manducabulla Skrevet 5. mars 2008 #1 Del Skrevet 5. mars 2008 Jeg er student, kjøpt bil for første gang. I februar får jeg regning på årsavgiften hvor det står at man ikke man inngå nedbetaling etter januar! Jeg har ikke muligheten til å betale en hel regning, det er en mnds lønn for meg. Og når jeg kontakter toll.no, får jeg vite at de ikke forstår spørsmålet mitt. Hvorfor sender de ut regningen i februar når man ikke kan opprette avtalegiro etter januar? Og hvorfor skal det være så umulig å opprette nedbetaling etter januar? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest kenneth Skrevet 5. mars 2008 #2 Del Skrevet 5. mars 2008 Det er dyrt å ha bil. Hva mener du med nedbetaling (er det mulig å dele opp årsavgiften?), og hva har avtalegiro med saken å gjøre? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
manducabulla Skrevet 5. mars 2008 Forfatter #3 Del Skrevet 5. mars 2008 Jeg vet det er dyrt, jeg har betalt masse ting og tang de siste mnd. Det er mulig. Men bare før januar måned, men jeg fikk regningen i februar, sikkert på lik linje med alle andre. Nedbetaling? At du deler opp årsavgiften slik at det er ikke er 2660 kr på en gang, men kanskje halvparten først, også halvparten etterpå eller feks 300 kr per mnd? Det går på avtalegiro, så langt jeg har skjønt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Leo Skrevet 5. mars 2008 #4 Del Skrevet 5. mars 2008 Det går an å få regningen direkte belastet som avtalegiro, som da går direkte i nettbanken for de som bruker det og det er vel de fleste, og fristen for og be om det var vel i januar. Noen form for avbetaling har det dog aldri vært snakk om så vidt meg bekjent. Uansett skjer det ingenting ut over at du må betale forsinkelsesgebyr hvis du deler opp regningen og betaler 1/3 i mars, 1/3 i april og 1/3 i mai. Dyrt, men må man så må man... Trusler om avskilting og annen "moro" setter de i gang med først i juni. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 5. mars 2008 #5 Del Skrevet 5. mars 2008 De fleste som kjøper bil er klar over denne fæle regninga som skal betales i mars. Har du ikke råd til å betale den bør du ikke ha bil heller. Dette er ikke en regning som bør nedprioriteres. Du får et gebyr på 250,- for å betale etter forfallsdato. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
manducabulla Skrevet 5. mars 2008 Forfatter #6 Del Skrevet 5. mars 2008 (endret) Det meste går ann å ta på nedbetaling i Norge. Problemet er ikke at jeg ikke har råd, jeg må jo betale den, men jeg har ikke spesielt lyst til å spise nudler resten av mnd heller Noen ganger har man bedre råd enn andre ganger. Endret 5. mars 2008 av manducabulla Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Leo Skrevet 5. mars 2008 #7 Del Skrevet 5. mars 2008 Dette er ikke en regning som bør nedprioriteres. Du får et gebyr på 250,- for å betale etter forfallsdato. Ideelt sett bør ingen regninger nedprioriteres, men må man velge, så er det billigere å utsette å betale årsavgiften en måned enn f.eks. strømregningen. Sistnevnte går til inkasso og da blir kostnaden langt høyere enn 250 kroner. Det meste går ann å ta på nedbetaling i Norge. Ikke årsavgiften og NRK-lisensen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
manducabulla Skrevet 5. mars 2008 Forfatter #8 Del Skrevet 5. mars 2008 Ok, jeg visste ikke det. Hvis jeg ikke betaler innen fristen, vil jeg få 250 kr ekstra hver mnd? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 6. mars 2008 #9 Del Skrevet 6. mars 2008 Strømregninga går kanskje til inkasso etter en tid om man ikke foretar seg noe, men der har man i alle fall mulighet til å be om utsettelse. På årsavgiften er det 250 i purregebyr uansett så lenge du betaler etter fristen. Ikke hver måned, det er et engangsgebyr. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sol79 Skrevet 6. mars 2008 #10 Del Skrevet 6. mars 2008 Betalingsfristen er ikke før den 25/3, og den kom i midten av februar, så strengt tatt burde ikke være noe problem å fordele den på to lønninger. Altså ikke selve betalingen, men i ditt privatregnskap. Forøvrig så kommer årsavgifta til samme tid hvert år, så det er bare å sette av kr 300 hver måned fram til neste år. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå