Gjest Gjest Skrevet 2. mars 2008 #2 Skrevet 2. mars 2008 Jeg er for variasjon i matveien. Tenker at begge dele er magert, og at en kan bytte på
Gjest Bond Skrevet 3. mars 2008 #3 Skrevet 3. mars 2008 (endret) Vanlig svinekjøttdeg er ikke særlig mager (hvis det ikker av den magre sorten). Endret 3. mars 2008 av mrs_bond
Gjest Gjest Skrevet 3. mars 2008 #4 Skrevet 3. mars 2008 Fettet i kylling er vel sunnere enn fett fra svin, men jeg vet ikke hvordan fettprosenten er i svine- og kylingkjøttdeig.
Mischa Skrevet 3. mars 2008 #5 Skrevet 3. mars 2008 (endret) Det er lavere fettprosent i kyllingkjøttdeig.. og mindre kcal. ... men tror ikke det var stor forskjell, mener det var 2-3 % forskjell mellom kylling og svin.. Endret 3. mars 2008 av Mischa
Gjest hyggelig Skrevet 3. mars 2008 #6 Skrevet 3. mars 2008 ok, det var jo ikke det verste egentlig.*spise med ganske god samvittighet* synes nemlig at svinekjøttdeig har mer smak enn kyllingkjøttdeigen, så hvis det bare er snakk om 2-3 prosent holder jeg meg til svinekjøttdeigen
NullHull Skrevet 3. mars 2008 #7 Skrevet 3. mars 2008 (endret) Go' og mager svinekjøttdeig fra Gilde Kyllingkjøttdeig fra Prior Endret 3. mars 2008 av NullHull
Gjest Gjest Skrevet 5. mars 2008 #8 Skrevet 5. mars 2008 Karbonadekjøttdeigen er vel iallefall den som har minst fett og kaloriinnhold? (Men det er okse da, så litt utenfor diskusjonstemaet svin/kylling....)
Gjest Gjest Skrevet 5. mars 2008 #9 Skrevet 5. mars 2008 Vanlig svinekjøttdeg er ikke særlig mager (hvis det ikker av den magre sorten). Finnes det flere typer svinekjøttdeig på markedet? LInk?
HeleneHarepus Skrevet 6. mars 2008 #10 Skrevet 6. mars 2008 Vi kjøper aldri ferdig kjøttdeig da det er så masse graps i den (uavhengig om det er svin, okse, kylling eller annet). Maler opp kjøtt til kjøttdeig og vet da hva vi spiser. Når jeg ser hva vi maler opp tror jeg at det med minst fett er okse, deretter kylling, så svin og mest fett; får.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå