Gå til innhold

HUSKELISTE OG PRISLISTE

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

Det er over et år til bryllupet skal stå, og jeg har starta planleggingen...Er jeg gal??? men iallefall. vi er begge studenter og trenger både sparetips og alle detaljer rundt hva som må ordnes i forbindelse med et bryllup.. vil at det skal være en fin opplevelse for både oss som brudepar, og for gjestene som skal komme. et overslag viser at vi vil invitere ca 100 gjester. har sett mange gode tips her inne, men får liksom aldri nok... på forhand, tusen takk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Synes absolutt ikke du er gal!! Kjøpte kjolen min i januar i fjor og da var ikke datoen satt en gang..... Hvem er gal sa du ????

Jeg har også planlagt bryllupet i over ett år og synes det er ganske deiligt at alt er bestilt og ordnet så lang tid i forveien...

Noen tips/råd:

Lei ett lokale hvor dere kan ha med mat og drikke selv.

Lag mye av maten selv eller med hjelp av familie og venner.

Få også familie og venner til å lage kaker, evnt bestill bryllupskake utenom.

Hvis mulig, lag blomsteroppsatsene til bordene selv.

Begynn å "hamstre" alkoholen alllerede nå, så slipper dere alt på en gang når tiden kommer.

Lag innbydelsene og bordkort selv, dropp menyer og programmene i kirken.

Bruk familie og venner til alt dere kan, det gjør vi... Hos oss har det vært kun positivt mottat, da alle vet at økonomien ikke er helt på topp om dagen (det er ikke pga bryllupet)

Vi har ett budsjett på ca 50.000 med 40 gjester til middag og ca 30 ekstra til kaffe. Det dyreste vi foreløpig har gått til innkjøp av og som også er den største enkelt posten i budsjettet vårt er gifteringene våre, de kostet 12.500,- for begge...... Gale vi ?? Neida :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neida du er ikke gal :kgsmil:

Vi er studenter begge to vi også, og bryllupet vårt blir å koste 13-15 000. Vi skal ha 40 til middag og 60-70 på kaffe. Hvis du har mulighet, prøv å få noen du kjenner til å sy kjole til deg. Jeg gjorde det selv, og kjolen min kostet 1500 kr, og jeg er kjempefornøyd med den. Slør er kjempelett å sy selv, det kan en gjøre med ti tommeltotter. Hvoran det gjøres ser du her;

http://www.bruden.subnet.dk/_745729.html

(blir dette en link av seg selv tro?) Dette kan du spare opptil tusen kroner på, og det ser helt likt ut.

Få hjelp av venner og kjente ja, og lag maten selv (altså ikke selv, men ikke bestill maten iallefall. Prøv å få hjelp av venner og kjente til dette. Vi skal tilbringe bryllupsnatta på en hytte, der det er både strøm og do og boblebad og alt :kgblunk: . Dette koster ingenting. I tillegg var vi heldige som får lokale helt gratis. Blomsteroppsatsene skal jeg lage selv, og brudebuketten også, men dette er vanskeligere, så dette bør en kanskje ikke gjøre dersom en ikke har noe erfaring med å lage buketter fra før.. Ikke ha åpen bar, men en kan feks ha drikkebonger, og at gjestene betaler for resten av drinkene. Det er mange som gjør det slik. Lag kakene selv, og få familie og venner til å bake noe. En sjekkliste på hva som må gjøres kan du finne på

http://www.beautiful-bouqets.com/bridesplanner.shtml

Denne er amerikansk, så den er litt ekstrem.. :ler:

Vi har et lavt budsjett fordi vi har vært heldige med gratis lokale og bryllupsnatt, og at jeg kunne sy kjolen selv. Vi mangler ingenting til bryllupet, som vi ikke kan kjøpe fordi vi ikke har råd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...