Gå til innhold

Main Coon

Fremhevede innlegg

Skrevet
Hva slags innhegning er det egentlig snakk om?

En uteinnhegning?

En innhegning med leker?

En innhegning inne som den skal bo i fast?

Jeg har aldri hatt maine coon, men har derimot har mange blandingskatter opp gjennom årene. Felles for dem er at alle har satt stor pris på å få gå ut og inn når de selv vil.

Jeg vil ikke anbefale deg til å ha den som innekatt, men heller gi den mulighet til å få gå ut om den vil. Jeg ser spesielt ikke problemet med det, om du har fine utemuligheter.

Katter er rovdyr og trives blandt annet med å få gå ut på jakt, da det ligger i deres natur.

Noen katteleker inne kan de sikkert ha det moro med, men det er nok ingen god erstatning for behovet de har for å jakte.

Om katten lærer seg å gjøre fra seg ute, sparer du dessuten masse tid på å gjøre rent kattedo, og også masse penger på kattesand.

Om man har innekatter vil den også være mye mer avhengig av deg og kreve mer enn en utekatt. Dobbelt så avhengig av at du skal både leke -og kose og det som er. Derfor velger mange med innekatter å ha to, slik at den ikke blir ensom og kjeder seg når du er borte eller ikke har tid.

Jeg har for tiden selv to katter. Den ene har jeg hatt i over 10 år og den andre er litt yngre.

De er veldig forskjellige av seg. Den ene er veldig glad i å være ute, mens den andre har litt perioder hvor den foretrekker å være inne fremfor ute. Dette er egentlig helst om vinteren/høsten.

På våren og sommeren derimot er begge to forferdelig glad i å være ute. Ikke bare for å jakte, men også for noe så enkelt som å ta seg en lur i hagen i sommerværet. Spennende er det også å følge meg til og fra postkassa.

Uansett hva du bestemmer deg for, vil jeg bare påpeke at det er viktig å få katten sterilisert/kastrert, ikke bare pga uønskede kattunger. Også fordi f.eks usteriliserte hunnkatter som kun går på p-piller ofte utvikler kreft etter å ha gått på pillene i så og så lang tid, mend dette vet du helt sikkert allerede :)

Tusen takk, setter stor pris på dine meninger :) vi driver enda å finner ut masse om Main Coon, og det er veldig spennende.

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest
Skrevet

Vi vurderer også kjøpe oss en Maine Coon, de er så flotte, ser nesten ut som en gaupe de største hannene.

Vi har forelsket oss helt i en katt som heter John Denver som vi har lest om i raseguiden på rasekatter.no.

Personligheten hans hadde passet helt perfekt i vår familie, han er til og med med på biltur! :rødme:

Du må si ifra her om du finner en katt missvero!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...