Gå til innhold

Eg skal bli mamma!

Mirabella76

Anbefalte innlegg

I natt har eg heldigvis ikkje hatt leggkrampar! :) Strekte ut og masserte beina før eg la meg til å sova i går kveld, så kanskje det hjelpte?

Babyen i magen min har vore så ekstremt aktiv dei siste dagane! :jepp: Kjenner spark og bevegelsar omtrent heile tida, og eg ser det godt utanpå magen. Veldig uvant, for ho pleier vanlegvis å vera så rolig. Men betryggande og godt å kjenna at det er fullt liv der inne. :) Fortsatt kjenner eg mest spark på høgre side i magen. Det har eg gjort heilt frå eg begynte å kjenna dei aller første sparka. Så tydeleg at veslejenta likar seg godt på den sida. ;)

I dag skin sola her på vestlandet, så no skal eg snart ta meg ein tur ut og nyta finveret! :sol:

Endret av Mirabella76
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Innom og leser og oppdatterer meg! :)

Hvordan går flyttinga og utvaskinga av leligeheten? Ferdig?

Kramper er fælt...Fysj!! :sur: Har ikke hatt sånne kraftige som deg, hele låret og t.o.m. foten, har bare hatt i leggen. Og fytti katta så vondt det er!!! Og er jo støl i leggen i flere dager etterpå... Ei god stund siden jeg har hatt det nå, men i dag tidlig kjente jeg at det begynte å komme igjen. Kasta meg opp av senga og satte foten i gulvet, og da ble det heldigvis ikke så ille.

Ha en flott dag! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Innom og leser og oppdatterer meg! :)

Hvordan går flyttinga og utvaskinga av leligeheten? Ferdig?

Kramper er fælt...Fysj!! :sur: Har ikke hatt sånne kraftige som deg, hele låret og t.o.m. foten, har bare hatt i leggen. Og fytti katta så vondt det er!!! Og er jo støl i leggen i flere dager etterpå... Ei god stund siden jeg har hatt det nå, men i dag tidlig kjente jeg at det begynte å komme igjen. Kasta meg opp av senga og satte foten i gulvet, og da ble det heldigvis ikke så ille.

Ha en flott dag! :klem:

Alle tinga er flytta ut av den gamle leiligheten min, så no er det berre arbeidet med å pakka ut av kassar og sekkar som gjenstår! Ja, også utvaskinga då. Hadde egentlig tenkt å vaska ut av leiligheten denne helga. Men så sa mora mi at ho og søstera mi kunne gjera det på onsdag - viss eg kunne passa dei to guttane til søstera mi imens. Og det synst eg jo er kjempegreit, for då slepper eg å stressa med vasking! :) Er godt å sleppa det, no når eg er gravid. Merkar jo at eg blir fortare sliten i ryggen no enn til vanleg, og eg kjenner det i magen om eg styrer for mykje. Skal bli godt når vaskinga er unnagjort, og eg kan levera nøklane til leiligheten frå meg!

Krampar er skikkelig vondt, ja. :( Det var ekkelt når krampane ikkje ville gi seg forrige natt, og spedde seg til heile foten. Har aldri opplevd noko slikt før. Eg var støl og øm i foten i heile går, så eg var veldig spent på om krampane kom tilbake i natt. Men i natt hadde eg ikkje antydning til krampar, så det kan jo henda at det faktisk hjelpte å strekka ut og massera beina i går kveld. Fekk nemlig eit tips om at det kunne hjelpa. Trur eg skal spretta opp av senga med ein gang eg og, neste gang eg får krampar - for det var først når eg gjorde det, at krampane begynte å gå over!

Ha ein flott dag, du og! :klemmer:

Endret av Mirabella76
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å sprette opp fra senga og sette foten flatt i gulvet er det ENESTE som hjelper for meg da jeg får leggkramper...

:hoppe: Veeeeldig greit bytte det da, å passe to gutter mot å få hele leiligheta vaska ut!!! :tommelopp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å sprette opp fra senga og sette foten flatt i gulvet er det ENESTE som hjelper for meg da jeg får leggkramper...

:hoppe: Veeeeldig greit bytte det da, å passe to gutter mot å få hele leiligheta vaska ut!!! :tommelopp:

Eg skal hugsa på det neste gang leggkrampane slår til for fullt! ;) Før har det alltid funka å strekka ut foten mens eg ligg i senga - men så har eg jo heller aldri hatt så sterke krampar før, som eg hadde forrige natt.

Ja, eg synst det er eit veldig bra bytte! :jepp: Er jo berre koseleg å vera saman med tanteungane mine - mens vasking er både slitsomt, og ikkje minst gørr kjedeleg!

Endret av Mirabella76
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, hvordan går det?

Gratulere med graviditeten!!! :jepp:

Hvordan føles det??

Gutt eller jente??

Waow, det er så lenge siden jeg har vært her nå, det er så morro å lese om prøveperioden min.

Nå har jeg en skjønn liten jentunge på 3.måneder.

Det var en stor omveltning å få barn, alt, svangerskapet, fødselen og tiden etterpå.

Jeg forstår jeg levde litt i en drømmeverden før, men jeg ville ikke byttet bort gullungen mot noe som helst, selv om jeg kan savne gamlelivet litt til tider.

Hun er veldig snill og søt, sover hele natten nå.

Vi koser oss hjemme og har hatt det så kos i sommer med det fine været.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:vinke:

Så godt at du slipper å vaske ned leiligheten :) Droppet vasking mot slutten av graviditeten jeg også, var for tungt og tungvindt...

Leggkramper er noe herk! Jeg hvar heldigvis ikke særlig plaget da... Det finnes tabletter du kan kjøpe på apoteket som kanskje hjelper, men husker ikke hvilke... Mulig noen andre her inne som har vært plaget med leggkramper husker det :jepp: Ellers så tror jeg det er kalsium som hjelper, så du kan prøve å spise banaer (?)

Ha en fin natt, og en fin ny uke! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, hvordan går det?

Gratulere med graviditeten!!! :jepp:

Hvordan føles det??

Gutt eller jente??

Waow, det er så lenge siden jeg har vært her nå, det er så morro å lese om prøveperioden min.

Nå har jeg en skjønn liten jentunge på 3.måneder.

Det var en stor omveltning å få barn, alt, svangerskapet, fødselen og tiden etterpå.

Jeg forstår jeg levde litt i en drømmeverden før, men jeg ville ikke byttet bort gullungen mot noe som helst, selv om jeg kan savne gamlelivet litt til tider.

Hun er veldig snill og søt, sover hele natten nå.

Vi koser oss hjemme og har hatt det så kos i sommer med det fine været.

Tusen takk for gratulasjon - og velkommen til graviditetsdagboka mi! :klem: Koseleg at du tok turen innom. :jepp:

Det går bra med meg, og det er ein heilt fantastisk følelse å vera gravid for aller første gang! :Nikke: Eg ventar forresten ei jente. :hjerter_rundt:

Gratulerer så masse som mamma til ei lita jente! :klem:

Det er nok ein stor overgang å bli mamma, ja. Så lenge ein ikkje har barn, så kan ein i veldig stor grad bruka tida si som ein sjølv vil, uten å måtte ta hensyn til andre heile tida. Men ein liten baby krever jo at du er der for han/henne døgnet rundt, og at ein set sine eigne behov til side! Så eg er forberedt på at det vil bli slitsomt til tider, og eit heilt nytt liv, når eg får barn. Men eg gledar meg likevel veldig til det store ansvaret det er å få barn. Tenk berre kor fantastisk det er å få ansvaret for eit perfekt lite menneske, som du elskar over alt på jord - og som i dine auger er det mest fantastiske barnet i heile verden :hjertesmil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det må være verdens beste følelse :hjertesmil:

Din lille bella kan høre stemmen din nå ser jeg, synger du til henne kanskje? 'byssan lull, koka kittelen full...dum-di-dum'

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:vinke:

Så godt at du slipper å vaske ned leiligheten :) Droppet vasking mot slutten av graviditeten jeg også, var for tungt og tungvindt...

Leggkramper er noe herk! Jeg hvar heldigvis ikke særlig plaget da... Det finnes tabletter du kan kjøpe på apoteket som kanskje hjelper, men husker ikke hvilke... Mulig noen andre her inne som har vært plaget med leggkramper husker det :jepp: Ellers så tror jeg det er kalsium som hjelper, så du kan prøve å spise banaer (?)

Ha en fin natt, og en fin ny uke! :klem:

Hei Knøttet! :klem: Veldig koseleg at du tittar innom, i ein travel kvardag!

Eg er veldig glad for at eg slepp unna vaskinga - for det hadde blitt ein slitsom jobb for gravide meg. ;)

Leggkrampar er noko herk, ja - det er iallfall heilt sikkert! :sprettoy: Er så glad for at eg ikkje har kjent noko meir til det etter den eine natta. Får kryssa fingrane for at det berre var ein eingangshendelse! :tommelopp: Men om eg blir meir plaga med leggkrampar i tida framover, så får eg vel heller finna på noko lurt. Kalsiumtablettar tar eg faktisk jevnleg (når eg hugsar på det...). Det var tannlegen min som anbefalte det, sidan eg får så lett hol i tennene. Bananar et eg også mykje av! Har høyrt at magnesiumtablettar skal hjelpa mot leggkrampar, men det har eg ingen erfaring med.

Ha ei fin veke du også, og kos deg med lille S.! :klem1:

Endret av Mirabella76
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det må være verdens beste følelse :hjertesmil:

Din lille bella kan høre stemmen din nå ser jeg, synger du til henne kanskje? 'byssan lull, koka kittelen full...dum-di-dum'

Ja, det må uten tvil vera verdens beste følelse! :hjerte:

Har sett det eg også på tickeren min, at den lille gulljenta mi kan høyra mamma si stemme no. :hjerter_rundt: Veldig spesielt og fint å tenka på! Eg pleier vel ikkje akkurat å sitja og synga til henne, når eg er heilt for meg sjølv. Men sidan eg jobbar med 1-2 - åringar i barnehage, så blir det jo ein god del synging av barnesangar når eg er på jobb. ;) Så då reknar eg nesten med at veslejenta ligg der inne og nynnar med og kosar seg, mens mamma Mirabella synger i vei for full hals! :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tenk at du er i 3 trisemester allerede :hakeslepp:

Tida flyr utrolig fort, og du er gift og bor endelig sammen med kjæresten din.

Så koselig. :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenk at du er i 3 trisemester allerede :hakeslepp:

Tida flyr utrolig fort, og du er gift og bor endelig sammen med kjæresten din.

Så koselig. :klemmer:

Ja, det er heilt utrulig å tenka på at eg allerede er inne i siste tredjedel av svangerskapet! :overrasket: Anar virkelig ikkje kor vekene har blitt av, eg...

Og som du seier: Veldig godt å endeleg vera gift, og bu saman med den mannen eg ventar barn med! :-D Det var jo egentlig på høg tid!

Eg har det veldig bra for tida, og gledar meg utrulig mykje til å få min eigen lille familie! :hjerter_rundt:

Håpar alt er med deg, og at lille N. veks og trivest! :kose:

Endret av Mirabella76
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Og jeg har funnet ut at jeg ikke kan noen hele barnesanger, bare begynnelsen på mange forskjellige! :sjokkert: Tror jeg må pugge sangtekster til babyen kommer, hvis ikke blir det mye nynning for å fylle tomrommene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og jeg har funnet ut at jeg ikke kan noen hele barnesanger, bare begynnelsen på mange forskjellige! :sjokkert: Tror jeg må pugge sangtekster til babyen kommer, hvis ikke blir det mye nynning for å fylle tomrommene.

:fnise: Akkurat slik er vi også, så vi synger første verset på en haug med barnesanger- om igjen og om igjen ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:fnise: Akkurat slik er vi også, så vi synger første verset på en haug med barnesanger- om igjen og om igjen ;)

Kom til meg, så skal eg læra dåke masse forskjellige barnesangar! :tommelopp: Når ein jobbar i barnehage, er det rett og slett umulig å unngå å læra seg slike ting - enten ein vil, eller ikkje. :fnise:

Endret av Mirabella76
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...