Gå til innhold

gabriellas song


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest

Kan noen finne en link til en versjon av Gabriellas song med Tommy Körberg? Vil så gjerne ha den i bryllupet mitt, men solisten trenger å høre den først.

Blir veldig glad om noen kan hjelpe meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Gjest

Tror ikke Tommy Körberg har spilt inn den da, det er Helen Sjöholm som synger den i filmen og på soundtracket. Den ligger på youtube.com om du trenger den, det er ganske enkelt å søke den opp...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Tror ikke Tommy Körberg har spilt inn den da, det er Helen Sjöholm som synger den i filmen og på soundtracket. Den ligger på youtube.com om du trenger den, det er ganske enkelt å søke den opp...

Takk for tipset. Har funnet den på youtube med Helen Sjøholm, men så Tommy Kørberg sang den på en konsert på tv rundt juletider.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Jeg har noter til den faktisk.

Har en mannlig solist som skal synge i bryllupet vårt. Er noten er skrevet for kvinnnelig sopran som originalen? Hvilken toneart går den i?

Hvis den er skrevet for sopran, må den likevel legges opp eller ned til en mannlig solist.

men takk for hjelpen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...
Gjest Gjest_meg_*

Ikke for å være negativ, men har du hørt på teksten?

Du synes den passer i et bryllup? Er det en eneste setting den absolutt ikke passer i, så må det vel være et bryllup.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ikke for å være negativ, men har du hørt på teksten?

Du synes den passer i et bryllup? Er det en eneste setting den absolutt ikke passer i, så må det vel være et bryllup.

Passer vel kanskje bedre i skilsmissefesten, forsåvidt... :fnise:

Ellers er vel en av de mest brukte sangene i bryllup Tir'na'noir - og den passer strengt tatt kun i begravelser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Bente_*

Passer og ikke passer i bryllup....

Det är nu som livet är mitt

Jag har fått en stund här på jorden

Och min längtan har fört mig hit

Det jag saknat och det jag fått

Jeg synes teksten passer til bryllup jeg!!!

Hvis man tenker at det er to sterke og frie mennesker som ønsker å leve sine liv (sammen) rekker til for hverandre og som er lykkelige som de enkeltpersonene er også når de er sammen - det er vel viktig. Også (kanskje spesielt) når man er gift!

Og "den himmel jag trodde fanns, ska jag hitta där nånstans" - det synes jeg man kan sammenstille med at man ønsker å finne lykken og et godt liv for fremtiden med den man elsker.

Også er jo melodien vakker, passe pompøs og vekker følelser - akkurat slik det skal være i et bryllup.

Et fint valg synes jeg.

Bedre enn f.eks. Kjærlighetsvis av Halfdan Sivertsen...

Det er jo en politisk vise - som noen jeg kjenner brukte i sitt bryllup.

Det ble litt pinlig synes jeg når det i kirken ble sunget:

Men av og tel når tegnan blir for tydli

Og dem som sitt me makta gjør mæ skræmt

Når de fine ordan demmes blir motbydli

Og tankan bak e jævli dårlig gjæmt

Da har æ ei som vet at folk vil vokne

Og at veien ifra høyre snart må snu

Innlegget er endret iht. Kvinneguidens regler. Skya (mod)

Endret av Skya
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gabriellas sang er kjempeflott - men ikke en typisk bryllupssang synes jeg.

Se denne linken for fine forslag til sang i kirken.

Selv ville jeg valgt "Mitt hjerte er ditt" (nydelig tekst av Alf Prøysen) og leid inn Gaute Ormåsen til å synge. Han har jo dialekten til å synge Alf Prysen helt riktig og den rette klangen i stemmen.

Endret av Bernina
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest LanaLane

Jeg sang "Det vackraste" av Cecilia Vennersten i bryllupet til en slektning, passer utmerket!

gabriellas sång har jeg nettopp lært meg, men den passer vel bedre i begravelse enn bryllip spør du meg. Den er litt sår om du skjønner hva jeg mener

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes den er perfekt i bryllup jeg! Kan tenke meg den selv, må bare finne en som kan synge... :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har noter til den faktisk.

Jeg skulle så gjerne hatt noter til denne sangen!! Er det mulig å få en kopi av dine? :)

Synes forresten denne sangen er utrolig fin selv. Den er noe selvsentrert, men har en kreativ far som skal prøve å skrive om noe av teksten. Kanskje kan "jeg" byttes ut med "vi" mot slutten?! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest LanaLane

Jeg har også noter til den, på mail faktisk. Så om du vil ha dem så kan du sende meg en pm så kan jeg maile dem til deg om du vil:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...
Gjest Gjest_LISA_*
Jeg har også noter til den, på mail faktisk. Så om du vil ha dem så kan du sende meg en pm så kan jeg maile dem til deg om du vil:)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei å hallå.

Jeg ser at du har noter til "det vackraste " på mail, jeg leter selv etter dem, har du lust at maila dem til meg?

VI skal ha navnefest for vår son på lørdag så har vi lust at spille den sangen.

Hilsen Lisa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
Annonse

[1] Category widget

Gjest Martine :)
Jeg synes den er perfekt i bryllup jeg! Kan tenke meg den selv, må bare finne en som kan synge... :sjenert:

Trenger du sanger i bryllup? :)

jeg er en jente på 15 år som synger,

har sunget det meste for skolen, og begynner å bli lei å stå foran de samme :sjenert: hehe, så om du trenger sanger i nærheten av bærum / oslo er jeg tilgjengelig :) Gabriellas song er kjempe nydelig, og jeg tror jeg kunne klart den :)

Innlegget er redigert iht. Kvinneguidens regler. Skya (mod)

Endret av Skya
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest glamourgirl

Hvis du titter innom en hvilken som helst musikk/noteforretning, så skal de ha notene til "Gabriellas Song" koster under femtilappen, og da har du dem.

Ellers er jeg nok noe enig i at den ikke nødvendigvis er det jeg ville forbundet med bryllup, samtidig som for noen ville den nok vært helt riktig.

Jeg har sunget den selv, og jeg er alt-mezzosopran'ish, og den passer godt til den typen stemmeleie.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...