Gå til innhold

Engelske strikkeoppskrifter

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Først må jeg bare si at jeg ikke er så veldig god på å lese norske strikkeoppskrifter. Jeg har ikke så veldig mye erfaring med det rett og slett. Nå har jeg blitt med på strikkeportalen ravelry.com - og det er mange flotte oppskrifter der.

Legger inn en link til en tilfeldig oppskrift jeg likte, er det noen som har noen guider til hvordan man skal lese disse engelske oppskriftene? Jeg forstår de virkelig ikke..

Tweedy Vest

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Hei!

Først må jeg bare si at jeg ikke er så veldig god på å lese norske strikkeoppskrifter. Jeg har ikke så veldig mye erfaring med det rett og slett. Nå har jeg blitt med på strikkeportalen ravelry.com - og det er mange flotte oppskrifter der.

Legger inn en link til en tilfeldig oppskrift jeg likte, er det noen som har noen guider til hvordan man skal lese disse engelske oppskriftene? Jeg forstår de virkelig ikke..

Tweedy Vest

Lær deg det mest elementære vokabularet, og bare prøv deg fram! :-D Mitt inntrykk er, at når jeg først bestemte meg for å bare prøve, så er faktisk engelske oppskrifter enklere enn norske! :ler:

Eks:

CO (cast on) = legg opp

knit = rettstrikk

purl = Vrang

BO (bind off) = fell av

RS (right side) = rettside

WS (wrong side) =vrangen

inc (increase) = øk

decrease = fell

osv osv osv

Gjest Gjest_ami_*
Skrevet

Jepp, lær deg hva de forskjellige forkortelsene betyr (jeg satt med norsk-engelsk oversettelse de første gangene, finnes på bla garnstudio sine sider) og sett igang.

Jeg startet med noe lett og smått som ble fort ferdig. Det er morsomt når du først kommer i gang med engelske oppskrifter for da er det så mye mer å velge i! :jepp:

Skrevet

Skal sjekke ut garnstudio sin oversettelse!

Har dere noen flere tips?

Har bestilt en strikkebok for nybegynnere på amazon i dag, på engelsk. Antar den vil ha litt forklaringer også!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...