Gå til innhold

anbefale hotell i paris?

Anbefalte innlegg

Skrevet

noen som kan anbefale et hotell i paris? ebookers.com brukte jeg til å søke opp, men er så mange og jeg vet ikke helt hva jeg skal se etter..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

*følge med på denne*

Skrevet

Hei

Det er ikke lett å gi et klart svar på dette. Det som du bør oppgi for å få noen gode tilbakemeldinger er hvor mye du er villig til å gi per natt for et hotellrom. Sist jeg var i Paris med min kone bodde vi på et hotell som heter Timhotel Tour Eiffel og vi valgte det fordi det var billig :-) Sjekk reisebrevet mitt med omtale og plassering av hotellet http://gardkarlsen.com/Paris_France.htm . Jeg tror vi betalte rundt 85€i snitt per dag.

Det aller viktigste er at du får et hotell som ligger i nærheten av en metrostasjon slik at du lett kan komme deg rundt :-)

Skrevet
Det aller viktigste er at du får et hotell som ligger i nærheten av en metrostasjon slik at du lett kan komme deg rundt :-)

Signerer denne!

Må også legge til at jeg ikke hadde ville bodd på et hotell i utkant-Paris, så lenge man er sånn nogenlunde innen "kjernen" så er det ikke noe stress å komme seg rundt.

Gjest Gjest_Silje_*
Skrevet
noen som kan anbefale et hotell i paris? ebookers.com brukte jeg til å søke opp, men er så mange og jeg vet ikke helt hva jeg skal se etter..

Litt vanskelig å anbefale noe når du ikke sier noe om hva du er ute etter.

Hvor i Paris? Vil du ha dyrt, billig, luksuriøst, romantisk, enkelt, hvor gammel er du osv.? Reiser du alene, med mann/kjæreste, venninne eller mor og far?

Da er mye å velge i når det gjelder Paris, og lettere å anbefale når man vet mer hva du er ute etter og hvem du er...

Ellers kan du se i denne tråden som er skrevet om hvor i Paris man kan bo.

Skrevet

sitter å leter litt på ebookers. com og hotels.com men det er rett og slett umulig når man ikke erkjent i paris.

mine kriterier er et greit hotell til en rimelig pris. under 2000 kroner for to netter.

vi er par.

vi vil se alle severdigheter og komme oss enkelt frem og tilbake. gjerne i nærheten av sentrum, så mye som mulig ihvertfall!

og hotell med frokost!

litt usikker hva som er å regne som selveste sentrum,men regner med at champs elysess er å regne som karl johan i Oslo, altså hjertet av byen.

Skrevet

Jeg anbefaler dette hotellet: Hotel Central Saint Germain

Latinerkvarteret. Som i mine øyne er det beste stedet å bo i Paris.

Metro'en ligger to kvartal unna. Du kommer deg raskt til all shopping og alle serverdigheter.

Hyggelige restauranter og cafeer i umiddelbar nærhet. Og barer og nattklubber!!

De ansatte på hotellet er hyggelige og hjelpsomme.

Rommene er rene og pene og koselige.

Skrevet

etter å ha lest og søkt litt her inne ser jeg mange som anbefaler laterinerkvartalet..Kan jeg spørre hvorfor?

Og hvordan er dette i forhold til sentrum, champs elyses og slikt? er det langt unna? Og hvordan kommer man seg fra orly til dette stedet? Er det gode forbindelser.

Veldig lyst tilå satse på et hotell her, siden det er så mange som anbefaler dette. Men kanskje litt greit å vite hvorfor det anbefales..

Skrevet
etter å ha lest og søkt litt her inne ser jeg mange som anbefaler laterinerkvartalet..Kan jeg spørre hvorfor?

Og hvordan er dette i forhold til sentrum, champs elyses og slikt? er det langt unna? Og hvordan kommer man seg fra orly til dette stedet? Er det gode forbindelser.

