Gå til innhold

Engelsk strikkeoppskrift

Anbefalte innlegg

Gjest Fjånsen
Skrevet

Sitter med en engelsk strikkeoppskrift, og har nok tatt meg litt vann over hodet. Rimelig fersk på strikking, og får ikke helt taket på oversettelsen. Noen som kan hjelpe meg?

Det står:

"Row 1: K1 * inc 1 (by bringing wool forward and winding it onve around the needle to bring it in position for purling), sl 1 as to p. yarn in back, k2 tog, repeat from * across row, ending k1. Repeat row 1"

Videoannonse
Annonse
Gjest Fjånsen
Skrevet
Sitter med en engelsk strikkeoppskrift, og har nok tatt meg litt vann over hodet. Rimelig fersk på strikking, og får ikke helt taket på oversettelsen. Noen som kan hjelpe meg?

Det står:

"Row 1: K1 * inc 1 (by bringing wool forward and winding it onve around the needle to bring it in position for purling), sl 1 as to p. yarn in back, k2 tog, repeat from * across row, ending k1. Repeat row 1"

Skulle selvfølgelig være "once"

Skrevet

De er ikke så enkle å forstå de der.... :)

Du kan ta en titt på denne tråden, det ligger noen tips der.

Skrevet

Det står:

Kan det bli noe sånt?

Rad 1: Strikk 1 rett ,X øk 1 maske ved ett kast,løft 1 maske over fra venstre pinne til høyre, garnet bak arbeidet, strikk 2 rett sammen X gjenta x-x ut omgangen. Gjenta rad 1.

Lenge siden jeg har stikket etter engleske oppskrifter, er en smule rusten her...

Gjest Fjånsen
Skrevet

Tusen takk begge to! Nå kan det hende jeg får lii mer logikk i det.

:klemmer:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...