Gå til innhold

Vogn til katt

Fremhevede innlegg

Skrevet

Har sett slike på Ebay, og må innrømme at jeg lo godt da jeg så dem :hoho:

Ser for meg folk som begynner å bli rimelig babysyke gå med dem :ler:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Må innrømme at jeg blir rimelig provosert av folks om skal ha katter og hunder i vogner og kle på de alt mulig rart. Fy og fy og atter fy!! Det er ikke sånn man skal behandle dyr. Om man vil absolutt trille rundt og kle av og på så skaff dere en bamse eller en dukke!!!

Skrevet

Dette er bortkastede penger. Kan ikke se for meg at hverken min eller andres katter vil sitte i ro i 2 sekunder i den vogna når den begynte å trille. Og å stroppe de fast, eller sette over en netting hadde jeg aldri gjort. Det er jo dyreplageri! Det kan jo være skadelig for katten også, om den "klikker" og tuller seg inn i nettingen eller henger seg fast i stropper. Og stroppene skal være rimelig stramme for at katten ikke skal kunne åle seg ut av de. Nei, dette er bare tull.

Gjest Spadamen
Skrevet

:hoho: Eg hadde nok sett to gangar om eg såg nokon med ei sånn vogn.

Eg vil anbefale å trene katten til å gå i band, om du treng ein alternativ måte å lufte katten på. Ein del innekatteeigarar brukar å gå på tur med kattane sine i band. Syns det er ein bra ting når man har innekattar. Om katten er utekatt, så har det vel ingenting føre seg.

Gjest Gjest
Skrevet
:fnise: Dette er bare SÅ typisk USA!!! Det må jo være der man har kommet på denne glimrende ideen. :ler: Katter er,i likhet med andre dyr avhengig av fysisk aktivitet for å ha et godt liv og for å unngå livsstilssykdommer,akkurat som mennesker.Å frakte dem i vogn er rett og slett naturstridig.Jeg har vanskelig for å tro at dette er seriøst ment,men foreslår at du heller gjør som allerede nevnt her i tråden: kjøper et bånd :)
Skrevet

Jeg synes nå bånd på katt er nesten like naturstridig som vogn. La nå katten få være katt og la den gå ute av seg selv.

Gjest Spadamen
Skrevet

Å ha kjæledyr i det heile tatt er naturstridig. Om man har innekatt, syns eg det er bra at man går på tur med den i band. Det er slik hunder blir behandla, så eg ser ikkje kvifor det skulle vere verre å behandle kattar slik.

Skrevet

Jeg tror kanskje du har misforstått dette med å ha en katt, kanskje du egentlig ønsket deg en baby?

Skrevet
Å ha kjæledyr i det heile tatt er naturstridig. Om man har innekatt, syns eg det er bra at man går på tur med den i band. Det er slik hunder blir behandla, så eg ser ikkje kvifor det skulle vere verre å behandle kattar slik.

Fordi katter er en helt annen art enn hunder med helt andre behov. I tillegg synes jeg det er skikkelig ille om en hund bare får være inne eller gå i bånd og aldri få gå løs.

Skrevet

Jeg er egentlig ingen fan av det å ha innekatt i det hele tatt, men om nå en har innekatt går det helt greit å venne katten til å gå i bånd. Min forrige katt, som jeg hadde fra han var kattunge, var vant til å gå i bånd. Veldig kjekt når vi var på farten, kunne lufte ham en tur på fergeleier etc så han slapp å sitte i bilen hele tiden. Men hjemme og på hytta gikk han selvfølgelig løs. Hadde ham med på flere turer til hytter i Sverige også, ikke noe problem med å ha ham løs ute, han kom som et lyn når jeg ropte på ham.

Pusen jeg har nå kom til oss i voksen alder, og jeg har brukt flere år på å få ham "håndterlig" nok til at jeg får stelle pelsen, inspisere og stelle sår etc. Men å prøve med bånd der tror jeg hadde vært tortur for katten, og vogn hadde antagelig gitt ham varige traumer! Katter er dyr som trenger å være i mye aktivitet, ikke sitte pent til pynt!

Gjest Helen Parr
Skrevet
For de som, i likhet med meg, blir litt :sjokk: over slikt, må jeg bare få presentere en link. Jeg synes allerede jeg hører den fortvilte mjauingen fra min katt innestengt i en slik og jeg tviler sterkt på at hunden hadde satt pris på en joggetur i vogn...

:hoho:

Da hadde jeg iallefall valgt en av jeep'ene, slik at vi kom oss ut i litt ulendt terreng!

Skrevet

nå har det seg sånn at jeg kjenner denne damen i forrige ukes se&hør...og må si at jeg er enig med de fleste her om at det er helt unaturlig å ha katter i vogn.

men,siden de nå har rase/utstillingskatter til 6-7000kr stykk,så skjønner jeg godt at de ikke vil ha de løpende ute alene.

men ja bånd er heller bedre...gjør du det fra de er liten,blir de vant til det.

Skrevet
nå har det seg sånn at jeg kjenner denne damen i forrige ukes se&hør...og må si at jeg er enig med de fleste her om at det er helt unaturlig å ha katter i vogn.

men,siden de nå har rase/utstillingskatter til 6-7000kr stykk,så skjønner jeg godt at de ikke vil ha de løpende ute alene.men ja bånd er heller bedre...gjør du det fra de er liten,blir de vant til det.

Det er maaaaange som har rasekatt, mange flere nå enn for bare noen år siden. Og heldigvis lar de fleste katta gå ut som den vil. Trist om prislappen skal gi den dårligere livskvalitet. I motsetning til deg syns jeg ikke det er forståelig i det hele tatt og verdens dårligste argument.

Jeg har livsforsikring på min.

Skrevet

Helt enig med la Flaca. Pris er ikke et argument for å la katten leve i et gullbur.

Gjest Gjest
Skrevet

En slik vogn som det er så sterke meninger om, blir stort sett brukt av folk som driver med utstilling. De blir da brukt til og trille mellom bilen og lokalet. Kjenner bl. annet til to damer som er ryggopererte som bruker dem til det.

Selv bruker jeg ett Clipper 4 bur til den ene katten min. Det er ett transportbur som det er mulig og sette hjul på og dra etter seg. Da har jeg mulighet for og sette bagen med alt utstillingsutstyret på toppen og bære bur nr 2 med den andre katten. Begge mine katter er rundt 7 kilo hver. Så det sier seg selv at jeg er temmelig godt lastet når jeg drar på utstilling.

Skrevet (endret)

Jeg er helt enig i at den er praktisk ved å frakte katten fra bilen til utstillingshallen, men jeg ville ikke hatt en selv. Synes den koster litt for mange penger, og det var andre ting jeg heller ville brukt de pengene på.

Kjenner et par som har den, faktisk.

Har selv et Atlas40 transportbur med hjul, som er veldig praktisk å frakte flere katter i.

hihi...minner meg om da jeg var liten og vi gikk tur med huskatten vår i dukkevogna. Han elsket å ligge i den, og ble gjerne med oss unger på en trilletur (Han kunne hoppe ut når han selv ville vel å merke...)

Endret av spezitas
Gjest Frk.Uhåndterlig
Skrevet (endret)
En slik vogn som det er så sterke meninger om, blir stort sett brukt av folk som driver med utstilling. De blir da brukt til og trille mellom bilen og lokalet. Kjenner bl. annet til to damer som er ryggopererte som bruker dem til det.

Selv bruker jeg ett Clipper 4 bur til den ene katten min. Det er ett transportbur som det er mulig og sette hjul på og dra etter seg. Da har jeg mulighet for og sette bagen med alt utstillingsutstyret på toppen og bære bur nr 2 med den andre katten. Begge mine katter er rundt 7 kilo hver. Så det sier seg selv at jeg er temmelig godt lastet når jeg drar på utstilling.

Et bur med hjul på til det formålet du beskriver er greit nok, men en trillevogn som er ment som en turvogn for katt er jo bare mot normalt!

Hva er hennsikten?

Katten får ikke morsjon av å bli trillet rundt i en "babyvogn"

Hva er meningen med en sånn trillevogn for katt? :fnise:

Dette var skikkelig tullete må jeg si!

hihi...minner meg om da jeg var liten og vi gikk tur med huskatten vår i dukkevogna. Han elsket å ligge i den, og ble gjerne med oss unger på en trilletur (Han kunne hoppe ut når han selv ville vel å merke...)

Vi også med den ene katten vår, da vi var SMÅ BARN, men at det blir lagd slike vogner til katter for å ha med på luftetur er jo bare latterlig!

Endret av Frk.Uhåndterlig

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...