Gå til innhold

Er britiske kvinner virkelig stykke?


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest

Hvor har dette ryktet kommet fra, at britiske kvinner er stygge? Med stor nese og rar kropp? Har du hørt dette ryktet? Og stemmer det i virkeligheten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Gjest

Det er vel mye forskjellig der også, men engelskmennene har ganske karakteristiske utseender, spør du meg.

Det betyr ikke at de er stygge! Jeg synes mennene er veldig sjarmerende - ofte litt rødmussede (altså ingen gyllen hud, men blek og rødlig) litt magre, "skjeve og skakke" i ansiktet, men dette er for meg meget sympatiske trekk, de er så alminnelige og ujålete. Hver gang jeg er i england, nyter jeg å se på engelske menn.

Når jeg tenker på det nå, så virker det som det er færre skallete menn i England enn i Norge! Kan det være genetisk, tro? Eller så er det bare jeg som er helt på viddene med mine generaliseringer :)

Når det gjelder damer har jeg sett mindre nøye, men noen jeg reiste med sist jeg var i England, fant flere og flere beviser på gaten, på at menn går med en kvinnelig partner som er mindre pene enn dem selv.

I England har til og med jeg draget, som ikke er spesielt iøynefallende i Norge :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror også engelskmenn og kanskje spesielt kvinnene er "mindre vakre" enn for eksempel norske kvinner. Basert på det jeg selv har sett. Engelskmenn har jo generelt et utrolig dårlig kosthold, kanskje det er litt av grunnen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det betyr ikke at de er stygge! Jeg synes mennene er veldig sjarmerende - ofte litt rødmussede (altså ingen gyllen hud, men blek og rødlig) litt magre, "skjeve og skakke" i ansiktet, men dette er for meg meget sympatiske trekk, de er så alminnelige og ujålete. Hver gang jeg er i england, nyter jeg å se på engelske menn.

Når jeg tenker på det nå, så virker det som det er færre skallete menn i England enn i Norge! Kan det være genetisk, tro? Eller så er det bare jeg som er helt på viddene med mine generaliseringer :)

Jeg syns jeg har sett flere skallete/halvskallete engelskmenn enn nordmenn. Hestetenner og langt hestefjes. Sjarmerende. :fnise: Pene engelske damer derimot har jeg sett flere av enn pene engelske menn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest-M
Hvor har dette ryktet kommet fra, at britiske kvinner er stygge? Med stor nese og rar kropp? Har du hørt dette ryktet? Og stemmer det i virkeligheten?

Jeg har hørt en teori om dette,den er slik: Da norske vikinger dro på tokt i vikingetiden,f.eks.til Storbritannia eller Spania,tok de ofte med seg pene damer hjem til Norge (les: bortførte dem),og de fikk etterkommere her.Dermed ble Norge etterhvert kjent for å være et land med mange pene mennesker,og det er det jo fortsatt :jepp: Storbritannia ble altså frarøvet sine peneste damer :)

Dette er en teori jeg har fått høre,og jeg vet altså ikke om det kan være sant.En annen ting som sies er at brunøyde mennesker fra slekter på Vestlandet er etterkommere etter pene spanske damer som led samme skjebne på den tiden...

Men "english rose" er jo en kjent betegnelse på en pen engelsk dame,så de pene finnes nok.Men jeg synes aldri jeg har sett så mange lite pene deltakerne i en modellkonkurranse,som i "Britains next top model"..Men det trenger ikke nødvendigvis bety noe....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjest

Britiske damer har jo også en noe "spesiell" klesstil. Går du ute en lørdagskveld, ser du jenter med mini-mini-skjørt, kort topp (med mage som tyter ut i mellom) og ellers generell "horete" stil.

Dette gjelder selvølgelig ikke alle, men overraskende mange.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Valiant

Nå blir det vel sakt at de vakreste kvinnene på de Britiske øyene er på Irland....Var nå det Dronning Victoria sa da hun var på statsbesøk etter potet hungeren på 1840\50 tallet.....Om det stemmer i dag hvem vet

uansett så er nok norske kvinner finere en Engelske. Selv om det er mange flere engelske kvinner en Norske

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det synes jeg da virkelig ikke at de er. Har bodd fire år i England og min erfaring er at ja, du ser en del uflidde engelske jenter (og menn), men det gjør du da visserligen her i Norge og.

Majoriteten av jenter der jeg bodde var i hvertfall vakre, flotte jenter som virkelig kunne kle seg stilig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det stemmer, engelskmenn og -kvinner er generelt sett noe mindre pene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, jeg synes mange har et litt spesielt(mindre pent) preg, både kvinner og menn. Og man ser veldig mange "livsstilskadde" briter. Bleikfeite med røyketenner og null stilsans. Ofte ser man også litt tacky, horete bekledning og fæl sminke uten på byen.

