Gå til innhold

Ikke mensen på over 2 måneder..

Fremhevede innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

Ja, dere ser emnetittelen.. Blir litt skremt jeg.. :sukk: Har gjerne gått et par uker over tiden før jeg har fått mensen, men aldri så lenge som over to måneder! Har ikke hatt sex på et halvt år, så er uansett ikke det. Og bruker ikke noe p-piller, eller noen andre medikamenter.. Noen som vet om det er helt normalt med slike lange opphold?

Veldig takknemlig for svar :)

Videoannonse
Annonse
Gjest blåmobil
Skrevet
Ja, dere ser emnetittelen.. Blir litt skremt jeg.. :sukk: Har gjerne gått et par uker over tiden før jeg har fått mensen, men aldri så lenge som over to måneder! Har ikke hatt sex på et halvt år, så er uansett ikke det. Og bruker ikke noe p-piller, eller noen andre medikamenter.. Noen som vet om det er helt normalt med slike lange opphold?

vet ikke hva som er galt med deg.. har samme problem selv for tiden. Men så vidt jeg har skjønt hopper enkelte kvinner over mensen i en lengre periode minst 1 gang i livet.. (leste det på et eller anna doktor forum en gang)

Gjest Come To Big Mama
Skrevet

En del kvinner har uregelmessig menstruasjonssyklus, enten jevnlig eller nå og da. Det kan skyldes alt fra slanking og overdreven trening til emosjonelle problemer og stress. Det kan også være en hormonforstyrrelser som PCOS.

Gjest Gjest_gjest_*
Skrevet

Jeg pleier også å ha noe uregelmessig mens, og nå har den vært borte i to mnd her og. Etter litt søking på lommelegen virker det som om det er ganske normalt med uregelmessig mens, uten at det trenger å være noe galt. Det er hvertfall veldig mange som skriver inn og spør om dette, og omtrent hver gang svarer legen at dette er svært vanlig. Jeg merker selv at det går lenger tid mellom hver mens når jeg er stressa eller bekymrer meg mye (f.eks. når det er eksamen). Det kan selvfølgelig også komme av f.eks. hormonforstyrrelser, men det er vel sjelden at det er noe veldig alvorlig. Bare det å gå å bekymre seg for hvorfor man ikke får mensen kan jo føre til at den blir utsatt.

Skrevet

Jeg mistet mensen en gang i 4 mnd pga STRESS og fordi jeg spiste for lite.

Gjest Trådsstarter..
Skrevet

Ja, godt å høre at det er flere som opplever det, og at det sannsynligvis ikke er noe farlig..

Det jeg synes er så rart, er hvorfor det har stoppet opp. Pleier jo å få det sånn tålig regelmessig, og har ikke slanket meg eller stresset noe spes siste månedene, hatt det heilt som vanlig.. Så bare undrer meg mest egentlig.. Deilig å slippe det litt å forsåvidt..:)

• 4 år senere...
Gjest Gjest_
Skrevet

Hei, jeg er jente på 14 år og har ikke hatt mensen på 2 mnd nå. Er blitt litt redd, har aldri hatt sex før, men magen min blir stadig større og jeg spiser sunt. HJELP! Hva skal jeg gjøre?

Gjest _La Femme
Skrevet

Man kan miste mensen av forskjellige grunner. Det kan være:

- Stress

- Vitaminmangel/feilernæring/undervekt eller overvekt

- Bivirkninger av medisiner man har tatt, gjerne medisiner som påvirker hormonene

Osv.

Gjest _La Femme
Skrevet

Hei, jeg er jente på 14 år og har ikke hatt mensen på 2 mnd nå. Er blitt litt redd, har aldri hatt sex før, men magen min blir stadig større og jeg spiser sunt. HJELP! Hva skal jeg gjøre?

Vanskelig å si hva det kan være, men kom deg til lege du :) Det er sikkert ingenting alvorlig, men greit å få det sjekket ut.

• 5 måneder senere...
Skrevet

Hei. Jeg skulle hatt mensen den 5. Desember men fortsatt ikke fått det. Jeg begynner serriøst å lure. jeg hatte sex ubeskyttet for 2 og en halv ute siden nå. Hva skal jeg gjøre?

Gjest SnøHvit
Skrevet

jeg har ikke hatt mensen på 2 måneder selv nå, og er ganske så ung. For meg så gjaldt det stress da, og eventuelt mangel på jern og vitamin..... hormonene forandres i en liten stund kanskje og settes ikke i det arbeidet de egentlig skal gjøre.... nettopp p.g.a at man faktisk ikke tar det ansvaret som er hovedsakelig ditt eget til å passe godt nok på sin helse..... Rett og slett :) Ta vare på dere, jenter.... spis sunt,,, drikk mye vann,,,, vær fysisk aktive... hold dere i form :)

Skrevet

Hei. Jeg skulle hatt mensen den 5. Desember men fortsatt ikke fått det. Jeg begynner serriøst å lure. jeg hatte sex ubeskyttet for 2 og en halv ute siden nå. Hva skal jeg gjøre?

Hva tror du?

Gå på apoteket, kjøp en graviditetstest, ta testen. Eneste måten du får et svar, for ingen her vet det.

Anonym poster: c2bfce9eb1f77da3c189faa48102fe71

• 2 år senere...
Skrevet

Heihei, prøver å bli gravid :D:D. sluttet på p-pillene i februar. Og hadde sex 14 dager etter mens da jeg skulle få mens, men jeg fikk mens slutten av mars. Og hadde sex 14 dager etter å litt lengre, jeg har ikke fått mens i april og ikke nå i mai heller. Har tatt ørten tester å ikke fått noe positiv. Jeg har og hatt veldig vondt i hode,nakke,rykk å litt mens smerter lignende. Noen som har ett svar på dette :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...