Veldig lyst tilå satse på et hotell her, siden det er så mange som anbefaler dette. Men kanskje litt greit å vite hvorfor det anbefales..

Hei

Latinerkvartalet er her: http://www.wikimapia.org/#lat=48.849595&am...amp;m=a&v=2

Hvis du lurer hvor attraksjonen er kan du kikke på dette Google kartet som jeg har laget: http://gardkarlsen.com/paris_france_map.htm . Du kan føre cursor over de forskjellige markørene eller trykke på dem for mer info :-)

Gjest Badiane
Skrevet

Champs-Elysées og Eiffeltårnet ligger litt usentralt. Jeg ville satset på Latinerkvarteret, Saint-Germain-des Prés eller Les Marais. :)

Gjest Elfrida
Skrevet

Har bodd HER og syns det var bra. Veldig stille bakgate, metro, restauranter, notre dame etc like i nærheten. Du får rom for ca 125 euro natta.

Gjest Gjest_Billie_*
Skrevet

Paris er ikke som Oslo. Dvs. at Champs Elysses er som Karl Johan og at sentrum er sentrum.

Forresten... Skulle jeg til Oslo så ville jeg vel ikke si at det var strøket rundt Karl Johan som var det kuleste heller.

Du har mange fine områder i Paris.

Årsak til å bo i latinerkvarteret? For det første så er det kjempekoselig der. Jo. Trange gater. Hyggelige butikker. Koselige restauranter. Og det er ekte fransk følelse i gatene!!!

Det er her du finner alle de koselige spisestedene og de kule barene og klubbene. Når du er ferdig med å spise og danse og vil hjem så er det da kort vei om du bor på hotell i dette området.

Sånne ting som Eifeltårnet og andre severdigheter kan du reise til på dagen. Og da gjør det ikke noe om man må flytte litt på seg. Mens det er greit å slippe å ta taxi og metro på kvelden når man skal hjem. Du får uansett ikke et hotell som har kort vei til ALLE severdigheter. Sats derfor å bo i nærheten av der du vil ha det gøy om kvelden.

Skrevet
Jeg anbefaler dette hotellet: Hotel Central Saint Germain

Latinerkvarteret. Som i mine øyne er det beste stedet å bo i Paris.

Metro'en ligger to kvartal unna. Du kommer deg raskt til all shopping og alle serverdigheter.

Hyggelige restauranter og cafeer i umiddelbar nærhet. Og barer og nattklubber!!

De ansatte på hotellet er hyggelige og hjelpsomme.

Rommene er rene og pene og koselige.

Har bodd HER og syns det var bra. Veldig stille bakgate, metro, restauranter, notre dame etc like i nærheten. Du får rom for ca 125 euro natta.

Hvis man med sentrum av Paris mener midt i Paris så snakker vi om Ile de la Cité og Ile St. Louis som er to små øyer midt i Seinen. På øya Ile de la Cité finner du Notre-Dame.

De to hotellene som henholdsvis Bernina og Elfrida har anbefalt ligger på hver sin side av Notre-Dame, dvs på hver sin side av Seinen. Dvs. Latinerkvarteret ligger sør for Seinen og Hotell Beaubourg ligger rett nord for Seinen ved Pompidou senteret i det som heter Beaubourg området.

Jeg har notert meg begge hotellene i det jeg planlegge Paris tur selv!

Når det gjelder Paris så er bykjernen delt inn i 20 distrikter (arrondissments). Disse starter i sentrum med nr. 1 og følger klokka i en spiral. Arrondissment 1 til 8 er de mest sentrale i Paris.

Hvis du tenker på å se ting i Paris så er severdighetene spredt:

Eiffeltårnet ligger i vest.

Montmatre ligger i nord.

Bastillen ligger i øst.

Notre-Dame ligger i midten :)

Latinerkvarteret ligger sør i Paris. Rett sør for St.Germain om du ser på kartet. Området er kjent for barer og kafeer og det kan være litt billigere her enn andre steder i Paris. Jeg sier kan være, det er populært både blant studenter og turister. Du finner hyggelige plasser og fontener og den store domen Pantheon.

Når det gjelder St.Germain (som er området rett over latinerkvarteret) så finner du her masse fine butikker - beste shoppingstedet i Paris. Området har fin atmosfære og det kan være livlig om kvelden.

Marais er også et veldig koselige området. Her finner du kunst og flott arkitektur. Mange museer her.

Beaubourg og Les Halles ligger øst for Louvre og har masse kafeer, butikker og kunstgallerier. Og selvfølgelig Pompidousenteret. I Les Halles området finner du shoppingsenter - under bakken!!

Foreslår at du kjøper deg en guidebok om Paris. Kos deg med planleggingen!! :goodbye:

Skrevet

synes dette er super vanskelig jeg. ikke skjønner jeg stort av kartet og ikke noe av disse arrondissements. hvordan skal det gå med meg når jeg kommer dit *ler*

jeg har bestemt meg, etter råd fra dere og bo på et hotell i latinerkvartalet nær metro. men finner absolutt ingen hoteller.

søkte på hotels.com men her ligger det jo kun et eneste i selve kvarteret. de andre ligger et stykke utenfor.

jeg vil ha et hotell for under 2000 kroner, og med frokost inkl. noen som vil hjelpe meg???

Skrevet

Kanskje du finner noen her?

Har ikke gått inn og sett på alle hotellene som dukket opp, du får nesten ta en titt selv!

;)

Gjest Gjest_eli_*
Skrevet
synes dette er super vanskelig jeg. ikke skjønner jeg stort av kartet og ikke noe av disse arrondissements. hvordan skal det gå med meg når jeg kommer dit *ler*

jeg har bestemt meg, etter råd fra dere og bo på et hotell i latinerkvartalet nær metro. men finner absolutt ingen hoteller.

søkte på hotels.com men her ligger det jo kun et eneste i selve kvarteret. de andre ligger et stykke utenfor.

jeg vil ha et hotell for under 2000 kroner, og med frokost inkl. noen som vil hjelpe meg???

Poenget er at Paris har et stort sentrum og at Eiffeltårnet ikke ligger noe mer i sentrum enn f.eks. Bastillen.

Lizzee har over beskrevet områder i sentrum hvor det er ok å bo. Kikker du på kartet til Google så finner du igjen disse områdene.

Som regel så står det på hotellets hjemmeside hvor de ligger.

Når det gjelder arrondissments så er det bare et fransk ord for bydeler. Og sentrum består altså av 8 bydeler.

Det første hotellet du har listet opp

- Comfort Inn Montparnasse. Det står det jo at hotellet ligger "ved Seinens vestre bredd, i midten av trianglet Saint-Germain, Latinerkvartalet og Montparnasse". Se oversikten til Lizzee så finner du ut om du synes det er koselig der.

Så har vi

- Pavillon Losserand Montparnasse. "Near the lively Latin Quarter and the beautiful Luxembourg Gardens" står det på den siden.

- Hotel California Saint Germain "stands in the famous Latin Quarter. La Sorbonne, Place St-Michel and the chic shops of St-Germain-des-Près are positioned nearby"

(Dette hotellet ligger rett rundt hjørnet for det hotellet som Bernina anbefalte)

Egentlig så er det bare ditt smak og behag som bestemmer hvilket av disse du skal velge.....

Lurer du på beliggenheten: Gå inn på Maps Google og søk på adresse til hotellet.

-

Skrevet

Jepp er forsovidt klar over hvor de enkelte ligger, for har lest veldig grundig på et hvert enkelt hotell.. Men svært få hotell hvor det faktisk står at det ligger I latinerkvarteret. De fleste står NÆR... vil sikre meg et hotell der, i nærhet av metro og tog..

Når dere bestiller, bestiller dere med frokost inkludert? Eller? Hva anbefales der?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...