Gå til innhold

Negative assosiasjoner


Supramundane

Anbefalte innlegg

Jeg har merket med meg selv at jeg har spesielt negative assosiasjoner knyttet til enkelte ord. Det kan være pga opplevelser med enkeltmennesker, men også på et mer generelt grunnlag. Spesielle ord jeg reagerer negativt på er;

  • feminist
  • følelsesmenneske
  • "moden for alderen"
  • likestilling

Er det noen andre som har slike kraftige, negative assosiasjoner? Enten til ordene ovenfor, eller andre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Typete (Som i "Hun er så typete som går i den buksa/kjolen)
  • Vurdering

Og de du nevner også...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Seriøst. Et av de mest irriterende ordene jeg kan tenke meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

"kvinne" hater jeg. Det får meg til å tenke på rappkjefta kvinnesakskvinner, litt "firkanta" kropper i typiske politikerklær - kort hår a la Siv Jensen/Kristin Halvorsen, og drakt med kort skjørt (som skal være sexy i tillegg til feministisk). Skrekk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest StoreSky

Enig i ordet "typete" -wtf!!

- barnehageTANTE

- chic

Sikkert flere, men hodet mitt synes det er for tidlig på dagen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjest

Enig med brunhilde,jeg hater ordet "seriøst"! I tillegg til "liksom",på en måte" og jeg liker heller ikke "hva skjer a"? Orde "initiativ" minner meg om skolen,og føler et snev av panikk når jeg hører ordet "eksamen".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spesiell..

Der jeg kommer fra blir det ofte brukt som en negativ karakteristikk for mennesker som ikke er helt A4.

Jeg: "hun nye jenta er veldig grei"

xxx: "tja, hun virker jo litt.. spesiell.. :roll: "

Har prøvd å vri det til noe positivt siden det å ikke være totalt A4 er bare bra, med det henger fremdeles igjen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har begynt å mislike ord som "miljø", "bistand", "klimaendringer", "rettferdig handel" og liknende. Oser av selvrettferdighet og folk som bare bryr seg fordi det er "trendy". Det er forresten også et ord jeg hater - "trendy". Grøsser på ryggen når jeg hører det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Søt (sikkert fordi jeg får den kommentaren ofte. "Du er jo bare søt du" Men jeg vil jo være sexy i blant! :sur: )

Feminist

Prinsesse (Jeg har blitt kalt det av en ex en gang, det skjedde bare en gang for å si det sånn! "Prinsessa mi!" :nei: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Frk Åberg

Kompetanse. Mange har skjønt at det er ordet å bruke for tiden, og jeg er lei av å høre ordet i alle mulige sammenhenger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Casey

Jeg er enig i de aller fleste ordene som er nevnt her, de er slitte og mange er lei av dem.

Men: av og til er det gøy å bruke de fordi de er utslitt. "Det virker noe...spesielt" og "Det var politisk korrekt" - bare for å bruke det på en ironisk måte, eller for å eventuelt irritere andre meddebattanter fordi man vet at de vil eksplodere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Eurodice

Et ord jeg avskyr, er "lapp" om førerkort. "Ta lappen" høres for meg meningsløst. Man TAR ikke, man FÅR førerkort. En annen sak er at man må betale mer eller mindre for det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

"Kvinnfolk" og "mannfolk". De er så generaliserende. "Typisk kvinnfolk", "typisk mannfolk" - blir gal!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elfrida

"Ta grep"

Argh, et så utrolig ullent uttrykk at alle bare må bruke det hele tiden. En politikers våte drøm, man kan si at man må gjøre et eller annet, helt uten å definere hva, hvordan osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Rehalitetsbehandle", "kostnadsberegne" og "i størrelsesorden xxx millioner kroner". Svadaord som bør skrives om!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...