Gå til innhold

Sexy vs Opphissende


Gjest Calmoz

Anbefalte innlegg

Gjest Calmoz

Hva er det som har skjedd med disse to begrepene de senere årene? Folk bruker de om hverandre som om de skaulle ha samme betydning, hvilket de jo ikke har!

Sexy= Et utseende, et blikk, en påkledning, en personlighet, en adferdsmåte. Noe som en person har/er, mer eller mindre utilsiktet, men som man ikke nødvendigvis blir opphisset av!

Opphissende= En seksuell handling, et seksuelt utseende, som andre blir kåte av!

Er det så vanskelig å holde disse begrepene fra hverandre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Gjest
Hva er det som har skjedd med disse to begrepene de senere årene? Folk bruker de om hverandre som om de skaulle ha samme betydning, hvilket de jo ikke har!

Sexy= Et utseende, et blikk, en påkledning, en personlighet, en adferdsmåte. Noe som en person har/er, mer eller mindre utilsiktet, men som man ikke nødvendigvis blir opphisset av!

Opphissende= En seksuell handling, et seksuelt utseende, som andre blir kåte av!

Er det så vanskelig å holde disse begrepene fra hverandre?

Enig. Det er utrolig mange som sier "sexy" om noe som er opphissende. Sexy er faktisk noe helt annet enn ting som er direkte opphissende. Sexy er bare noe man ser i forbifarten. Opphisset/kåt blir man kun av noe man "fordyper seg i" litt mer intenst i, noe man sanser.

Man sier vel ikke for eksempel at en opphissende novelle er sexy?? :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig. Det er utrolig mange som sier "sexy" om noe som er opphissende. Sexy er faktisk noe helt annet enn ting som er direkte opphissende. Sexy er bare noe man ser i forbifarten. Opphisset/kåt blir man kun av noe man "fordyper seg i" litt mer intenst i, noe man sanser.

Man sier vel ikke for eksempel at en opphissende novelle er sexy?? :ler:

ok, der er jeg ihvertfall uenig med deg, KÅT kan jeg fint bli bare av å se noe sexy, trenger ikke bli tatt på eller gjort noe med for å bli kåt, det kan jeg også bli bare av en tanke om en jeg synes ser sexy ut.

Om dere ikke vil at folk skal blande begreper, ikke gjør det selv heller.

jeg kan bli opphisset av å se kjæresten min kle seg sexy, f.eks.

så slik jeg ser det, er opphisset noe man blir, mens sexy er noe man er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
Gjest let there be sunshine

Jeg kan bli opphisset av å tenke på noe sexy.

jeg kan føle meg sexy dersom jeg er opphisset.

jeg kan se noe sexy uten å bli opphisset

jeg kan se noe usexy og fremdeles bli opphisset

eh

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...