Gjest Gjest Skrevet 5. mars 2008 #1 Skrevet 5. mars 2008 Jeg bare kom til å lure på dette da samboern min var hos legen for et par uker siden for å ta blodprøver (bihulebetennelse, at det var infeksjon fikk han svar på på dagen, og allergitest e.l). På laben sa de at han ville få svar etter en uke, men da han ringte fikk han beskjed om at legen ikke hadde sett på resultatene ennå og at han skulle ringe seinere i uka. Neste gang han ringte, lurte de bare på hva slags avtale han hadde med legen. Nå, minst to uker seinere, endte han med å måtte bestille legetime for å få svar, og jeg synes dette høres litt rart ut, særlig når ikke det var snakk om dette ved siste legetime? Han har ikke fått telefon eller brev derfra, verken med negative eller andre resultater. Jeg har forståelse for at det kan være greit med en legetime for å diskutere resultatene - om det er noen, men når han ikke hører _noen_ ting før han på eget initiativ bestiller ny time, lurer jeg på om dette er normal praksis andre steder...?
Gjest Gjest Skrevet 5. mars 2008 #2 Skrevet 5. mars 2008 Min erfaring med blodprøvetaking er at man som pasient ikke får noe informasjon om prøveresultat med mindre resultatet viser mangler på noe, sykdom etc. Er resultatene fine så får man ikke informasjon om dette! Ergo; blir det tyst fra legen etter blodprøvetaking er det et godt tegn.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå