Gå til innhold

treningsprogram man kan gjøre hjemme,


Gjest sommerfugljenta

Anbefalte innlegg

Gjest sommerfugljenta

Hei alle sammen!! :gjeiper:

Jeg lurte på om noen hadde et bra treningsprogram som man kan gjøre hjemme, og som man ikke trenger vekter osv. til.

Jeg prøver å få strammet opp kroppen min til sommeren, og begynner og miste lysten på å trene.. :(

Derfor trenger jeg deres hjelp til et godt og effektift program som styreker hele kroppen jeg kan gjøre..

på forhånd takk..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Bolledeig

Her er et fint helkroppsprogram, hvis du trykker på de ulike øvelsene får dere opp video. Et godt utgangspunkt vil f.eks å kjøre 3x12 repetisjoner (men husk da at hvis du har tatt 12 på rad og kunne klart 25, må det legges på mer vekt) Jeg har tatt utgangspunkt i hjemmetrening med manualer, men har funnet øvelser som kan gjøres med kroppsvekt også, så godt jeg kunne.

Til lår+rumpe og stabiliseringsmuskulatur;

Knebøy eller utfall.

Rygg, rumpe og lår

Strakmark

Bryst, triceps, skuldre

Benkpress eller armhevninger

Rygg, bakside skuldre, biceps

Armroing eller en liknende variant

Skuldre

Skulderpress eller sidehev

Biceps

Biceps curl

Triceps

Dips (kan også gjøres på en stol) eller denne

Også kan man avslutte med noen situps :)

Bruk to brusflasker som "vekter"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er et fint helkroppsprogram, hvis du trykker på de ulike øvelsene får dere opp video. Et godt utgangspunkt vil f.eks å kjøre 3x12 repetisjoner (men husk da at hvis du har tatt 12 på rad og kunne klart 25, må det legges på mer vekt) Jeg har tatt utgangspunkt i hjemmetrening med manualer, men har funnet øvelser som kan gjøres med kroppsvekt også, så godt jeg kunne.

Til lår+rumpe og stabiliseringsmuskulatur;

Knebøy eller utfall.

Rygg, rumpe og lår

Strakmark

Bryst, triceps, skuldre

Benkpress eller armhevninger

Rygg, bakside skuldre, biceps

Armroing eller en liknende variant

Skuldre

Skulderpress eller sidehev

Biceps

Biceps curl

Triceps

Dips (kan også gjøres på en stol) eller denne

Også kan man avslutte med noen situps :)

Bruk to brusflasker som "vekter"

Takk for tipset..

men du, om jeg skulle kjøpt meg noen vekter, hvor mye burde de veie ca??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bolledeig

Vekter man kan "bygge selv" er en fin ting. Altså manualer man kan skru mer og mer vekt på etter hvert som man blir sterkere. Selges ofte i kofferter med litt ulike vektskiver, og tar mindre plass enn å måtte kjøpe nye hver gang du blir sterkere :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest LanaLane

Nå mener jeg ikke å pushe produkt altså, men jeg prøvde Windsor Pilates som jeg kjøpte på tv-shop for noen år siden. Det er helt genialt! 20 min, 3 dager i uka, eller 20 min når jeg føler for det i mitt tilfelle, og 50 min om du føler deg sprekis en dag.

Fikk sinnsykt mye energi og fikk motivasjon til å trene mer. Resultater ble det fort og, helt herlig! Følte meg sterk og stram i fisken.Er sikkert individuelt, men det funka for meg. Min feil var at jeg så resultater så fort at jeg glemte å trene videre...Men da var det bare pån igjen!

Har bestilt meg den nye i dag så jeg kan starte igjen. Anbefales!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en stepper (kostet 249,- på Obs) som jeg bruker når jeg ser nyhetene på tv om kvelden. Greit med faste rutiner, men som er blitt en del av hverdagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Josef Pilates lagde treningssystemet sitt til å bli et totalt treningsopplegg, som styrker hele kroppen. For å drive med pilates trenger du ingen vekter, bare ei matte og litt gulvplass. Du kan lære deg teknikkene ved hjelp av bøker og DVD-er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...

Jeg fyller opp to 1.5 liters brusflasker med vann, søker på youtube etter Jillan Michaels "30 day shred" (hun treneren fra biggest loser ja) og setter av 20 minutter til en veldig intens trening. Utrolig hvor sliten jeg blir etter bare 20 minutter med så lette vekter. Programmet fins i tre nivåer, så bare å begynne med nivå 1 også gå videre til neste når du føler nivå 1 sitter bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...