Gå til innhold

The life of the one and only... Ambriel!

Ambriel

Anbefalte innlegg

Over til noe hyggeligere: om 1 uke får Ambriel venninnebesøk! :biggrin: Klokken 10 neste fredag står jeg på togstasjonen med venninne L og dyret hennes Theo! (han som var på bildet sammen med Tequila for noen sider siden). Ååå som jeg gleder meg! Hun skal være til mandagen, så vi har hele helgen til å finne på sprell :fnise:

Og btw Frigg, nå skal jeg prøve Cillit bang, trenger virkelig et slikt vidundermiddel her hjemme :Nikke:

I morgen er det tilbake på jobb, skal bare jobbe fra 12-16 men det skal bli godt å komme ut av huset :Nikke: Føler meg litt fanget i mitt eget hjem når samboers barn er her (har vært her siden tirsdag). Og yngstemann har som regel besøk, og da er det enten PC eller TV, så da blir det ikke så mye annet for meg å gjøre enn å begrave meg i en av bøkene mine. Har lest 400 sider i "jenta som lekte med ilden" siden tirsdag kveld, boka er jo utrolig spennende da :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Æsj, dette har vært en rævva uke, og jeg er glad det endelig er søndag kveld! Neste uke blir bedre, det vet jeg bare :)

Barna til min samboer har vært her siden tirsdag, noe som har gått greit, selv om jeg må innrømme at siden de er såpass store synes jeg situasjonen er litt vanskelig/rar :sukk: Tirsdag hadde samboer og jeg en fillekrangel om en bagatell, men endte likevel opp med å ikke snakke med hverandre resten av kvelden. Onsdag hadde vi 4-års jubileum som samboer selvfølgelig glemte, ble ganske skuffet og enda mer skuffet da han ikke dukket opp med noe kort dagen etterpå heller, så det satte igang en ny liten krangling (igjen om bagateller)... resten av uken har på sett og vis gått ganske så fort, gleda meg til jobb på lørdag for da kunne jeg komme meg litt ut av leiligheten og dessuten en anledning til å ta i bruk litt av det vi lærte på kurset, men fredag kveld får jeg telefon av hun som er min selgerleder.. Vårt Skeidar varehus sliter med økonomien og vi selger mye mindre enn det vi skal, så sjefen på huset er nødt til å permittere to stillinger med 50%, og siden jeg var en av de siste som har begynt der er min stilling redusert.. Så det vil vel si at jeg skal jobbe halvparten av det jeg jobber nå, som vil tilsvare ca 1 gang i uka :sprettoy: Herregud jeg kommer jo til å gå på veggen her hjemme! Lønna mi blir mer eller mindre den samme, skal snakke med NAV i morgen og se om jeg kan betale mindre skatt så da går det vel opp i opp, men jeg kan ikke bare jobbe 1 dag i uka! Det er jo ingenting, hva skal jeg drive å gjøre her hjemme liksom?! :sprettoy: Dette begynner å ligne veldig på Ultra, noe som var en av grunnene til at jeg slutta (itillegg til en til tider ufordragelig sjef), så nå vurderer jeg faktisk å slutte på Skeidar :sukk: Er det ikke typisk, har funnet en jobb jeg virkelig trives i, jobber med fantastiske mennesker, og som er like ved her jeg bor og så skjer dette :sukk: FAEN!!! :( Fant ut av gamlesjefen min på Ultra ikke har sendt meg attest ennå, så jeg må vel ut der for å purre på den, har snart tatt 6 mnd å skrive den :kjefte:

Så nå er det bare å begynne å søke jobber igjen da, har veldig lite lyst til det :sukk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neimen dritt da!! :kjefte:

Det var skikkelig kjedelig med jobben Ambriel :sukk:

Men kanskje du kan få en annen stilling som og bare er en gang i uka?

Eller evt. en helt ny, med 2 ganger i uka eller mer? :)

Men det blir jo så gøy med venninnebesøk da :nigo: Jeg har fremdeles den filmen med Tequlia og Theo :fnise:

Jeg har savna deg!!

