Gå til innhold

hjelp...masse luft

Fremhevede innlegg

Gjest Flyfru
Skrevet

Jeg har i en 14 dagers tid vert fylt med luft. Det romler i magen og jeg slipper luft hele tiden. Er noen store salver som kommer mangfoldige ganger om dagen.

Synes det er plagsomt, for jeg er en av de som aldri smeller avgårde. Føler at det står langt opp i mellomgulvet.

Setter meg ned så samler det seg opp......og ut må det, og det ofte.

jeg har prøvd biola uten nytte.

jeg har heller ikke endret kostholdet, så jeg aner ikke årsaaken.

hva kan hjelpe?

har prøvd karve

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Jeg har i en 14 dagers tid vert fylt med luft. Det romler i magen og jeg slipper luft hele tiden. Er noen store salver som kommer mangfoldige ganger om dagen.

Synes det er plagsomt, for jeg er en av de som aldri smeller avgårde. Føler at det står langt opp i mellomgulvet.

Setter meg ned så samler det seg opp......og ut må det, og det ofte.

jeg har prøvd biola uten nytte.

jeg har heller ikke endret kostholdet, så jeg aner ikke årsaaken.

hva kan hjelpe?

har prøvd karve

bæsjer du mye? veit at venner av meg hadde mye problemer med luft fordi de aldri gikk på do.. bare sånn ca en gang i uka og sånt. det kan forårsake luft i maven veit jeg. du kan i så fall prøve sånn løsemiddel for en periode å se om det funker. om det ikke er årsaken så er jeg ikke helt sikker.. prøv kefir, det skal hjelpe. kan hende det funker på deg selv om biola ikke funker.

ellers kan du prøve å ligge i en sånn spesiell stilling.. hvordan skal jeg forklare det da tro.. du ligger sammenkrøpla på gulvet..med ansiktet ned og beina/knea opp mot brystet. skjønner? ta armene forover, og spre beina dine mens du ligger.. ta rompa opp i været.. hørt at sånt skal hjelpe, det gir litt frie luftveier sort of. hehe.. høres ganske rart ut, men test det ut å se om det funker :) hvis du ligger sånn en kort tid, g evt gjentar det når det trengs så, tja..kanskje :)

Gjest Gjest
Skrevet

Angst eller annen stress fører til dannelse av "luft" i tykktarmen.

Gjest Gjest
Skrevet

Actimel. Fungerer mer effektivt enn Biola.

Biola, Actimel og Cultura inneholder ulike bakterietyper. Prøv deg frem, ev. kombiner.

Skrevet
Actimel. Fungerer mer effektivt enn Biola.

Biola, Actimel og Cultura inneholder ulike bakterietyper. Prøv deg frem, ev. kombiner.

Hvor får man tak i Actimel?

Skrevet
Hvor får man tak i Actimel?

Mener jeg har sett de i dagligvarebutikk...? Som f.eks. Rema1000.

Skrevet

Ok da skal jeg kikke etter det. Takk :)

Skrevet

Jeg har slitt med luftsmerter og luft i magen i flere år..

Det begynte plutselig og har preget livet litt kan man si. Nå har jeg endre kostholdet og har lite luftsmerter, lever egentlig veldig normalt.

Du kan prøve å kutt ut melkeprodukter, da mener jeg ikke biola, eller andre med gode melkesyrer, men ikke overdriv det heller. (fungerte bra for min kusine)

Prøv å spise produkter som ikke er tilsatt ekstra gluten, gluten gjør deg oppblåst og ekkel. Gluten blir tilsatt i de fleste brød i Norge idag, jeg spiser kun surdeigsbrød, men spiser også brødene fra Bakers uten å få problemer.. det er noe man kan prøve seg fram på. Mange får mindre luft av dansk-grovbrød, det nesten kullsvarte brødet. Jeg spiste det en stund som sjokkbehandling av magen, ble helt helt fin i magen og deretter forsøkte jeg å velge brød som var laget av surdeig eller på spelt mel.. begge fungerer for meg.

Aldri spis deigete brød, eller disse bollene man får kjøpt i butikken, de er fulle av så mye dritt som bare lager luft (hvertfall for meg og min familie) Om brødet eller bakverket er veeeeeeldig mykt og fluffy så er det gjerne tilsatt ekstra gluten, det gjør dem litt mer appelerende til kunders øyne, men er ikke fullt så bra for magen.

Jeg har også kjøpt mais-triangler noen ganger når jeg har villet unne meg noe godt og det har heller ikke gitt meg luft.

Ferdig-poser av diverse slag er også en ide å kutte ut i stor grad. Der er det mye tilleggstoffer og kunstige stoffer som hvertfall jeg reagerer på. Alle saus posene, gryterettene og andre toro poser..

Unngå bønner og kål. Ellers så spiser jeg alt ellers av grønnsaker.

Egentlig så kan jeg bare si at det er ingen lett løsning, men man må prøve seg frem. Selvfølgelig skal man unne seg ting man vil ha av og til, men hvis man kombinerer det med ren mat på siden (altså mat uten kunstige tilsetningsstoffer og diverse) såblir man gjerne mye bedre.

Jeg har også kuttet ut kullsyredrikker, men det er jo opp til hver enkelt.. andre i familien min merker ikke noe mer luft av kullsyre..

Legg merke til om du spiser veldig fort, spiser man fort så sluker man myyyyyye luft.

Man kan også gå på en medisin kalt Minifom, men selv om det hjelper mot luft i magen så skal fortsatt luften ut.. for meg var minifom mer slitsom enn å tenke litt mer på hva jeg spiste for luften måtte jo ut uansett hvor jeg var og i hvilken situasjon jeg var..

Huff, var langt dette og sikkert mange skrivefeil, men orker ikke rette.. er sliten etter jobb.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...