Gjest Gjest nå Skrevet 2. mars 2008 #1 Skrevet 2. mars 2008 Jeg har ikke hatt mensen på to år. Snakket med fastlegen min da den hadde vært borte i 6 mnd. Hun tok både underlivsprøver og blodprøver og fant ikke noe galt. Mensen ble borte da jeg begynte å trene. Var overvektig og har gått ned 10 kg etter det. Har en periode hatt spiseforstyrrelser, men er nå på bedringens vei. Spiser nesten normalt, har gått opp 4-5 kg igjen, men mensen uteblir fortsatt..... Noen som har noen inspill eller gode råd ? Alt mottas med takk
Gjest Gjest Skrevet 2. mars 2008 #2 Skrevet 2. mars 2008 Gå til lege og be om ny undersøkelse for å sjekke om alt er som det skal være.
Gjest pjanola Skrevet 2. mars 2008 #3 Skrevet 2. mars 2008 Ja, gå til legen. Det kan være pga. slankingen, men best å sjekke. Jeg mistet mensen i ca. 3 år pga spiseforstyrrelser, den kom tilbake igjen da vekten stabiliserte seg.
Gjest Gjest nå Skrevet 3. mars 2008 #4 Skrevet 3. mars 2008 Takk for svar ! Pjanola - i hvilken retning stabiliserte vekten seg? I nærheten av det den var når du hadde mensen eller vente kroppen seg til ny vekt ? Jeg har BMI på 24 så er ikke for tynn, men går ikke ned i vekt selv om jeg trener hver dag. Mulig jeg spiser for lite.
Gjest pjanola Skrevet 4. mars 2008 #5 Skrevet 4. mars 2008 Den kom tilbake da vekten ble den samme som jeg hadde hatt før. BMI sier lite om du er overvektig eller ikke, om du har mye muskler og bein kan du likevel være for tynn selv om du har høy BMI. Det er veldig viktig å spise godt (og ikke for magert), særlig om du trener hver dag! For å ha menstruasjon, må man rett og slett ha en viss fettprosent. Hvis du tror du har spiseforstyrrelser, ville jeg prøvd å finne noen å snakke med, og å lese litt om temaet (fins en del bøker om det). Min erfaring er at leger ofte ikke skjønner noe er galt før man er helt avmagret, og gjerne ikke da heller... Lykke til!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå