Gå til innhold

Garderobe med skapdybde på 1 m

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_fil_*
Skrevet

Vi kommer til å få en garderobe som er omlag 2,5 m bred og 1 m dyp. Blir sikkert skyvedørsgarderobe (selv om jeg syns lite om dem). Ser for meg at det blir trådkurver inne i skapene. I følge Elfa er standard dybde på kurvene 54 cm. Vet dere om det finnes kurver med større dybde, slik at jeg får utnyttet den 1 m lange dybden. Andre forslag på hvordan jeg kan utnytte plassen?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du kan jo kjøpe billige plastkleskurver eller flettede oppbevaringsbokser, og ha innerst, til langtidslagring. Er jo liten vits å ha typisk vintertøy fremst, på sommern. Og omvent...

Skrevet

Vi funderte veldig på det samme, og lette etter dypere skuffer, men endte opp med å ha vanlig dybde i skapene og skuffene for oversiktlighetens skyld. I ene enden av garderoben, bak skyvedørene, har vi en pult som er en del dypere. Genialt å kunne gjemme arbeidsplassen bak skyvedører! Og på toppen av de vanlige skapene har vi en dyp hylle hvor det er plass til to kasser utenpå hverandre. Veldig praktisk!

Gjest Gjest_fil_*
Skrevet

Takk for svar.

Skapdybden blir 1 m enten den blir utnyttet eller ikke. Romløsningen er bare slik.

Kom over noen trådkurver som hadde en bredde på ca 80 cm. Vurderte om det var mulig å snu kurvene slik at 80 cm bredden kunne bli 80 cm dybde. Men det var ikke mulig bla fordi kurvene hadde en nedsenking på framsiden. Forstod dere den? :jepp:

Dersom jeg ikke finner bedre løsning blir det vel å plassere kasser med sommer/vinterklær bak trådkurvene.

Skrevet
Takk for svar.

Skapdybden blir 1 m enten den blir utnyttet eller ikke. Romløsningen er bare slik.

Kom over noen trådkurver som hadde en bredde på ca 80 cm. Vurderte om det var mulig å snu kurvene slik at 80 cm bredden kunne bli 80 cm dybde. Men det var ikke mulig bla fordi kurvene hadde en nedsenking på framsiden. Forstod dere den? :jepp:

Dersom jeg ikke finner bedre løsning blir det vel å plassere kasser med sommer/vinterklær bak trådkurvene.

Så lenge stativene med trådkurvene bare kan løftes ut, tror jeg nok det er en smart løsning! Vi fant heller ikke kurver som kunne snus.

Skrevet

Jeg er faktisk ute etter akkurat det samme som deg. Skal bygge skyvedørsgarderobe på soverommet, og vil skjule skråtaket, så den blir omtrent akkurat 1 m dyp og ca 3 m bred.

Jeg velger å kalle det kleskott jeg da :-D

Men jeg har tenkt å ha trådkurver på hver side (2 høyder ved siden av hverandre) og la det være 30 - 40 cm plass foran. Der kan jeg sette sko. Og jeg kan ha plass til å henge belter/skjerf på innsiden av den "innerste" skapdøren. Jeg vil dessuten ha lys i taker der. På midten skal det være hengeplass, der har jeg tenkt ha mulighet til å lagre sesongtøy/dyner/kofferter etc bak.

Gjest Gjest_fil_*
Skrevet
Jeg er faktisk ute etter akkurat det samme som deg. Skal bygge skyvedørsgarderobe på soverommet, og vil skjule skråtaket, så den blir omtrent akkurat 1 m dyp og ca 3 m bred. Jeg velger å kalle det kleskott jeg da :-D

Men jeg har tenkt å ha trådkurver på hver side (2 høyder ved siden av hverandre) og la det være 30 - 40 cm plass foran. Der kan jeg sette sko. Og jeg kan ha plass til å henge belter/skjerf på innsiden av den "innerste" skapdøren. Jeg vil dessuten ha lys i taker der. På midten skal det være hengeplass, der har jeg tenkt ha mulighet til å lagre sesongtøy/dyner/kofferter etc bak.

Samme problemstilling her. Skal også skjule skråtaket. :)

Syns det er rart at det ikke finnes trådkurver som har større dybde enn 54 cm. Det må da være flere enn oss som har denne problemstillingen. Jeg trenger å utnytte hver cm2 i skapet. Skal ha det til hverdagsklær for to voksne og tre barn.

Skrevet

Hvis dere kan ha trådhylledelen i flukt med gulvet, kan en løsning være å montere kortere trådhyller innerst, men med skinne som går helt til fronten. Og så kjøpe et sånt løst trådhyllestativ på hjul, og ha fremst.

Det vil da bli mer fomling for å nå de innerste trådkurvene, men mindre enn å trekke ut samtlige for å komme til i kasser innerst.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...