tid med hyppig klipping. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_Tinka_* Skrevet 5. mars 2008 #4 Del Skrevet 5. mars 2008 Jeg har alltid klippet klørne på mine kaniner selv, og jeg bruker vanlig negleklipper. Bare pass på at du ikke klipper for langt inn og skader nerven, så går det helt fint. Takk for svar! Har gjort det og det gikk bare bra! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trampe Skrevet 5. mars 2008 #5 Del Skrevet 5. mars 2008 Så flott Det er lurt å gjøre som la flaca sier, klipp ofte og litt i slengen, så slipper kaninen lange klør og du slipper å ta skippertak med klippinga Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
la Flaca Skrevet 6. mars 2008 #6 Del Skrevet 6. mars 2008 så slipper kaninen lange klør og du slipper å ta skippertak med klippinga Er jo egentlig skippertak-menneske jeg da Men når det gjelder klør så får man jo ikke klippet nok hvis de er blitt veldig lange, for blodåren (eller nerven) i neglen følger veksten av neglen. Kan ikke klippe i blodåren, ergo får man ikke klippet neglen så mye som man burde heller. Godt å høre at det gikk bra. Er temmelig nervøs for kloklipping selv, redd for å ta for langt inn. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 7. mars 2008 #7 Del Skrevet 7. mars 2008 Et tips er å klippe ca 1 gang pr måned. Bedre å klippe lite og ofte enn mye og sjelden. Når klørne blir for lange, vil de krumme seg innover, og kaninen vil få problemer med å gå og får dermed veldig vondt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå