Gå til innhold

devon rex

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jepp, jeg har en devon rex katt! Har tiger-mønstret pels. Er kjempe søt!!

Samboeren er egentlig allergisk mot katter (hyper allergisk) men tåler denne bra :jepp:

Har lært den å sitte å gi labb forresten.

Morsomt hvis noen andre og hadde denne flotte rasen

Videoannonse
Annonse
Gjest lillebøll
Skrevet

Jeg har veldig lyst på :)

Kan du ikke fortelle litt mer om dem?

Skrevet

Det kan jeg absolutt :jepp:

Devon Rex katter er noget spesielle ja. Første gangen jeg så en devon rex, tenkte jeg...den var stygg! Men når en er blitt vant til at det ikke er den stadard, pjuskeete nøste som ser på deg, syns jeg de er utrolig elegangte. Og min lille tiger syns jeg er kjempe søt :hjerter_rundt:

De er slanke, stoore øreer og lite søtt ansikt med oppstoppernese. Veldig kort pels som bølger seg. (kalles rexing i pelsen) De bør bades 1 gang i uka. Og man må vaske de i ørene med jevne mellomrom.

Vi er 3 stk i familien som er allergiske mot katter, men alle de tåler iallefall disse kattene. Men det er ikke sikkert det gjelder for alle,,,,

De vil være med på ALT som skjer i huset. Tørker jeg støv, følger han støvtua på hyller og inn i krikel krokene. Han sitter å ser på når vi lager mat, sitter å ser på oss gjennom glassøra når vi dusjer, sitter på en stol å overvåker middagen når vi spiser....vil være med på alt!

De er VELDIG selskapssyke, så forsvinner jeg inn på et rom og han ikke finner meg, hender det han roper på meg, så jeg må svare for at han skal vite at jeg er der. I dag har jeg jobbet hjemmefra, og han har ligget i fanget mitt siden kl 9 i morges:-)

De er inmarrig lekne, og trenger en del stimulans. De er veldig lærevillige, så de liker å utfordres til å lære trix.

Får de ikke nok oppmerksomhet, eller lek, får de "æling" som jeg kaller det. da løper de rundt i vill fart over alt. Og gjør gjerne ting de ikke har lov til, for å få oppmerksomhet;-)

Jeg elsker katten min. Men man må sette av endel tid til leking osv. Hvis ikke de får mye selskap og stimulans, kan de bli litt sære og finne på mye rampestreker.

Så er man endel borte, så katten er mye hjemme alene, kan det lønne seg og ha 2, så de har selskap i hverandre.

Min katt er iallefall veldig glad i mennesker, og kommer gjerne opp i fanget og hilser på nye folk. Han legger seg godt til i fanget på gjester som er her, som han akkurat har møtt. Så han er veldig tilittsfull!

Du kan søke på kvasir feks, søk på devon rex, og du vil finne litt som står generelt for rasen.

Jeg syns det er kult med en katt det er litt mer med en enn vanlig skogkatt som tasser rundt, og sover i en stol (kommer til å få mange på nakken nå)

selv om de er kjempesøte! Men smaken er som baken, og jeg liker å holde på med katten min og at den er med på alt.

Så håper du ble litt klokere nå :fnise:

Bare spør mer, hvis det er mer du lurer på!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...