Gå til innhold

Mallorca


~Mocca~

Anbefalte innlegg

Er det bare festing der, eller kan man dra på en avslappende sol og badeferie der også?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Man kan fint ha sol og avslapping der, men det er høyt støynivå på kveldstid. Området er generelt preget av ungdommer og fest så om man vil på tur for å slappe av og kose seg er det ikke riktig sted å dra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man kan fint ha sol og avslapping der, men det er høyt støynivå på kveldstid. Området er generelt preget av ungdommer og fest så om man vil på tur for å slappe av og kose seg er det ikke riktig sted å dra.

ER nok ganske enig med dette...

Det er stor forskjell på Magaluf og palma Nova. Vi har hatt hotel i palma nova. Var uheldige med hotel naboene. Det var en gruppe unge engelskmenn som bråkte heele natta i 14 dager :kjempesinna: Men ellers er det passe med liv på kveldene i Palma Nova, og mange familier som koser seg. Vi gikk opp til Magaluf en dag. Der var det full fest over alt, og fulle ungdommer samme hvor du snudde deg. Og dette var kl 15 på dagen.....

Endret av øyenstikker
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville kanskje reist utenom høysesongen om jeg skulle til Magaluf/Palma Nova og ikke var interessert i å ta del i festingen. Ville heller satset på et hotell i utkanten av Palma Nova enn Magaluf!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så Palma Nova er noe roligere enn Magaluf? Jeg kunne tenke meg en avslappende ferie, med mulighet for å kunne få litt mer action om vi vil..

Palma er jo en ganske stor by, så det kan jo kanskje være en mulighet for å reise inn dit på shopping el.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Dina_*

Forstår det slik at dere vil til Mallorca? Jeg ville ha droppet Magaluf og PalmaNova. Øya er ikke så kjempestor. Det finnes mange fine strender og flotte steder å bo om man vil slappe av. Men i Magaluf/PalmaNova er sjansen så STOR for å få naboer som fester hele døgnet og det er liv døgnet rundt, at det ville jeg droppet.

Velg heller å bo et annet sted i Palma-bukten om du vil bo nær Palma by. Og Palma by er ikke kjempestor. Og i tillegg til shopping så er det der du finner de kuleste nattklubbene.

Men husk at det ikke er langt inn til Palma uansett. Fra Palma i sør til Alcudia i nord er det bare 5,5 mil.

Hvis du sier litt mer om hvor gamle dere er og hva dere liker utover det å slappe av og kanskje ta en fest av og til.

Sist jeg var på Mallorca bodde vi i Can Pastilla, ca 15 min ut fra Palma (motsatt side enn Palma Nova og Magaluf).

Ligger ved Playa de Palma stranden. Har passe med uteliv men allikevel rolig nok.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har aldri vært på Mallorca, og egentlig så vil jeg helst til Hellas, men sambo har lyst til å dra til Mallorca, og så tenker jeg at det er et bra mangfold der. Vil ikke bo på et sted hvor det ikke skjer noe, og heller ikke midt i en bargate..

Tusen takk for tips, jeg skal kikke nærmere på de stedene! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Mocca

Mallorca har masse å by på og du kan få en veldig variert ferie der. Ikke bare sol/bad og festing.

Les denne tråden hvor det er gitt mange fine tips.

Selv trives jeg veldig godt i Hellas, men Mallorca er et kjempebra alternativ. Ikke minst fordi det er så variert. Du kan reise rundt og se og oppleve mye, Palma er en by for både shopping, restauranter, barer og uteliv, samt at det er koselig å rusle rundt der. Du finner fine strender og steder som passer både for eldre og yngre.

Skal til Mallorca selv i sommer - og gleder meg!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_vera_*

Var i palma nova i 2003 da jeg giftet meg der nede.

Vi bodde da i palma nova og et star tour hotell som heter viva palmanova-det lå veldig rolig til å kun en kort spaser tur ned til stranden og sentrum.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Mango_*

Hei

har vært på Palma Nova/Magaluf, men det har vært slutten av august/september.

Da er det ikke så mye tut og kjør,men det er jo en partyplass okke som...

Jeg vil anbefale Puerto Pollensa nord for Alcudia. En nydelig plass,med fin strand,fin strandpromenade, koselig havn og idyllisk torg inne i gamlebyen.

Der er selvsagt turister der også,men det er roligere og ikke så "turistifisert" som feks.Alcudia.

Selvom du også kan finne diskoteker etc. hvis du ønsker det.

Fint utgangspunkt for turer rundt omkring er det også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil anbefale Puerto Pollensa nord for Alcudia. En nydelig plass,med fin strand,fin strandpromenade, koselig havn og idyllisk torg inne i gamlebyen.

Der er selvsagt turister der også,men det er roligere og ikke så "turistifisert" som feks.Alcudia.

Selvom du også kan finne diskoteker etc. hvis du ønsker det.

Fint utgangspunkt for turer rundt omkring er det også.

:jepp: Enig! Har også vært i Puerto Pollensa, og der er det roligere.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har kun vært på Alcudia, to ganger. Et fantastisk sted å være hvis man har barn. Ingen festing overhodet - og fantastiske strender. Passet meg ypperlig, siden jeg ikke er noe festemenneske. Var slik første gang jeg var der som 5 åring og likedan da jeg besøkte annen gang som 18 åring. :)

Mvh Yvonne :duskedame:

Endret av Yvonne
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_nanna_*
Var i palma nova i 2003 da jeg giftet meg der nede.

Vi bodde da i palma nova og et star tour hotell som heter viva palmanova-det lå veldig rolig til å kun en kort spaser tur ned til stranden og sentrum.

hei. giftet dere dere på palma nova?

åssen da? drop in bryllup? er det sånn der?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

hei. giftet dere dere på palma nova?

åssen da? drop in bryllup? er det sånn der?

Det er sjømannskirke der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ellers er playa de palma et godt sted å dra- der er det noe liv (er mye tysklendere og nederlendere der)- likevel er det ikke like villt som magaluf/palma nova.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Gjest_vera_*
hei. giftet dere dere på palma nova?

åssen da? drop in bryllup? er det sånn der?

Ja vi giftet oss i sjømasnnskirken i Palma nova.

Avtalte bare tid og sted med sjømannskirken der nede over mail.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvordan er det i Palma Nova/Magaluf i begynnelsen på juni? er det mye ungdommer og liv der da?

Jeg var i Palma Nova i fjord sommer, og synes dette var ganske greit :) jeg ønsket en avslappet ferie, men også muligheten til mer liv =P Magaluf er gåavstand i fra Palma Nova, så de 2 glir nesten sammen. Men i Palma Nova er det lite med utesteder, kun et par puper så synes det var greit på kveldstid. Også kommer det jo veldig ann på hotel valget, vi var på et ungdoms hotel og var veldig mye bråk. velger du et hotel som ikke er for ungdommer, så pleier hotellene å hive ut dem som bråker for mye. Strendene er forresten nydelige, jeg kommer garantert til å reise tilbake :) Om du følger med på charter feber på tv3 så ser du jo at pensjonistene også har tatt turen til palma nova/magaluf :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sesongen er vel forresten i juli/august :) tror ikke det er mye ungdommer der i begynnelsen av juni siden fellesferien enda ikke har begynt =P og i england så begynner jo ferien senere enn i norge..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...