Gå til innhold

Hvor mye og hvor ofte trener dere?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lurer på hva dere trener, i hvor lang tid og hvor ofte per uke?

Videoannonse
Annonse
Gjest Tigress
Skrevet (endret)

Annankvar dag i veka og som oftast begge dagane i helga. Kva eg gjer er utruleg avhengig av ver og årstid, men eg spring ein del heile året. Kor lenge? Tja... Eit sted mellom ein halvtime og ein time på vekedagane, då spring eg som oftast på høg puls eller eg spring intervallar. I helgane kan det bli lenger, men eg har eit skralt kne eg trener opp, og det har inntil nylig ikkje tole meir enn ein time. Går eg på ski er helgeturane mykje lenger, frå 1,5 - 4 timar. Det same gjeld på sykkel om sumaren. Driv med friluftsliv også, og då er ein jo ofte aktiv opptil 8-12 timar av gongen. Jau, og eg trener litt styrke, og det tek jo raskt ein time.. Eg trener nok ikkje meir enn 4 timar i veka når eg berre spring, men då er det på høg intensitet.

Endret av Tigress
Gjest Gjest
Skrevet

Løper moderat ute 3 ganger i uken, 30 minutter hver gang. Det er ikke mye, men ok...

Må trappe opp treningen til å bli mer intensiv og variert.

Skrevet

Takker for svar :)

Selv trener jeg ca. 40 minutt på ergometersykkel (2 mil) 5-6 dager i uken.

Noen ganger tar jeg 1 mil ekstra senere på dagen.

Styrkeøvelser for mage/rygg/ben tar jeg hver dag. Men ikke mye. Kun 100 sit-ups, 50 rumpeløft og 50 "beinøvelser". Dette for å styrke muskulaturen da jeg har problemer med hoftene (for lange sener etc).

Trener jeg for lite?

Gjest Peachbud
Skrevet

Jeg sykler til universitetet 5 dager i uken. Det tar til sammen 50 min. begge veier.

Jeg trener også 2-5 ganger i uka. Prøver å trene 4 ganger i uken. Da trener jeg dans (hiphop) eller aerobic 60 min to ganger i uken. Også jogger jeg 36 min. to ganger i uken.

Gjest Gjest_gjest_*
Skrevet

Trener mellom 6 og 7 timer i uka. Styrke på hele kroppen 3-4 ganger og utholdenhetstrening resten, går da i spinning og step. Har en hviledag mellom styrkeøktene, og på denne dagen er jeg på spinining/step. Legger også inn 1-2 dager i uka uten noen trening. Trener ca 1,5-2 timer hver økt. Pleier å føle etter hva kroppen sier. Liten vits i å trene dersom kroppen ikke orker. Må få overskudd av treningen :jepp:

Gjest Frk Åberg
Skrevet

Trener tre dager i uka. Noen ganger fire. Ca. en time hver gang. Jeg har én økt hvor jeg bare trener kondisjon, fortrinnsvis løping på tredemølle (beina mine tåler ikke asfalt, og det er alternativet her jeg bor, selv om jeg kunne tenke meg å løpe ute), men også roing og evt. sykling. En annen økt trener jeg bare eller mest styrke. I den siste gjør jeg en kombinasjon av kondisjon og styrke. Styrke består av diverse øvelser for bein, armer, rygg og mage. Jeg forsøker også å gjøre flest mulig øvelser med frivekter/stang eller på matte, da jeg syns det er mer motiverende enn apparater.

Gåturer og kortere sykkelturer kommer i tillegg. Skiturer regnes som trening, så lenge jeg ikke dilter med venninner.

Gjest fragment
Skrevet
Lurer på hva dere trener, i hvor lang tid og hvor ofte per uke?

Nå for tiden trener jeg en økt hver dag. Ukene ser stort sett sånn ut:

Mandag: Fotball (1,5 timer)

Tirsdag: Fotball (1,5 timer)

Onsdag: Styrketrening (1,5-2 timer)

Torsdag: Fotball (2 timer)

Fredag: Styrketrening (1,5-2 timer)

Lørdag: Svømming (1 time)

Søndag: Fotball (1,5 timer)

Dette varierer naturligvis litt, men det blir nesten alltid slik som dette. Jeg har naturligvis hviledager også, men så lenge jeg trener såpass variert synes jeg det går greit.