:kyss2:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men altså, kanskje du bare glemmer bursdagen hans? Så vidt jeg husker sa du han hadde bursdag i juni? :klø: Eller er jeg helt på bærtur? :fnise:

:hoho: Neida, men husk at du er amazing ambi-bambi! :klemmer::kose:

Endret av Reka
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk Reka :klemmer:

Jepp, jeg har bestemt meg for å søke på fullstidstilling eller rundt 80% (hadde vært det beste) :Nikke: Og jeg har bestemt meg for å begynne i en klesbutikk :Nikke: Jepp, vil jeg noe så gir jeg meg ikke før jeg får det til! :biggrin: Dessuten fungerer jo jobben jeg har nå til jeg evt finner en stilling jeg er fornøyd med :) Jeg orker ikke to forskjellige jobber, merka den siste mnd på Ultra samtidig med Skeidar, det ble så mye å tenke på hver gang jeg måtte "omstille" hjernen for de to forskjellige jobbene, og det orker jeg ikke :sukk:

Vi har feiret litt bursdag idag vi, følte det ble helt feil å feire i morgen siden samboer skal i begravelse. Jeg har bestemt meg for ikke å gå, sliter med dødsangsten, og jeg får ikke sitte på sida samboer, og da er jeg redd jeg skal få angstanfall eller noe :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jaaaa :lol:

Ellers er det vel ikke noe vits i å få jobb der?

:ler:

:fnise: Nei du har et poeng der :lol:

Om ikke de har det så skal hvertfall jeg innføre det! :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nuppi har fått innbilt svangerskap :sukk:

Den siste uka har hun begynt å spise mer, og knurrer og bjeffer på alt og alle, til og med den minste lille lyd fra gangen.. Dessuten driver hun og slikker min samboer overalt, nesa, opp og ned beina, brystet, armen... Vi har tenkt at hun kanskje hadde orm i magen så hun fikk en ormekur, men nå siden helgen har hun drasset rundt på Ørny (favorittbamsen sin) overalt! Fra rom til rom, gjemmer han bort under dyna og legger seg oppå han, og blir helt fra seg og gråter dersom vi holder han litt... Samme med min samboer, skal hele tiden ligge hos han, slikke han og hvis hun ikke finner han så gråter hun... Da han gikk på jobb idag morges var det jo fullstendig krise :klø: Så tror rett og slett hun har adoptert bamsen og min samboer og oppfatter dem litt som valpene sine :fnise: Igår nektet hun å gå ut, måtte bære henne bort til der hun pleier å tisse, så idag tok vi med bamsen ut og da var det greit... fikk lov å bære den inn igjen selv da :)

Hun er jo nydelig da, og kommer til å bli en god mor sånn som hun passer på. Eneste er at hun av og til kaster Ørny ned fra vangen på sofaen, håper ikke hun gjør det med de ordentlige valpene sine :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Årh, dumme nedtellingssak! :sur:

Hvorfor klarer den ikke å telle med de 2 siste dagene?? Det er da absolutt ikke 366 dager til jeg får besøk! :kjefte:

Dagens utblåsning :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen :hallo:

Tidlig oppe idag... Borettslaget må stenge varmtvannet fra 09.00 - 15.00 idag, og da måtte jeg stå opp tidlig for å dusje.. Like greit egentlig for jeg har en del som må ryddes og vaskes før vi får besøk i morgen :biggrin:

Dere gjetter aldri hva som skjedde på jobb igår. Det var en mann som gikk rundt å kikket så jeg gikk bort å spurte om han ville ha noe hjelp. Ja, han hadde nettopp kjøpt ny leilighet og måtte ha alt nytt. Så bra tenkte jeg og spurte om hva han var ute etter osv... Og han begynte å fortelle iforhold til sofa, spisebord osv... Så forteller han meg plutselig at han har kjøpt leiligheten til Jan Teigen på Aker Brygge og har 700 000 kroner å pusse opp for :sjokkert: Inni meg tenker jeg: Ja det skal vi klare å bruke :biggrin: Så jeg spør om han kan sende meg plantegninger av leiligheten, bilder osv så skal jeg møblere den for han og gir han deretter visittkortet mitt. Så sier han: Ja hvis jeg ville gjøre det så skulle jeg få 100 000 for jobben :sprettoy: Og jeg skulle få koden til leiligheten så jeg kunne komme å gå som jeg ville mens jeg møblerte :sprettoy: "varsellampene" inni meg har begynt å blinke for lengst, og jeg tenker hvordan skal jeg finne ut om dette stemmer. Så tar han opp telefonen og skal ringe "regnskapsføreren" sin, og jeg ser at han kun trykker av tastelåsen på telefonen, og tar deretter mobilen opp til øret og begynner å snakke uten å ha slått noe nummer :sprettoy: Ok, avslørt tenkte jeg.. så jeg prøvde fint og forsiktig og avslutte og tilslutt gikk han, etterpå tenkte jeg at tenk om han faktisk snakket sant :sprettoy: Jaja, 100 000 for å bruke 700 000 av andres penger hadde jo vært en drømmejobb :biggrin::lol:

Ellers har det ikke skjedd så mye nytt her, Tequila har "forlatt" den ene "valpen" sin og konsentrerer seg nå om å passe ekstra godt på min samboer :fnise: Slikker han etter alle kunstens regler, og blir helt fra seg hvis hun ikke kan ligge enten oppå han eller rett vedsidenav han, så jeg må pent finne meg i å dele han med bikkja i noen dager. Hun har også fått melk, så søtt, kommer ut små hvite melkedråper :fnise: Blitt ordentlig mamma hun nå. Så da er vel meg og samboer blitt "besteforeldre" :hoho:

Vi har bestemt oss for å sette valper på henne, har egentlig vært mot det siden jeg fikk henne siden hun ikke er rasetypisk Chi (liker virkelig ikke det ordet), men vi ser nå de siste dagene når hun har passet på bamsen og samboer at det er virkelig noe hun skal få oppleve, så jeg har snakket litt med venninna mi som kommer i morgen og jeg regner med å få låne Theo til parring :biggrin: Han er veldig rasetypisk, bare litt for liten, så vi håper det skal utjevne litt. Skal snakke litt med en oppdretter vi er i kontakt med, høre hva hun sier :)

Nei får vel kaste meg rundt her, har som sagt en del som skal ryddes, har allerede satt på ei maskin med sengesett, så har kommet litt igang.. skal også få hjelp av samboer når han kommer hjem :) Så det skal bli så fint her så :biggrin:

:klemmer: fra Bambi :hjerte:

Endret av Ambriel
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

200 ting før du dør

1. Spandert øl på alle i puben

2. Svømt med ville delfiner

3. Klatret i et fjell

4. Kjørt en test-tur med en Ferrari

5. Vært inne i en pyramide

6. Holdt en tarantella

7. Hatt et bad med levende lys og selskap av en spesiell

8. Sagt «Jeg elsker deg» - og ment det

9. Hugget ned et tre

10. Gjort en striptease for noen...

11. Hoppet i strikk

12. Besøkt Paris

13. Sett en seanse med lyn og torden på havet

14. Vært oppe hele natten og sett soloppgangen før man legger seg

15. Sett nordlyset

16. Gått på et stort sportsarrangement

17. Gått alle trinn opp i det skjeve tårnet i Pisa

18. Dyrket og spist egne grønnsaker og urter

19. Tatt på et isfjell

20. Sovet under stjernene med himmelen som tak

21. Skiftet bleier på en baby

22. Flydd en tur i luftballong

23. Sett meteor-regn

24. Blitt full på champagne

25. Gitt mer enn du egentlig har kunnet til veldedig forhold

26. Sett på himmelen gjennom et teleskop

27. Hatt en ustyrlig latterkrampe på et verst tenkelig tidspunkt

28. Hatt matkrig

29. Veddet på en vinnerhest

30. Tatt en sykedag selv om du har vært frisk

31. Invitert en vilt fremmed ut

32. Hatt en snøballkrig

33. Kopiert rumpen din på kontorets kopimaskin

34. Skreket så høyt som overhodet mulig

35. Holdt et lam

36. Iscenesatt en favorittfantasi

37. Badet naken natterstid

38. Tatt et iskaldt bad

39. Hatt en meningsfull samtale med en tigger

40. Sett en solformørkelse

41. Kjørt berg- og dalbane

42. Scoret mål

43. Løpt et maraton

44. Danset som en gal uten å bry deg om tilskuerne

45. Fjernadopert et barn

46. Besøkt forfedrenes fødested

47. Følt deg lykkelig over livet ditt, om enn bare for en stakket stund

48. Lastet ned musikk og film

49. Besøkt alle de store norske byene

50. Elsket jobben din

51. Tatt vare på en drita person

52. Hatt nok penger til å være oppriktig tilfreds

53. Hatt fantastiske venner

54. Danset med en fremmed i et fremmed land

55. Sett ville hvaler

56. Stjålet et gateskilt

57. Backpakket i Europa

58. Reist på loffen i landet ditt

59. Fjellklatring med eksperter

60. Jugd for utenlandske myndigheter for å unnslippe bot

61. Gått midnattstur på stranden

62. Hoppet i fallskjerm

63. Besøkt Irland

64. Hatt hjertesorg lenger enn du faktisk hadde forholdet

65. Truffet noen fremmede i en restaurant og spist sammen med disse

66. Besøkt Japan

67. Løftet din egen vekt i benkpress

68. Melket en ku

69. Alfabetisert platesamlingen (hjalp pappa en gang)

70. Latt som du var en superhelt

71. Sunget karaoke (teller singstar? :lol:)

72. Holdt sengen en hel dag

73. Posert naken foran fremmede

74. Dykket

75. Hatt deg til «Let's Get It On» av Marvin Gaye

76. Kysset i regnet

77. Lekt i gjørmen

78. Lekt i regnet

79. Vært på drive-in kino

80. Gjort noe du skulle ha angret, uten å angre

81. Besøkt den kinesiske muren

82. Prøvd rafting i Sjoa

83. Kuttet ut Internet Explorer og testet ut nye browsere

84. Startet en egen business

85. Blitt forelsket uten å få ditt hjerte knust

86. Gjort unna et kurs via nettstudier

87. Gått på kunstkurs

88. Utkjempet en gentlemanskamp for en kvinnes skyld

89. Spilt playstation i mer enn 6 timer i strekk

90. Blitt gift

91. Vært med i en film (eller det var vel en tv-serie da :lol:)

92. Gått uinvitert på fest

93. Elsket noen du ikke skulle elsket

94. Kysset noen så lidenskapelig at de ble svimle

95. Blitt skilt

96. Hatt sex på kontoret

97. Gått uten mat i 5 dager

98. Bakt kake fra bunnen av

99. Vunnet «Verst Kledde»-prisen i en konkurranseBad taste party

100. Kjørt gondol i Venezia

101. Fått en tatovering

102. Funnet ut at teksturen i et eller annet materiale har tent deg

103. Spilt paintball

104. Vært på TV som en ekspert

105. Fått blomster helt uten grunn

106. Masturbert på et offentlig sted

107. Fått blackout etter en fest

108. Strikket en sokk

109. Opptrådd på en scene

110. Vært i Las Vegas

111. Spilt inn musikk

112. Spist hai

113. Hatt et one-night stand

114. Vært i Thailand

115. Sett Siouxsie live

116. Kjøpt et eget bo

117. Vært i en kampsone

118. Hatt et kjæledyr

119. Vokset eller barbert bort uønsket hår

120. Vært på cruiceskip

121. Snakket mer enn ett språk flytende

122. Vært i slosskamp for å forsvare noen

123. Skrevet ut ugyldige sjekker

124. Opptrådd i «Rocky Horror Show»

125. Lest - og forstått - din kredittrapport

126. Oppdratt barn

127. Kjøpt favorittleketøyet fra barndommen, og lekt med det igjen (datadyr! :biggrin:)

128. Fulgt ditt favorittband eller artist på turné

129. Gitt navn til din egen stjernehimmel (har navngitt min egen stjerne?)

130. Vært på eksotisk sykkeltur i et fremmed land

131. Funnet ut noe ekstraordinært om slekten

132. Sittet i en park og grillet og drukket vin med dine aller beste venner og følt at livet neppe kan bli bedre

133. Flyttet til en ny by og startet helt på nytt

134. Omskolert deg og startet med det du egentlig ville gjøre

135. Danset naken hjemme i stuen. Med din kjære.

136. Sunget høyt i bilen og ikke stoppet selv om fremmede har observert deg

137. Farget håret

138. Nektet å putte silikon i kroppen

139. Levd uten mobil i én måned!

140. Hatt artikler eller leserinnlegg på trykk i landets største blad eller avis

141. Sett Kongen i det virkelige liv

142. Jobbet som jordbærplukker

143. Styrt et fly

144. Sydd noen sting på kroppen

145. Knust noens hjerte

146. Vært vitne til et dyrs fødsel

147. Blitt sparket fra jobben

148. Vunnet penger i et TV-show

149. Brukket et ben eller forstuet noe

150. Vært på jakt

151. Vært på fotosafari i Afrika

152. Kjørt motorsykkel (eller jeg satt bakpå pappa da :lol:)

153. Invitert dine foreldre på en flott middag

154. Piercet ører eller nese (øverst i øret)

155. Skutt med luftgevær

156. Sanket blåskjell

157. Ridd på hest

158. Operert

159. Hatt sex på et tog

160. Vært på reiselivsmesse

161. Haiket fra en by til en annen

162. Sovet deg gjennom en hel flytur

163. Vært våken i 24 timer

164. Vært på elgsafari i Norge

165. Besøkt alle kontinentene

166. Spist snegler

167. Spist kengurukjøtt

168. Blitt forelsket i en annen del av verden

169. Vært donor

170. Spist sushi

171. Blitt avbildet i en avis

172. Hatt to sunne langvarige forhold i livet

173. Endret noens tankesett på grunn av noe du brenner for

174. Fått noen sparket for usømmelig oppførsel

175. Gått tilbake til skolebenken

176. Stått på vannski

177. Byttet navn

178. Tatt på en kakerlakk (Jeg tråkket på den :fnise:)

179. Spist stekte grønne tomater

180. Lest «100 års ensomhet»

181. Spart på en av skolebøkene og lest den på nytt

182. Spist i en restaurant og tatt med deg bestikk og krydderbøsser hjem fordi du trengte det

183. … og blitt utestengt fra samme restaurant fordi de fant ut hvem som stjal bestikket deres

184. Lært deg en kunstart (er karate en kunstart? :klø:)

185. Flådd en høne

186. Bedt om unnskyldning

187. Droppet skolegjenforeningene

188. Kommunisert med en som ikke prater ditt språk

189. Blitt valgt til en offentlig gjerning

190. Gått ned ti kilo

191. Tenkt for deg selv at du lever ut din drøm

192. Lakket en bil

193. Snekret ditt eget møbel

194. Solgt et av dine kunstverk til en vilt fremmed

195. Leid sykkel i Amsterdam

196: Kunne dialogen i din favoritfilm utenat

197: Vært dj

198: Funnet navnet ditt på veggen på din favorittbar

199: Blitt dumpet via telefonen

200: Blitt arrestert for mild overtredelse av loven

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjøreliste:

Vaske sengesett + laken

Vaske sokker og klær

Rydde kjøkken

Rydde gangen

Rydde stue

Rydde soverom

Rydde gjesterom

Henge opp klær

Skrive handleliste

Støvsuge

Vaske gulvene Samboer hadde gjort det på morgenen idag :rødme:

Bade dyret

Tok ut av vaskemaskinen isted, og da lå Ørny der mellom alle de våte klærne :sprettoy: Ooops, vasket visst "valpen" til Nuppi :fnise: Men hun tok den til seg, og nå ligger de i sola og tørker :biggrin:

:sjenert:

Endret av Ambriel
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da skal jeg i :dusje: og så er det dyret din tur :fnise: Så er det siste finish over leiligheten før jeg skal ned og hente besøket mitt :biggrin:

Endret av Ambriel
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...