JA, det finnes selfølgelig unntak!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Syns i grunnen det stemmer bra. Engelskmenn har ofte usannsynlig dårlig kosthold (jeg bodde i London et par år, dette har jeg ikke bare fra "Du blir hva du spiser" og lignende programmer fra engelsk tv :fnise: ) - og så beveger de seg skremmende lite. Jeg og den norske venninnen min travet av gårde og "gikk tur" som nordmenn flest gjerne liker å gjøre - noe våre engelske venner syns var ustyrtelig morsomt og muligens en aldri så liten smule sært og merkelig. ;)

Den typiske engelskmann (og -kvinne) er for meg litt bleikfeit og kvapsete, og har gjerne dårlige tenner - damene har også en lei tendens til å kle seg i kort-korte skjørt og trange små topper når de skal på byen, selv om de gjerne veier 10 kilo for mye. Ikke lekkert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjest

...men engelske damer pynter og stæsjer seg gjerne mer enn oss, da, sånn til daglig - det skal de ha.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

...men engelske damer pynter og stæsjer seg gjerne mer enn oss, da, sånn til daglig - det skal de ha.

...hvis du kaller chav'ene for pyntet og stæsjet så er det sikkert sant :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Erm nei. Tenker mer på ...tja... normale, oppegående damer - gjerne med utdannelse og jobb og greier. :cool: Er litt mindre goretexjakker og sånt noe å se i England enn her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Erm nei. Tenker mer på ...tja... normale, oppegående damer - gjerne med utdannelse og jobb og greier. :cool: Er litt mindre goretexjakker og sånt noe å se i England enn her.

Det har nok mye med det å gjøre at man på arbeidsplasser i England har strengere dresskoder.

I Norge er det ikke noe galt i å gå i ola-bukse på kontoret og bare sette håret i en hestehale. I England er det svært ofte uhørt. Pen drakt eller tilsvarende er et must. Og man steller håret og sminker seg.

Jeg har selv bodd i England og hadde engelsk kjæreste. Han var med meg tilbake til Norge og da hans engelske kompiser kom til Norge for å besøke oss var de helt over seg av begeistring fordi de syntes det var så mange flotte og vakre jenter her.

Selv synes jeg faktisk det er lettere å finne kjekke menn i England kontra i Norge. Det har nok også litt med det å gjøre at engelskmenn er litt mer galante og høflige. Eller kanskje norske kvinner bare synes det fordi engelske menn gir oss norske kvinner oppmerksomhet fordi de synes vi er flottere enn de jentene de har rundt seg til daglig..? Selv om jeg bare har et normalt pent norsk utseende fikk jeg utrolig mye positiv oppmerksomhet som norsk kvinne i England.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_huldra_*

Det er mitt inntrykk også.

Var i England med en gjeng trøtte og utslitte jobbkompiser, men syns vi skilte oss ut positivt da vi gikk ut på byn.

I forhold til de blåbleike, livsstilødelagte engelskmenn- og damer, så vi ut som en gjeng friskuser hele gjengen!

Har forøvrig aldri sett så mange kortkorte skjørt og stringtruser oppetter ryggen som på en utekveld der borte. Og har de ikke helspeil??? :overrasket:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Det er mitt inntrykk også.

Var i England med en gjeng trøtte og utslitte jobbkompiser, men syns vi skilte oss ut positivt da vi gikk ut på byn.

I forhold til de blåbleike, livsstilødelagte engelskmenn- og damer, så vi ut som en gjeng friskuser hele gjengen!

Har forøvrig aldri sett så mange kortkorte skjørt og stringtruser oppetter ryggen som på en utekveld der borte. Og har de ikke helspeil??? :overrasket:

Eller så eier de ikke selvkritikk.

Eller, alle går sånn så det virker normalt å se sånn ut.

Eller så gir de blaffen. Litt herlig i grunnen det også....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm... Jeg har engelsk far, så jeg er kanskje ikke helt objektiv i denne saken. Men, herregud, det finnes da stygge og vakre mennesker i alle land. Engelske jenter er ofte mye mer feminine enn norske, synes jeg. Da jeg var i London trippet omtrent alle rundt i søte kjoler, høye hæler, og matchende håndvesker. Her er det crocs og jeans, liksom... Men, som sagt... Det finnes stygge engelskmenn, og det finnes vakre engelskmenn. Akkurat som med nordmenn :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...