Skrevet

Føler meg som den sofasliteren når jeg ser hvor mye dere trener!

Dere er jo kjempeflinke!

Skrevet

Styrke en halvtimes tid tre ganger i uka.

Gjest Chili Pepper
Skrevet

styrketrening halvannen til to timer fire ganger i uka, to timer kampsport og eventuelt litt kondisjon innimellom.

Skrevet (endret)

Nå er det som oftest 4 ganger kondisjon (spinning, 45-75 minutter), i tillegg tar jeg noen muskelgrupper av styrke hver gang før timen, sånn 15-20 minutter.

Av og til går på tur i tillegg, men som oftest er det sånn. Denne uken var det litt mer, men det går litt opp og ned, har ikke faste dager for trening.

Endret av mrs_bond
Gjest Peachbud
Skrevet
Jeg sykler til universitetet 5 dager i uken. Det tar til sammen 50 min. begge veier.

Jeg trener også 2-5 ganger i uka. Prøver å trene 4 ganger i uken. Da trener jeg dans (hiphop) eller aerobic 60 min to ganger i uken. Også jogger jeg 36 min. to ganger i uken.

Jeg fikk også lyst til å lage sånn ukesoversikt. :)

Mandag. 50 min sykkeltur.

Tirsdag. 50 min sykkeltur. 60 min aerobic eller hiphop.

Onsdag. 50 min sykkeltur.

Torsdag. 50 min sykkeltur. 60 min hiphop.

Fredag. 50 min sykkeltur.

Lørdag. 35 min joggetur.

Søndag. 35 min joggetur.

Skrevet

Trener ca 3 ganger i uken, men har vært slapp i det siste pga jeg nettopp har flytta.

Går mest i fitnesstrening.

Skrevet (endret)

Vel, egentlig hver dag. Men tar meg fridager i blant, der jeg bare tar litt styrke, en kortere joggetur eller annen lett aktivitet.

Jeg bokser vanligvis mandag, onsdag og veksler mellom torsdag/tirsdag. Løper stort sett alle dagene jeg ikke bokser, løper ofte en del på boksetrening også. Eller trener jeg mye styrke, når det passer meg i ukedagene/helger.

Pleier å trene et par timer på søndag, dog idag er et unntak da vi av en eller annen grunn bestemte oss for å tømme en flaske Havana Club i to tiden i går... :forvirra:

Endret av PurpleHaze
Skrevet (endret)

Trener 5 dager i uken. Hver økt varer ca 1,5 time. Hver treningsøkt inneholder intervall trening og styrke på forskjellige muskelgrupper. Pluss uttøying da :fnise:

Endret av øyenstikker
Skrevet

Jeg trener fra 3-5 ganger i uka! Går for det meste i spinning og styrke/step.

Skrevet

Jeg trodde jeg var flink jeg med mine 2 ganger i uka:s

Håndball og fotball, 1,5 time og 1 time.

Gjest dixie i.i
Skrevet

Hei, sånn er min uke

Mandag: 30 min løping, 1,5 time innebandy

Tirsdag: 30 min løping, lett styrke, svømme 1000 meter

Onsdag: 1,5 time innebandy eller hard styrke (knebøy, benkpress, markløft osv)

Torsdag: løpe 30 min + 1,5 time innebandy eller løpe 30 min og 1 t vannaerobic

Fredag: løpe 30 min + 1,5 time innebandy

Helgene: somregel 1 eller 2 innebandykamper, ellers sykle/gå på ski/ gå tur i marka, fri fra helsestudio.

Gjest Golden Girl
Skrevet

Litt avhengig av humør og gidde-lyst. Som regel to ganger i uke, men hvis jeg er i slaget kan det bli fire. Da er jeg veldig fornøyd med meg selv.

Ingenting som involverer løping eller hopping for meg pga. dårlig kne. Spinning, litt vekter (men ikke så mye siden jeg synes det er så kjedelig) og boksing. Cirka 1 - 1.5 timer hver gang.

Synes jeg er flink, jeg...

:ler:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...